• Tesan84

BF Mars 2017 - syskon

Hej!

Jag är 32 år och väntar mitt tredje barn den 8 mars. Har två pojkar sedan tidigare 10år och 7år. Är jätteglad över denna lilla sladdis och längtar efter bebislukten och den där lilla grodrumpan de får när man lyfter upp dem????.

Sedan flera veckor tillbaka har jag haft mycket sammandragningar och sista 1,5 veckorna har de kommit oftare och blivit väldigt mycket intensivare. Får sammandragning ca var 5:e min och de är så kraftiga att jag får hålla i mig i väggen och andas mig igenom dem. Men om jag ligger ner så kommer de inte(vilket jag är evigt tacksam för????????).

Efter att ha sjukskrivit mig själv i en vecka så var jag idag hos en doktor. Han konstaterade att cervix inte var påverkad och att det därför inte finns risk för förtidig förlossning. Han tyckte att jag därför kunde gå tillbaka till mitt jobb på heltid. Jag arbetar som lärare och står upp hela dagarna förutom 30min rast per dag. Jag tycker om mitt jobb och vill arbeta. Men kan inte stå och andas mig igenom sammandragningar var 5:e min framför en klass på 30 elever.

Efter samtal om att jag har stora problem att genomföra mitt arbete på detta sätt så sjukskrev han mig med kommentaren att vissa är känsliga...

Kan bara inflika att min mamma är sjuksköterska och har arbetat på förlossningsavd. Hon tycker de ser ut som förlossningsverkar när jag står och pustar vid sammandragningarna.

Så nu går jag här hemma med kraftiga sammandragningar, ont i magen, tårar i ögonen och känner mig som världens mes som inte klarar av att göra mitt arbete..????

Är det någon mer som har blivit sjukskriven pga sammandragningar?

• Tesan84
    Quirall skrev 2016-12-19 23:12:06 följande:

Hur går det för er alla?

På tul idag visade bebis bara -9% vilket vi ändå är nöjda med, skall tillbaka om en månad för att se hur det ser ut då.

V28+5 idag

Hej! Vad bra att det var ett bra resultat. Vad är tul?
  • Tesan84

Grattis jyns00????.

Jag har bf den 8/3 har varit sjukskriven för sammandragningar/förvärkar sedan vecka 29.. så det var nog ingen som trodde att den lille skulle stanna såhär länge i magen.

Har varit inne på falskt alarm men det tar liksom aldrig fart ordentligt. Detta är mitt tredje barn och jag har aldrig upplevt det på detta sätt. Tror hela tiden: Nu startar det, men så händer ingenting. Någon som känner igen sig?

Min bm gjorde hinnsvepning på mig i ons och i torsdags är öppen 3-4cm och mogen, bebisen står så långt ner i bäckenet att hon kan klappa på fontanellen genom hinnorna, men inget startar.????.

Vad gör ni för att inte gå och "känna efter" hela tiden?

Kram

• Tesan84
    Fru Ve skrev 2017-03-04 09:54:20 följande:

Å - så är det för mig också!! Jag har sen typ 2 veckor haft kraftiga förvärkar av och till, det gör riktigt ont. Men sen efter ett par timmar så stannar det bara av. Har också konstant molvärk i ryggen som har tilltagit sista veckan. Har BF 6/3. Sjukt frustrerande att det liksom inte riktigt kommer igång. Men i morse såg jag en del av det jag tror är slemproppen och det tyder kanske på att man inte kommer att gå över tiden massor i alla fall, den lill* borde väl komma inom nån vecka hoppas jag!

Vet inte riktigt vad man ska göra för att inte känna efter.... jag har faktiskt varit mer aktiv sista veckan och försökt komma ut lite på saker t.ex. affären. Försöker planera något litet varje dag beroende på ork. Försöker också sova så mycket jag kan ifall det blir dåligt med sömn senare vid förlossningen. Men det är trist =(

Hoppas nästan inte vi måste till förlossningen idag. Dels är det riktig snöstorm ute och dessutom Mello ikväll som jag vill se =)

Skönt att inte vara ensam om detta. Idag har jag bestämt mig för att inte promenera eller försöka få igång något.. Det slutar bara med att jag får mer värkar som inte leder någon vart. Tror också att slemproppen har gått men just nu är jag tveksam till allt som tyder på att förlossning är på G. Har också molverk som du.

