• Fru Ve

BF Mars 2017 - syskon

corran skrev 2016-07-04 21:40:40 följande:

Hej, plussade nu ikväll på äl+9 :) Så väldigt tidigt och har inte förstått än riktigt att det blev ett plus.

Hade sex fem dagar innan äl endast, trodde inte alls att det skulle bli något. Men tydligen ser det ut som att vi får en liten bebis beräknad till 7 mars <3

Har 2 pojkar redan, en som fyller 3 nu snart och en som är 8 månader :)

Är 23 år och kommer fortfarande vara 23 när denna bebis anländer, vilket känns lite konstigt. 23 år och 3 barns mamma ;) men de blir kul!

Finns det någon fb grupp som är hemlig? :)

Grattis! Oj det blir flera små tätt hos er! Kanske tur du är ung för då orkar man bättre!
  • Fru Ve
    Quirall skrev 2016-07-05 19:13:01 följande:

Vi har inte berättat, men är ju bara ca 5 veckor. Kommer nog försöka vänta till när vi varit på rul om jag mår bra och allt ser bra ut fram till dess. Men de skall få en kusin i december och det har de vetat om sen hon var i v10 ungefär så får se om det går att hålla det hemligt så länge :)

Jag tänkte berätta för barnen, släkt och jobbet i typ v.14 om allting går bra tills dess.

Usch idag mår jag riktigt illa. Hoppas jag slipper kräkas för jag vet inte hur jag ska förklara det för barnen..... De kommer att säga till alla att jag är magsjuk och hur kul är det.....
  • Fru Ve

Någon annan som fått cravings? Fick ett vansinnigt sug efter saltgurka och feferoni på burk..... var helt enkelt tvungen att åka och köpa Skrattande Har haft cravings tidigare graviditeter också men då var det majskolvar och med andra barnet bearnaisesås.... Det är liksom inte bara ett sug utan jag MÅSTE ha.

• Fru Ve
    Quirall skrev 2016-07-06 16:17:07 följande:

Haha grattis och välkommen Lilindski, nä då är nog ingen av oss kvar.
    Grattis alla andra också!

Jag mår också ruggigt illa idag. Klarat mig från att kräkas än men känns inte långt borta.

Var tvungen att berätta för närmsta chefen idag, känns ändå skönt för då vet hon om jag springer ovanligt ofta på toaletten det närmsta och verkar ovanligt trött ;)

Längtar till nästa vecka nu! På tisdag är det inskrivning på mvc och på onsdag träffa läkare från spec.mvc. Hade en komplicerad graviditet förra gången så kommer gå parallellt där, med lite tur kanske de gör ul eller vul då :)

Skönt att chefen vet. Jag tänkte berätta någon gång efter semestern för min chef om allting är bra fortfarande då. Hon kommer nog att bli lite bekymrad för det är svårt att rekrytera till mitt jobb så det blir knivigt med ersättare för mig.

Jag fick inte inskrivning förrän v.12, 30/8.
  • Fru Ve
    Jennie89 skrev 2016-07-11 08:02:37 följande:
    Det har inte kommit mer. Gjorde ett nytt test igårkväll (hade inte kissat på två timmar) som var ganska starkt, dock inte så starkt som jag hoppats.
    Inga symptom än, förra graviditeten började symptomen som idag, 5+2. Inbillar mig att eftersom jag slutade amma för mindre än fem månader sedan så är brösten inte lika känsliga. Kan ha aningen molvärk ibland, men knappt märkbart.

Bara att vänta och se, det är ju så lätt haha
    Usch så oroligt! Jag har inte haft någon blödning men har väldigt varierande symtom och har mått riktigt bra senaste veckan. Något som gör att jag också oroar mig för MF eller MA =/ Min kollega har råkat ut för detta 6 gånger på rad varav en gång nyligen och detta har verkligen satt hjärnspöken i min hjärna. Jag hade ju också ett MF 2010 i v.6. Under den graviditeten hade jag inga symtom alls. Så usch det är jobbigt så här i början! Om man mår illa och är trött så är det jobbigt. Har man inga symtom är det också ännu värre =( Hoppas det går bra för dig Jennie89. Måste ju inte innebära MA fast du haft en liten blödning och mindre symtom (även om jag förstår att du såklart nojar!).
  • Fru Ve
    MissMR skrev 2016-07-11 17:39:16 följande:

Åh vad kul! Trodde inte att det skulle finnas en tråd för oss som har bf i Mars 2017. Jag plusade igår och räknade ut att jag är i vecka 5 (4+5) med bf datum den 14 Mars :) Sambon och jag har en son sedan innan som föddes i november 2014. Har grymt ont i brösten och är fruktansvärt törstig ????

Grattis! Välkommen till gruppen!
  • Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-11 21:49:43 följande:

Imorgon är det dags för hälsosamtal för mig, någon som redan varit på ert? :) jag är idag v7 (6+2) :)

Här får man ingenting sånt förrän vid inskrivningen v.12. Jo BM frågade om jag rökte, drack alkohol eller tog droger då jag ringde.... Annars inget.
  • Fru Ve

Mina symtom kommer och går verkligen! Fler som har det så? Har mått bra flera dagar och nästan inte fattat att jag ens är gravid. Men idag vaknade jag redan vid 6.30 med illamående som hållit i sig hela dagen och inte vill släppa. Är delvis glad för att min psykiska oro släpper lite då. Men å andra sidan jobbigt då jag är ensam med mina pojkar som är 5 och 8 och de slåss hela tiden om vi inte hittar på aktiviteter *suck* De vet ju inte om det heller så de förväntar sig en mamma som är som vanligt. Har skyllt på "krångel med magen" och "ont i ryggen" inför barnen.

• Fru Ve
    jyns00 skrev 2016-07-13 20:08:12 följande:

Usch för detta illamående och trötthet. Tips mot illamåendet?

Postafen tycker jag inte hjälper alls tyvärr =( Det som lindrar för mig är att jag dels drar ner på tempot. Märker att illamåendet blir värre om jag kör för hårt med mig själv. Det kommer dagen efter då som ett brev på posten. Sen att äta lite men ofta istället hjälper. Gjorde likadant förra graviditeten - fick tyvärr hål i tänderna av det...
  • Fru Ve
    Smileycat skrev 2016-08-06 04:05:03 följande:

När och hur berättar man för syskonen...?

Jobbigt, vi kommer förmodligen få frågor snart av folk runtomkring. Vill då inte ljuga.. Men vill ju att barnen ska veta före i så fall..

Jobbigt..

Våra stora barn är snart 9 samt 5 år, jag har inte sagt något ännu till dem. Gick in i v.12 idag. Är på något sätt väldigt nojig denna graviditet och tänker att något kanske går fel. Skulle vara svårt att först tala om för barnen och sedan göra dem besvikna tänker jag. Dessutom skulle åtminstone 5-åringen berätta för ALLA vi träffar att jag är gravid och jag är inte riktigt överens med den tanken än. Kan ha en betydelse att en vän till mig fått massor med missfall varav ett nyligen och det har påverkat mig mycket psykiskt. Vet inte riktigt när barnen ska få veta. Eventuellt väntar vi tills efter rutinultraljudet. Men det är ju rätt länge dit också. Före v.15 tänker jag inte säga något i alla fall.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon