Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

BF Mars 2017 - syskon

Ni som mår illa nu. När började ert illamående? Jag är på 5+0 och känner inte så mlt ännu. Har mått väldigt illa och kräkts mycket alla mina fyra graviditeter så bara väntar på att det ska slå till. Igår mådde jag illa men så sa sonen att han mådde illa och kräktes sedan, så det kan ju ha varit ngn magbakterie jag kände av. Idag ingenting.

• DevilsDaughter

Jag tror inte att mängden illamående har med könet på bebis att göra. Har mått dåligt med alla mina, olika kön.

Fick lergigan komp utskrivet idag men har inte provat än. Mår apdåligt, idag värsta dagen hittills. Min man undrar om semestern kommer bli förstörd, ska till kreta 25 augusti med våra fyra barn. Har lite panik inför det. Måste ju må ok då!!

• DevilsDaughter

Jyns: nää det tror jag faktiskt inte att det gar :( brukar va som värst då för mig :( har kräkts hela mina graviditeter..

• DevilsDaughter

är primperan också på recept? 
    Jag tog lergigan comp i eftermiddan för första gången men vet om om det funkade då jag mått lite bättre idag än igår och förrgår, men mår fortfarande illa iaf.

• DevilsDaughter

Vi tänkte vänta med att berätta för barnen, men med illamåendet så funkar det inte att hålla det hemligt. De tror ju att jag är magsjuk.. Så nu vet kidsen och hon på två år förstår nada, hehe..

quiarall: Vad konsigt att de bara skriver ut lergigan? Compen är ju jättevanligt till gravida vad jag förstått? Överläkaren skrev ut det till mig.

• DevilsDaughter

jyns: Så var det för mig i förrgår, kräktes inte en enda gång medan ja andra dagar kräks stup i kvarten.. Dock kom det tillbaka dagen efter, men jag hann också börja fundera lite över varför.

• DevilsDaughter

Icis: vi ska göra nipt, mycket säkrare svar än kub. Får vi dåligt resultat kommer vi absolut gå vidare med moderkaksprov/fostervattensprov.

vi har fyra barn, flicka, pojke, flicka, flicka. Med sista barnet tog vi reda på könet och det kommer vi göra denna gången också.

• DevilsDaughter

Quirall: låter som en bra plan. Hos oss är inte kub gratis utan hade fått göra det på privat klinik till kostnad av 1/3 av vad nipt kostar så kände att vi kunde gå direkt till nipt så får vi reda på kön också då de inte berättar det här vid rul.

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon