Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

om Donald Trump blir president av USA?

SmalaSara skrev 2016-06-28 00:26:32 följande:
    Ja... Men han är den första presidentkandidaten på flera hundra år som inte är köpt av "donatorer" eftersom han hade egna pengar.

Köpt/korrupt president. Eller Trump. Som tydligen är skvatt galen enligt dig.

Stackars amerikaner.
    Skvatt galen enligt dig? Håller du inte med driver28?

T.om. Jimmie Åkesson tar nu tydligt avstånd från Donald Trump. Donald har snart inga vänner kvar.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-01 15:45:17 följande:
    Men du är ju allt bra snurrig.

Jag går efter vad Trump och Koch-bröderna och vad media rapporterar om. Om Trumps egna ord inte skulle visa sig vara sanna, hade det blivit ramaskri!

Här har du bevis.

talkingpointsmemo.com/livewire/koch-brothers-wont-donate-republican-national-convention

Kan du nu bevisa att Putin inte stödjer Hilary Clintons kampanj? Du förstår säkerligen hur märkligt ditt förhållningssätt är?
    Av vilken anledning skulle Putin stödja Clinton? Putin har proklamerat stt han är PRO Trump.
  • KillBill
    Konstatera skrev 2016-07-01 19:07:02 följande:
    Självklart donerar inte Putin pengar till varken Clintons eller Trumps kampanj. Nu är det upp till dig att bevisa att det inte är så. Ett retoriskt grepp. Förstår du?

Och nej. Putin har inte proklamerat att han är PRO Trump. Tvärtom sagt att Ryssland kommer fortsätta arbeta med relationen till USA, oavsett vem som blir POTUS.

Han har dock proklamerat att USA-valet är "not our business"

Vad bygger ni er världsbild på egentligen? Bör jag vara orolig?
    Jag har inte påstått att Putin donerar pengar till Trump däremot har jag ifrågasatt varför Putin skulle stödja Clinton då Putin har gett utryck för att gilla Trump.

"Efter den tre timmar långa presskonferensen pratade Vladimir Putin med några journalister som inte hunnit ställa sina frågor under den intensiva presskonferensen. Han höjde då republikanernas ledande presidentkandidat, den hårt kritiserade fastighetsmagnaten Donald Trump, till skyarna:

- Han är en lysande personlighet, tveklöst begåvad, det råder det ingen tvekan om"

Har du hört en rysk president uttala sådana superlativ om en amerikansk president tidigare?
  • KillBill
    KillBill skrev 2016-07-01 20:54:42 följande:
    Jag har inte påstått att Putin donerar pengar till Trump däremot har jag ifrågasatt varför Putin skulle stödja Clinton då Putin har gett utryck för att gilla Trump.

"Efter den tre timmar långa presskonferensen pratade Vladimir Putin med några journalister som inte hunnit ställa sina frågor under den intensiva presskonferensen. Han höjde då republikanernas ledande presidentkandidat, den hårt kritiserade fastighetsmagnaten Donald Trump, till skyarna:

- Han är en lysande personlighet, tveklöst begåvad, det råder det ingen tvekan om"

Har du hört en rysk president uttala sådana superlativ om en amerikansk president tidigare?
    Och länken: www.svd.se/putin-trump-ar-en-lysande-personlighet
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-07-22 13:55:28 följande:
    Ja, men eller hur? För om en centerpartist säger det i en debattartikel, så är det sanningen.

De debattartiklar du för fram är inte "sanning". De är inlägg i debatten. Eventuellt har personen några poänger. Men det betyder inte att det "är så"
    Vad anser du om att Donald Trump inte kunde ge ett rakt svar på frågan om USA skulle hjälpa de baltiska länder som är med i NATO om Ryssland skulle anfalla eller annektera?

Jag anser att det är ett svar av Trump som ökar osäkerheterna i vår omvärld (och något som kan leda till militär upprustning).
  • KillBill
    flygrl skrev 2016-07-23 16:59:06 följande:
    Fast dom små balt staterna ska leva med aggressivt militaristiskt Ryssland som granne? Ett land som länge ockuperade och förtryckte dom (Sovjetunionen that is)?
    Det e ju inte direkt så att Ryssland nedrustar.
    Dessutom så har dessa länder gått med i försvarsalliansen Nato för att öka det egna landets säkerhet. Med Donald Trump som president kanske baltländerna finner att Natomedlemskapet inte gav den utlovade tryggheten.
  • KillBill
    SmalaSara skrev 2016-07-23 20:34:13 följande:
    Ryssland har inte "överfallit" Georgien, Moldavien eller Ukraina. De har blandat sig i inre stridigheter. Däremot har de olagligen annekterat Krim (de är dock inte ensamma om att olagligen starta krig eller annektera områden...)

Det är fö just den sortens överdrifter som gör läget MER osäkert. Inget gott kommer av att överdriva Rysslands förehavanden, eller möjligheter att agera.

Vad blir effekten av att trappa upp NATO-närvaro vid Rysslands gräns tror du själv?
    Nä. Samtal och samarbete bör vara riktlinjen.

Situationen med Krim är milsvid från Baltikum. Även om folk verkar tro att det skulle kunna vara "samma".

MEN, för att återgå till Trump,

Om nu balterna är så rädda för ryssen, varför betalar de då inte det de ska till NATO?
    Vilket eller vilka av baltländerna betalar inte de avgifter de ska till NATO?
Svar på tråden om Donald Trump blir president av USA?