Inlägg från: MeAndBaby |Visa alla inlägg
  • MeAndBaby

BF Mars 2017 - syskon

Hej! Här är en till nygravid (testade i söndags eftersom mensen inte kommit). En total överraskning ändå, detta var inte alls planerat. Vi tänkte nog att vi var "klara" och nöjda med de två vi har (4,5 resp 2 år). Men denna lilla surprise är varmt välkommen, även om vi inte riktigt fattat det än. Kanske det hjälper mig lite att vara med i denna grupp????

Tror jag är i v 5 nu då. Mår som vanligt bra tror jag, bortsett från en bubblig, gasig ???? och svullen mage från em till kväll. Har inte mått illa med de två tidigare heller.

• MeAndBaby

"Hej!

Finns det någon grupp på Facebook för oss som ska ha i Mars? ????"

(Kan ej citera fr mob) Ja det vore kul med fb grupp.

Hur gamla är ni? Jag tillhör säkert de äldsta här inne med mina 35 år. Bor i Södertälje kommun.

• MeAndBaby
    MissJL skrev 2016-07-27 15:02:49 följande:

Mars 2017 tror jag det finns en som heter :)

Kom upp en massa sidor med samma namn, festivaler mm, men ingen "Vänta-barn-sida" vad jag kunde se...
  • MeAndBaby

När planerar ni andra att berätta för släkt & vänner om det väntade nytillskottet? Vi har varit väldigt hemliga de andra två graviditeterna och väntat till v 12-13. Men nu funderar vi på att kläcka nyheten på en kräftskiva när jag är i v 8. Kommer bli väldigt misstänkt då jag inte dricker vin, och hålla på att smussla med glas och alkoholfritt känns alltför uppenbart. På denna kräftskiva kommer det bara vara mina föräldrar, min syster och hennes sambo.

Däremot väntar vi med att berätta för våra barn ett tag efter det. 2-åringen kommer kanske inte förstå så mkt ändå, men vår 4,5-åring kommer vara helt med på noterna när vi väl berättar.

• MeAndBaby
    Icis86 skrev 2016-07-31 22:05:47 följande:

Hej alla!

Här väntar vi nr 3 och om jag själv räknat rätt är det beräknat till 5/3.

Vi berättade för våra familjer tidigt. Vi umgås mycket och de hade förstått om jag inte drack något. Jag har öven berättat för min chef då jag har en sådan position på jobbet som det kan krävas en del framförhålling att ersätta.

Våra barn 7 och 4 år får reda på det när vi gjort KUB testet. Hur har ni andra funderat på KUB. Ska ni göra testet? Har ni resonerat hur ni gör beroende vilket svar ni får???

Jag mår illa varje morgon sedan kan dagarna fungera bra, visa sämre. Med mina andra barn spydde jag i 30 veckor. Hoppas att jag slipper det denna gång!

Denna gången ska vi inte ta reda på könet, som vi gjort de med andra två. Känns extra spännande! Vi har en av varje så denna gpng spelar det ingen som helst roll ????

Grattis:) Jag tänker göra kub som de andra två gångerna, mest för att få se det lilla livet. Skulle det bli ett dåligt resultat på kub skulle jag ta beslutet därifrån.

Har en 4,5-åring, pojke, och en idag 2-åring, flicka. Längtar såååå tills vi kan visa kub-ul-bilden för dem och berätta:)

V 7+0 imorgon.... Mår bra, lite extra trött och hungrig bara.
Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon