Behålla eller inte? Hjälp!
Anonym (Vet inte vad jag vill) skrev 2016-06-26 21:14:55 följande:
P-piller ska det givetvis stå och inte pupiller
Grattis till bebisen och att ni flyttar ihop. Jag hade tänkt ut ett långt inlägg, men sedan såg jag att ni bestämt er för att behålla barnet.
Jag tycker personligen att fostret är ett liv från befruktningen, visserligen klarar det sig inte utanför livmodern än på många veckor, men det är starten på något som, om man låter det fortgå, blir ett barn.
Ibland kan jag tycka att aborter tycks begås så lättvindigt (observera "tycks", jag vet naturligtvis inte vad som försiggår inombords när man fattar ett beslut i den här frågan), och jag har ganska svårt att tycka det är okej att använda sig av abort som preventivmedel. Det är korkat, man förhindrar ju inte graviditet, man avslutar den. Två helt skilda saker.
Innan ni blir arga på mig för det jag skriver vill jag gärna klargöra att jag är för fri abort - men jag hade aldrig gjort det själv. Och nu är mina chanser att bli gravid borta sedan länge.
Jag hade som sagt tänkt ut ett långt inlägg med argument för att behålla barnet, men det bli ju lite överflödigt nu. Istället önskar jag er all lycka, och allt gott.