Inlägg från: Anonym871 |Visa alla inlägg
  • Anonym871

BF Mars 2017 - syskon

Hej ! Jag hoppar in här. Plussade i veckan, en vecka innan beräknat mens. 
    Har en son på 20 månader. Har även haft en dotter på 3 månader som har gått bort pga av en obotlig sjukdom när hon kom ut. 
    Mina symtom denna gång är exakt lika med dottern, illamående innan jag plussade och blödande tandkött. Med sonen visste jag inte ens att jag var gravid. 
    Jag är redan så nyfiken på vems om gömmer sig där inne men jag har en liten känsla av att det nog kan vara en liten lillasyster. 

• Anonym871
    Quirall skrev 2016-07-20 16:04:02 följande:
    Välkommen! Grattis till liten i magen :)
    Beklagar förlusten av lilltjejen, visste ni innan att hon var sjuk? Kram
    hej. Nej det visste vi inte. Hon hade en ovanlig sjukdom där 1 per år drabbas. Fick svaret nu vad hon hade. Så hon hade denna hemska sjukdom när hon föddes. 

Tack , nu är man ju orolig för allt känns det som :S 
  • Anonym871

Den kan vara ärftlig , men de tror inte den är detaljer våran del utan när hon bildade sig egen cell gick den sönder :(

Vi får gå på ultraljud varje vecka och göra moderkaksprov i vecka 11 om vi vill , så det är skönt !

DevilsDaughter skrev 2016-07-20 22:33:29 följande:

anonym871: Beklagar, Får ni extra koll denna gången eller är den inte ärftlig?

• Anonym871

Jag tycker också kaffet luktar illa , kan inte dricka det ! Med sonen fick jag behärska mig kunde dricka hur mycket som helst med dottern va det samma som nu , kan inte dricka kaffe !

Natalie87 skrev 2016-07-21 16:25:53 följande:

Hej alla,

Hoppar in här. Plussade för ca 1 vecka sen och enlig appen är BF 15:e Mars, är alltså i vecka 7 (6+0)   Jag har en dotter på 2,5 år. Var gravid förra året såhär dags men fick missfall i vecka 11. Självklart orolig för att även denna graviditet ska sluta på samma sätt, men väljer att glädjas och räknar med att allt ska gå bra. Tänker att jag inte kommer bli mindre ledsen om det blir missfall för att jag förväntat mig det värsta.

Ser att det senaste ni pratat om är illamående. Har som tur är inte blivit illamående, det har jag inte gjort tidigare graviditeter heller.

En stor skillnad på tidigare graviditeter är att jag snabbt tappat suget för mycket och tycker att saker smakar annorlunda. Suget efter kaffe har HELT försvunnit.. Tycker det luktar äckligt och känner inget behov av det. Trots att jag tidigare druckit 4-5 koppar per dag och verkligen älskar kaffe med mjölk  Tycker choklad smakar annorlunda och inte alls gott längre och allt syrligt är jääättesurt numera.

• Anonym871

Jag har jättesvårt att inse det !

Har nog köpt graviditetstest för flera tusen : p även fast jag har blödande tandkött, yrsel och illamående som påminner mig om att jag är gravid

Mammaresan skrev 2016-07-21 18:15:41 följande:

Är det någon mer som har svårt att inse att de är gravida på riktigt? Vågar tro på det? Men inte bara tro utan sakta inse att det faktiskt är så. Tog ett nytt digitaltest idag bara för att få se de där orden igen men trots tre positiva test i handen går det bara inte in. Med andra barnet kändes det inte alls så här, det är ju ändå tredje barnet och ändå känns det så sjukt surrealistiskt det hela..! Någon som känner igen sig?

• Anonym871

Hur har du kunnat hålla dig : p jag började missbruka test då jag började må illa :)

Acda skrev 2016-07-22 14:31:33 följande:

Jag hoppar in här jag med! Väntar nr 2 och har en dotter på snart 2 år. Själv blir jag 28 år.

Enligt appen har jag bf 22 mars så gick in i vecka 6 i går. Har ifs inte testat men är väldigt säker på att jag är gravid.

Har uppblåst mage

Ömma bröst

Trött

Konstant kissnöd

Jätte törstig hela tiden.

Har samma symtom som med dottern.

