BF Mars 2017 - syskon
Hej!
Jag är 32 år och väntar mitt tredje barn den 8 mars. Har två pojkar sedan tidigare 10år och 7år. Är jätteglad över denna lilla sladdis och längtar efter bebislukten och den där lilla grodrumpan de får när man lyfter upp dem????.
Sedan flera veckor tillbaka har jag haft mycket sammandragningar och sista 1,5 veckorna har de kommit oftare och blivit väldigt mycket intensivare. Får sammandragning ca var 5:e min och de är så kraftiga att jag får hålla i mig i väggen och andas mig igenom dem. Men om jag ligger ner så kommer de inte(vilket jag är evigt tacksam för????????).
Efter att ha sjukskrivit mig själv i en vecka så var jag idag hos en doktor. Han konstaterade att cervix inte var påverkad och att det därför inte finns risk för förtidig förlossning. Han tyckte att jag därför kunde gå tillbaka till mitt jobb på heltid. Jag arbetar som lärare och står upp hela dagarna förutom 30min rast per dag. Jag tycker om mitt jobb och vill arbeta. Men kan inte stå och andas mig igenom sammandragningar var 5:e min framför en klass på 30 elever.
Efter samtal om att jag har stora problem att genomföra mitt arbete på detta sätt så sjukskrev han mig med kommentaren att vissa är känsliga...
Kan bara inflika att min mamma är sjuksköterska och har arbetat på förlossningsavd. Hon tycker de ser ut som förlossningsverkar när jag står och pustar vid sammandragningarna.
Så nu går jag här hemma med kraftiga sammandragningar, ont i magen, tårar i ögonen och känner mig som världens mes som inte klarar av att göra mitt arbete..????
Är det någon mer som har blivit sjukskriven pga sammandragningar?