Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BF Mars 2017 - syskon

Fayleh: har ingen koll alls på tidiga vul, men kan fläck nr 2 vara moderkakan?

• DevilsDaughter

Min mage syns inte alls.. jag är i v 9+4 nu. Känner dock att livmoderkanten börjar komma ovanför blygdbenet nu.

• DevilsDaughter

Min mage syns inte alls.. jag är i v 9+4 nu. Känner dock att livmoderkanten börjar komma ovanför blygdbenet nu.

• DevilsDaughter

icis: Vi berättade också tidigt för våra, kände att jag inte orkade ljuga när jag kräks ständigt. Vad har ni sedan tidigare? Våra barn hoppas på en pojk då vi har tre flickor och en pojke.

• DevilsDaughter

Jag har gått 12+0 imorgon! Har varit på Kreta en vecka och där fick vi svaret från nipt och allt ser bra ut och vi väntar en pojke:) känns underbart!

Mår dock apa sedan jag kom hem, kräks hela tiden och mår såå dåligt trots medicinering! När jag var på Kreta så fick jag ett lyft och mådde ganska bra hela veckan, dock med medicinering.

hur har ni andra det med illamåendet?

• DevilsDaughter

quirall: Vad mysiga reaktionen från barnen :) Vi berättade tidigt för typ alla, tycker det är extremt jobbigt att må dåligt och samtidigt dölja det. Jag har tid för RUL 17 oktober. Jag har gjort NIPT så vet redan att det är en pojkeHjärta. Här berättar de aldrig på RUL vad det är för kön, de säger bara att de inte kollar efter det. 

• DevilsDaughter

Ja i Sverige är det definitivt överlag sämre status att bara få pojkar än flickor. Tror det beror på att kvinnor önskar sig ofta flickor och män önskar sig ofta pojkar och Sverige är ett land där kvinnor har mer talan och deras egna tankar och önskningar är av lika stor vikt som männens. I många länder är ju kvinnans önskan att uppfylla mannens önskan. 

• DevilsDaughter

Kan nog vara svamp. Tror man har lättare att få det som gravid. Jag har aldrig förut haft problem med sådant men fick det för något halvår sedan och det kom tillbaka och höll på. Nu när jag är gravid och ska ha lättare för att få det så sover jag utan trosor och är försiktig med att tvätta för noga osv. Finns suppar och salva att köpa på apoteket som främjar phbalansen som är bra att ta innan sänggående.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon