• Pentagram

orosanmäld

Anonym (ts) skrev 2016-06-28 13:05:45 följande:

Hej. Blivit anmäld av min terapeut till socialtjänsten. Tänker inte delta i utredningen. Vad händer då? Och var fasiken hittar jag en ny terapeut?

Lite stöd och råd från andra skulle sitta fint.

Tja, deltar du inte i utredningen får ju socialtjänsten utgå från övriga uppgifter de får fram.

Jag tror det krävs rätt mycket för att ens egna terapeut skall anmäla en till socialtjänsten men det är ju tämligen klart att vidare samarbete med just den terapeuten blir svårt. Kontakta landstinget igen för att höra om de kan ge dig en ny, annars finns ju privata alternativ...men de är nog dyrare...
  • Pentagram
    Anonym (Nja) skrev 2016-06-28 14:26:32 följande:

Jag går emot strömmen här och säger att det kan vara klokt att inte medverka.

Soc är mästare på att vrida och vända på saker och förvrängs ord. Säger du ingenting så har du ingenting sagt och så länge du vet att ditt barn har det bra så kommer detta snart vara ur världen.

Lycka till och sök ny terapeut!

Ehum, Soc får en orosanmälan från TSs terapeut och vid samtal visar TS ingen som helst önskan att samarbeta eller vilja att ta anmälningsgrunden på allvar. Det är möjligt att Socs egna undersökning inte kommer att påvisa något skäl till ingripande men det är ju knappast som att TSs samarbetsovilja kommer att vara hen till gagn ELLER automatisk innebära att detta snart är ur världen (till hens fördel, åtminstone).
  • Pentagram
    Anonym (Nja) skrev 2016-06-29 13:56:55 följande:
    Eller så är det mina ord som RÄDDAR Ts barn!
    Vad i hela fridens dar ser du för slags scenario, egentligen?
  • Pentagram

Ehum, om jag går hos en terapeut och säger något i stil med att jag tar ut min frustration över mina misslyckande på barnen och har agat dem upprepade gånger eller sänt dem till sängs utan ordentlig mat så hoppas jag verkligen att terapeuten går vidare med den infon och inte offrar mina barn pga någon slags missriktad lojalitet till mig. Visst, givet att det är min terapeut kanske hen I FÖRSTA HAND försöker förmå mig att sluta med barnbestraffandet, snarare än att anmäla, men om hen inte är säker på att det kommer att bli en omedelbar effekt eller jag verkar oemottaglig så...

(Jag påstår inte att TS agat sina barn, det är bara ett exempel....)

Svar på tråden orosanmäld