Har inte börjar må illa ännu men det gjorde jag inte fören jag var i vecka 7 med dottern. Så nu håller vi tummarna att den här lillen vill hänga kvar!

• Anonym871

Har era symtom skiljt sig beroende på kön ?

Med sonen märkte jag inge ens av att jag va gravid, hur bra som helt , samlade på mig mycket vätska bara och anfått, finnar i vecka 7

Med dottern : illamående några dagar innan vi plussade och blödande tandkött . Inga finnar.

Nu har jag illamående , fick det 5 dagar efter ägglossning och blödande tandkött, lite yr ibland också! Inga finnar hittills . Undrar om det är en liten tjej denna gång .

I så fall är det nog menat då vi förlorade vår dotter och den nya bebisen är ju beräknat på hennes födelsedag !

• Anonym871

När jag väntade dottern tog jag lergigan och primperan tillsammans , hjälpte för mig :)

Quirall skrev 2016-07-27 19:10:29 följande:

Jag är 36 så du är inte äldst iaf ;)

Har tagit lergigan idag men tycker inte det hjälpt :(

Fick tips av huvudkontoret (av alla stället) att om jag fortsätter bli sämre så skall jag sjukskriva mig istället för att ta ut semester och på så sätt spara på de dagarna, det lät ju väldigt klokt :)

• Anonym871

Primperan är på recept också , men be om det !

DevilsDaughter skrev 2016-07-27 21:29:29 följande:

är primperan också på recept? 

Jag tog lergigan comp i eftermiddan för första gången men vet om om det funkade då jag mått lite bättre idag än igår och förrgår, men mår fortfarande illa iaf.

• Anonym871

Är det någon som har gjort fostervattenprov eller moderkaksprov ?

• Anonym871

Välkommen !

Tänker också göra kub, men även fostervattensprov i vecka 11. Då blir det automatiskt ATG vi fåe veta kön :)

Icis86 skrev 2016-07-31 22:05:47 följande:

Hej alla!

Här väntar vi nr 3 och om jag själv räknat rätt är det beräknat till 5/3.

Vi berättade för våra familjer tidigt. Vi umgås mycket och de hade förstått om jag inte drack något. Jag har öven berättat för min chef då jag har en sådan position på jobbet som det kan krävas en del framförhålling att ersätta.

Våra barn 7 och 4 år får reda på det när vi gjort KUB testet. Hur har ni andra funderat på KUB. Ska ni göra testet? Har ni resonerat hur ni gör beroende vilket svar ni får???

Jag mår illa varje morgon sedan kan dagarna fungera bra, visa sämre. Med mina andra barn spydde jag i 30 veckor. Hoppas att jag slipper det denna gång!

Denna gången ska vi inte ta reda på könet, som vi gjort de med andra två. Känns extra spännande! Vi har en av varje så denna gpng spelar det ingen som helst roll ????

• Anonym871

När gör man det är det i vecka 10? Eller 11? Gör det ont !? När får man besked om det skulle vara något?

Impala65 skrev 2016-08-01 09:14:48 följande:

Gjorde fostervattensprover förra året, något du undrar på?

• Anonym871

Sådär blev det för oss med det skiljde en vecka på min uträckning och på deras uträckning , senare på ultraljud i vecka 12 visade sig att jag hade rätt ändå ! Jag visste ju när jag hade ägglossning ! Detta va förra gången , ska göra ett ultraljud nästa vecka :)

Fayleh skrev 2016-08-02 11:04:11 följande:

Hej, hoppar med här oxå. Jag är 37 (vet inte hur det gick till dock) och väntar ÄNTLIGEN mitt tredje barn (pergotime) efter nästan 2 års försök... Har två sedan tidigare, på 6 och 9½. BF runt 28 mars. 

Var på ett tidigt VUL (6+2 enligt min beräkning) idag, och ev är h*n lite mindre gången än vad jag räknat med (han mätte till 5+3 men jag tyckte inte han mätte hela), hoppas i alla fall att allt står rätt till, men fick åtminstone se ett litet tickande hjärta så jag håller tummarna. Har en ny tid inbokad 23 augusti, så tills dess kommer tiden gå saaaaaakta....

• Anonym871

5 dagar efter ägglossning :/

3hjärtan skrev 2016-08-04 03:51:31 följande:

När började ert illamående ?

Svar på tråden BF Mars 2017 - syskon