Min första kille kom på bf och min andra på bf+1. Så jag har ingen historia av att gå över mycket. Hur har det sett ut för dig Fru Ve?

Mello kväll låter bra!
  • Tesan84

Nä nu klarar jag inte att vara hemma och slappa! Har haft stark molande värk hela förmiddagen. Nu blir det långpromenad med hunden

• Tesan84
    jesssicahansen skrev 2017-03-04 16:07:23 följande:

Vaknade av värkar imorse vid 7, ca 10 min mellanrum. Kom till förlossningen vid 11 och då i kurvan 15 emellan.

Vi fick åka och käka lunch och skulle komma tillbaka vid 3, värkarna började då komma med 5 min emellan så vi åker direkt tillbaka när vi ätit klart vid 2, då blir det 10 min emellan igen och hsr fortsatt så.

Vi har 1 timme mellan hemmet och förlossningen och jag vägrar åka hem så nu har vi fått ett rum på BB i några timmar för att se hur det blir!

Värkarna gör verkligen ont så vill inte hem utan våran bebis nu!

Är på bf+3 idag :D

Spännande lycka till :) berätta gärna hur det går..
    Fru Ve skrev 2017-03-04 17:11:03 följande:

Har haft jätteont i ryggen hela dagen och har börjat få SD med allt mellan 3 till 12 min mellan. Gör rätt ont men är hanterbart än. Funderar dock om det kanske slutar med att vi åtminstone måste in till förlossningen för en koll här under kvällen. Har just nu hela huset fullt i släkt och barnens kompisar. Har bett mannen försöka få hem dem få se hur det slutar. Kan ju hända att det fortfarande bara är förvärkar men det känns lite tveksamt. ...

Håller tummarna att det sätter fart för dig . Här fortsätter det som vanligt. Någon värk här och där samt molande. Nu har jag varit ute med hunden och bakat massa småkakor men tyvärr blir det inga regelbundna värkar av det. Berätta gärna hur det går för dig Fru Ve.
  • Tesan84
    DevilsDaughter skrev 2017-03-05 09:33:01 följande:

Spännande med många som är på G nu! Låter ju verkligen som att det inte borde vara falskt alarm. 

Tessan: Tror att när det är sådär som det är för dig så hjälper det nog inte att gå promenader osv, jag vet att jag har gjort det jättemkt med mina för att få igång förlossningen men det funkade aldrig :( Gå om du känner för det men försök annars att vila lite så att du är utvilad inför förlossningen.

Jag har börjat dras med ett jobbigt illamående och halsbränna som inte vill gå över. Känns jobbigt att veta att det faktiskt kan dröja till april innan barnet kommer. 

Jo jag tror också att det inte spelar någon större roll med promenaderna. Men eftersom jag inte har fått varit ute och promenerat på flera veckor så tycker jag att det är ganska skönt. .

Sedan har mina två tidigare förlossningar varit beroende av mycket promenerande, då min kropp svarar tydligt på det.. Så det är klart att den erfarenheten finns kvar i bakhuvudet

Har också börjat må illa igen och knaprar gaviskon för halsbrännan. Den hjälper hyfsat iallafall. När har du bf Devilsdaughter?
  • Tesan84
    DevilsDaughter skrev 2017-03-05 16:16:13 följande:

A då förstår jag att du promenerar!

jag har inte BF förens 19 mars :( Hur funkar gaviskon? Jag har inte tagit något mot halsbrännan ännu. Men vet att jag provade något förra graviditeten som skulle svälla i munnen och bli till ett skum som man sedan skulle svälja, klarade inte alls av det!

Det är gaviskon som sväller i munnen och jag tycker den funkar. Sedan kan du äta losec som naturaliserar magsyran, men den hjälper inte direkt utan hjälper efter någon dag är min erfarenhet.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon