• Pimpinellan

Tiden som ruvare

Tydliga order om att ta det lugnt och inte anstränga mig, inte dricka koffein, inte sola magen, inte bada badkar, inte duscha varmt på magen, inte cykla, inte lyfta tungt. Gravid igen efter flera m.f och nu verkar det ha gått vägen. Dock efter ED och annan medicinering. Jag levde likadant med de senaste 2 missfallen också.

• Pimpinellan
    Amie77 skrev 2016-06-25 21:57:13 följande:
    Pimpinellan: Grattis till din graviditet! Jag brukar dyka på dig i olika trådar (som jag kanske inte skrivit i dock) och vet att ni försökt länge. Vilken vecka är du i? Fantastiskt roligt att höra!
    Tack! {#emotions_dlg.flower}  V.18 om bebben lever fortfarande. H*n gjorde det v.13, men det finns ju tyvärr inga garantier. Missfallsrädslan är lika stor nu som v.7, men det beror ju helt på min historik. Man blir hispig efter 10 år. Men vi hoppas! Drömmer
  • Pimpinellan
    Amie77 skrev 2016-06-25 23:55:41 följande:
    Jag håller alla tummar för er!! Så roligt att höra. Förstår att det blir extra oroligt/nervöst då man är i er situation - jag nojar utav helskotta själv så att det räcker. :)
    Tacksam för alla tummar! Solig  De flesta nojar nog lite, men jag drar fortfarande en lättnadens suck varje dag utan blod-i v.18 liksom!
  • Pimpinellan
    finee skrev 2016-06-26 10:02:51 följande:
    Pimpinellan - jag har precis som Amie77 läst flertalet bra inlägg feån dig i mpbga FL-trådar (google-missbrukare som jag är...) och blir också alldeles varm i hjärtat av att du äntligen är gravid. Skam den som ger sig! Jättestort grattis <3

TS: Jag levde som gravid månaden innan samt IVF-cykeln/ruvartiden. Ingen alkohol, typ inget kaffe. Jobbade som vanligt. Tränade inte, vet att man får det i lagom dos, men jag vågade inte (fånigt, jag vet). Hade mycket svårt att få tiden att gå och tänkte på bebis/ruvning/symptom/whatever dygnet runt. Så jag är tyvärr dålig på att ge råd kring hur man får tiden att gå... Dagarna innan BIM var värst. Det hela slutade i plus och sedan tidigt missfall smile4.gif Nya tag i augusti med en av våra tre blastocyster vi har i frysen smile1.gif Gällande anhöriga har vi berättar för närmsta familjen (föräldrar o syskon) och jag har en tjejkompis som vet om. Ingen på jobbet vet. Lycka till med ditt nästa försök!
    Rodnar ju nästan här, men tackar allra ödmjukast! Glad Skam den som ger sig är verkligen rätt uttryckt! Jag visste ju att jag kunde bli gravid och då vet man i princip att man kan få barn också. Det var det som gjorde att vi orkade. Lycka till nästa gång!
Svar på tråden Tiden som ruvare