BF Mars 2017 - syskon
Hej! Plussade igår och väntar tredje barnet! Har en son född 09 och en dotter född 12.
De har tjatat länge efter ett till syskon och det ska bli så kul att berätta för dem!
????
Hej! Plussade igår och väntar tredje barnet! Har en son född 09 och en dotter född 12.
De har tjatat länge efter ett till syskon och det ska bli så kul att berätta för dem!
????
Hej alla!
Här väntar vi nr 3 och om jag själv räknat rätt är det beräknat till 5/3.
Vi berättade för våra familjer tidigt. Vi umgås mycket och de hade förstått om jag inte drack något. Jag har öven berättat för min chef då jag har en sådan position på jobbet som det kan krävas en del framförhålling att ersätta.
Våra barn 7 och 4 år får reda på det när vi gjort KUB testet. Hur har ni andra funderat på KUB. Ska ni göra testet? Har ni resonerat hur ni gör beroende vilket svar ni får???
Jag mår illa varje morgon sedan kan dagarna fungera bra, visa sämre. Med mina andra barn spydde jag i 30 veckor. Hoppas att jag slipper det denna gång!
Denna gången ska vi inte ta reda på könet, som vi gjort de med andra två. Känns extra spännande! Vi har en av varje så denna gpng spelar det ingen som helst roll ????
Spännande!
Jag gjorde inte KUB med någon av mina tidigare barn, då erbjöds inte heller alla i Stockholms län det vilket vi gör idag.
Ska bli spännande! ????
När gör man det är det i vecka 10? Eller 11? Gör det ont !? När får man besked om det skulle vara något?
Ja här kräks vi på.. hua!
Mina barn frågar varför jag är magsjuk hela tiden för ???? längtar tills vi ska berätta för dem ????
När och hur berättar man för syskonen...?
Jobbigt, vi kommer förmodligen få frågor snart av folk runtomkring. Vill då inte ljuga.. Men vill ju att barnen ska veta före i så fall..
Jobbigt..
Mina barn tycker också att jag är jättekonstig som hela tiden har "problem med magen" och "problem med ryggen" som jag skyller på. 8-åringen frågar vad det är för sjukdom jag egentligen har.....
Jag har inte spytt så mycket, bara enstaka gånger. Har däremot haft usel aptit och knappt kunnat äta vissa dagar. Barnen märker ju det såklart att jag inte äter.
icis: Vi berättade också tidigt för våra, kände att jag inte orkade ljuga när jag kräks ständigt. Vad har ni sedan tidigare? Våra barn hoppas på en pojk då vi har tre flickor och en pojke.
hi hi hi, härliga ungar! Vår dotter gjorde samma sak. Hon började 1an igår och jag frågade i dag om hela klassen vet nu och jo alla vet. Fast inte fröken, eftersom A tyckte att det var lite tidigt att berätta för henne hi hi hi
Jag är inne i V.15 nu och illamåendet börjat bli bättre. Kräks fortfarande dagligen men inte lika ofta. Så förhoppningsvis behöver jag inte hålla på till v.30 som jag gjorde de tidigare gångerna.
Vi gjorde KUB förra måndagen och fick resultatet 1:7090 vilket känns toppen!
Så häftig känsla att få se den lilla krabaten röra sig där inne i magen. Längtar efter att få känna plutten röra sig där inne, även denna gång har jag moderkakan i framvägg vilket brukar innebära att man känner barnet lite senare än övriga.
Magen växer annars på och jag behöver nog utöka min garderob med lite mer rymliga kläder ????
Barnvagn är också redan fixad. En vän skulle sälja sin Emmaljunga Superviking så vi slog till ????
hur ska ni berätta för era tidigare barn om syskonet? Ni som har berättat, när och hur gjorde ni detta? Jag är idag v15+6 och vi har tänkt att vänts till ultraljudet så man kan visa bild på bebisen.
Jag har som mina tidigare graviditeter moderkakan i framvägg vilket gör att rörelser och buffar känns senare.
Har dock uppfattat lite fladder, men vet att det kommer ta till v.20 ca innan jag kommer känna något.
Jag har som mina tidigare graviditeter moderkakan i framvägg vilket gör att rörelser och buffar känns senare.
Har dock uppfattat lite fladder, men vet att det kommer ta till v.20 ca innan jag kommer känna något.