Inlägg från: SweetJune |Visa alla inlägg
  • SweetJune

Syskon på väg och äldsta sover med oss, ni som samsov hur gjorde ni när syskon kom?

Vår son som kommer vara 2,5 när syskon kommer, sover i vår säng. Har sovit med oss sedan födseln. Hur göra när syskon kommer? Vi har inte så mkt plats bredvid vår säng, vagga får plats. Försöka vänja honom att sova i säng på sitt rum, fortsätta sova med oss och bebis i vagga? Jag har ammat äldsta väldigt länge och vi har båda tyckt om att sova tillsammans, han känner sig väldigt trygg hos mig och blir ledsen när han vaknar och jag är på toaletten typ. Tacksam om ni vill dela med er hur ni gjorde (ni som samsov vid graviditet) och hur ni gjorde när syskon kom

• Svar på tråden Syskon på väg och äldsta sover med oss, ni som samsov hur gjorde ni när syskon kom?
  • SweetJune
    Anonym (...) skrev 2016-06-28 07:43:18 följande:

Äldst fortsatte och sova hos oss. Har en spjälsäng med avtagbar sida som vi har intill min sida av sängen.

Fick en riktig skrik bebis men äldsta stördes aldrig av det utan sov vidare.

Kan få se om vi får in spjälsängen (aldrig använd) i vårt sovrum men blir nog på gränsen. Hur gammalt var det äldsta och hur länge fortsatte äldsta sova med er?
  • SweetJune
    MyDestiny skrev 2016-06-28 08:11:17 följande:

Väntat syskon efter sommaren och planen är att sätta fast spjälsäng utan ena sidan bredvid dubbelsängen på min sida så får lilla sova där. Stora fortsätter sova mellan oss i sängen. Hoppas det funkar.

Hur gammalt är ert äldsta?
  • SweetJune
    Hamboist skrev 2016-06-28 17:09:22 följande:

Min äldsta var 2,5 när lillebror kom, samsov och ammade fortfarande på natten. Vi hade lillebror i babynest i början så jag kunde ha honom nära när han åt men flytta honom sen så han låg "säkert". När han blev någon månad låg han bredvid mej hela natten utan nest. Storasyster låg (och ligger fortfarande) kvar bredvid mej på andra sidan. Dom somnar numera samtidigt i varsin "armhåla"-den stora har dock slutat amma nu. Skulle aldrig ha hjärta att skicka ut henne bara för vi blev fler.

Fick pappa plats bredvid er?
Svar på tråden Syskon på väg och äldsta sover med oss, ni som samsov hur gjorde ni när syskon kom?