• Eszra

orosanmäld

Tror inte att terapeuten har soc anmält henne bara för att.

• Eszra
    Anonym (ts) skrev 2016-06-28 13:05:45 följande:

Hej. Blivit anmäld av min terapeut till socialtjänsten. Tänker inte delta i utredningen. Vad händer då? Och var fasiken hittar jag en ny terapeut?

Lite stöd och råd från andra skulle sitta fint.

Börja fundera lite nu ts eftersom det gäller dina barn.

Du har inte kontakt med en terapeut, bara för att du har det tråkigt hemma. Och ja, det stämmer bra, vissa yrkesgrupper får hålla sig vid tystnadsplikt och sekretess, men, och det är ett men med stort M, överst på listan prioriteras paragraf 1, fara för sig och andra. Och eftersom du blivit soc anmält av din egen terapeut, tror jag inte att du enbart har några prenatala trötthetssyndrom? 

Du vill inte delta i soc utredningen? Varför inte då? Vad tror du kommer å hända om du totalt vägra samarbete med tanke på din terapeuts anmälan?

TS, tänk på dina barn. Alla vi kan hamna i kris, men poängen är att söka hjälp.
  • Eszra
    Anonym (Elvira) skrev 2016-07-08 12:03:42 följande:
    Det är vad du tror det.
    Min väninna blev svårt misshandlad av sin sambo. Till sist gjorde hon slag i saken och anmälde, plus att hon slängde ut sambon.
    Polisen kopplade in soc och ett par månader senare bodde hennes tre tonåringar i familjehem. Trots att hon slängt ut fd sambon.
    Tre välfungerande tonåringar  mellan 13 och 17 år gamla.

Nu har det gått några år och alla fick flytta hem i takt med sina 18-årsdagar. Tänk om ungarna varit små...
    Till sist gjorde hon slag..... Hur många år har hon blivit svårt misshandlad av sin sambo innan hon gjorde slag då? 

Missförstå mig rätt, men jag tror knappast att det var "Tre välfungerande tonåringar" som soc och polisen tog hand efter det de varit med om.
Svar på tråden orosanmäld