Inlägg från: jj85 |Visa alla inlägg
  • jj85

BF mars 2017

ellami skrev 2016-08-20 09:53:00 följande:

Hoppas också det efter allt vi vart med om.. Har inte fått tid för ultraljudet än, min bm kommer skicka remiss nästa vecka när jag har inskrivning sen brukar kallelsen komma i brevlådan 1-2 dagar efter, men gissar på att jag får ul i v 12+ om drygt 2 veckor, har alltid haft i den veckan..

Hoppas det går bra för er också!!

Jag smörjer inte med något men första graviditeten smörjde jag med weledas gravidolja i sista trimestern (strech mark massage oil tror jag den hetet) tyckte den luktade gott iaf om jag minns rätt :)

Ja du får nog tid snart ska du se :)

Herregud jag är så trött på må illa om kräkas. Kräks tydligen varje kväll nästan runt samma tid..helt sjukt... men får hoppas det snart släpper..

Ska bli skönt att få gjort kuben o sen hoppas på de bästa och slippa gömma magen..
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-20 19:04:44 följande:

JJ85: Tror det kommer att gå jättebra för er på KUB! Det är väldigt ovanligt att det ger dåliga siffror. Du är ju ung också och inte i någon riskgrupp.

Håller med om att illamåendet är såå jobbigt! Hur mår du under dagen? Jag har begränsat mitt matintag väldigt vilket känns jobbigt. Jag saknar att äta och att VILJA få i mig maten! Helst av allt vill jag inte äta alls, vill bara ligga nerbäddad i sängen och sova bort så mycket av tiden jag bara kan och gå upp regelbundet för att kräkas. Men har såå dåligt samvete mot man och barn så försöker verkligen vara med lite och få i mig mat för att klara av att vara uppe, men ärligt talat ligger jag större delen av dagen och det känns som en ond cirkel som jag inte kan komma ur. Vi har ju ändå fyra barn och jag märker att min man börjar tröttna nu. Måste försöka skärpa mig. 

Vi gjorde vårt NIPT i onsdags och det var helt underbart! Läkaren är så himla bra! Han är så engagerad och en riktigt jordnära person. Var så underbart att se bebisen på UL, trodde mer man bara skulle se en klump men såg ju huvud armar och benen som sprattlade så det var mkt mer än vi förväntade oss. Eftersom det var första gången vi såg bebisen så var det en lättnad att se att det faktiskt var något där. 

Någon här som önskar något särskilt kön? Vissa tycker ju det är förbjudet att tänka så, men de flesta känner ju ändå en liten önskan. Innan jag blev gravid så kände jag att det inte spelar någon roll. Har man en gång fött barn så vet man hur speciellt det är och då är könet ganska oviktigt egentligen. Dock har vi tre flickor och en pojke och märker nu att hela min omgivning verkligen tjatar in att de verkligen hoppas på en pojke nu. Även min man hoppas på det.

Jag känner mig lite ledsen över detta då själva graviditeten och barnet är så speciellt för mig och det känns som att om det inte är en pojke jag väntar så kommer min omgivning inte att tycka alls att det är så roligt detta. Så har kommit på mig själv med att känna att jag verkligen hoppas på pojke för att jag vill känna att andra också ska glädjas över min graviditet och inte bara jag.. Hur skevt är inte det då det verkligen egentligen för mig inte spelar någon roll. Om två veckor får vi veta kön då vi får svaret på NIPT-testet. 

Hej going. Tack för pepp..får hoppas på det bästa, det som oroar är ju ålder är 31 men samtidigt så får man tänka positivt. Vad skönt att ert test var bra o ni fick se bebis...åh vad jag längtar efter att se vår lilla..

Blir lite orolig där. Du säger att du minskat matintaget. Det är ju inte bra alls men jag förstår om du inte klarar av att få i dig något men du måste kontakta vårdcentralen el bm..du behöver få i sig något iaf. Hur går de med vätskeersättning? När skulle ni vara hemma från resan? Ta då kontakt med sjukvård:)

jag förstår att du känner och tänker: nu börjar mannen tröttna för att du bara ligger och sover men du kan ju inte hjälpa det och han får ta den "smällen" just nu..man får påminna om att det är snart över och man får säga att: jag är snart mig själv igen, tack för att du tar tag i allt när jag bara ligger i sängen... så är det hemma. Visst vi har inga barn. Men min man får ta de mesta när jag inte har energi. Jag kräks endast kvällstid konstigt nog men bra för mig. Dagtid är jag trött men försöker ta mig ut när jag är ledig och jag är på jobbet..magen är så sjukt stor så de gör ont ibland o känns tungt..o då är bebisen typ 3 cm haha o här klagar man..fy alltså..

men som sagt ring o prata med sjukvård snälla :) du behöver ta hand om dig själv

Ang bebis könet. Jag vill ju gärna veta mest för att jag är en nyfiken person..mysigt att liksom veta om det ligger en pojke eller flicka där inne o säga hej flickan el hej pojken min..lät så löjligt när jag skrev de nu haha men du förstår.

Förstår din oro men vet du vad..de ingen som kommer bli besviken på dig om det är en flicka en pojke. Båda är lika värdefulla och som du skrev du har inte tänkt så tidigare...så släpp de och släpp vad omgivning säger. Prata med din man och säg..vi ska hoppas på ett friskt barn, det ska vi vara tacksamma över :)

Men visst kan man önska. Jag älskar flickor men får jag en pojke så kommer jag avguda de lilla busfrö lika mycket. Stressa inte över en sån sak. Ni kommer vara tacksamma vilket fall när ni får svaret...:)

Hoppas du har det bra o försöker få i dig något. Även om de samma mat så ät samma. Jag är typ vegetarian haha älskade kött klarar inte av de nu..bebis vill tydligen inte ha de. Så jag lever på mackor lite sallad och hallonkräm med mjölk haha. Ute tittar ja på kött o de ser så gott ut men när jag får de i handen då vill jag kräkas. Komiskt de där...vad kan du äta o inte äta?

Hade förresten en skum bm i fredags. Tog blodprov för kub, min bm är på semester och denna typ tyckte jag var här för tidigt och förstod inte varför. Jag sa att de inte jag som bokat tid för kub o ultraljud. Jaha sa hon bara sådär nonchalant. Ska ringa dem på måndag och kolla. Skum var hon iaf.

Sköt om dig o äta de du kan..vi kommer snart må bra hoppas jag. :)
  • jj85
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-20 20:17:08 följande:

Hej! Jag vet inte riktigt om jag får vara med i er grupp då jag har bf 27/2 (enligt mina beräkningar), men känner att det ändå kommer bli en marsbebis eftersom det är så i slutet på februari... Bor iaf ett par mil norr om Göteborg och har första barnet på jäsning.

Vad roligt. Självklart får du vara med

Jag fick bf 17 mars men man vet ju aldrig om.man får över tiden eller får för tidigt. Själv bor jag i Göteborg. Samma här. Första bebben. Hur mår du och vilken vecka är du i nu? Här är de vecka 10..på måndag enligt bm går jag in i vecka 11.. längtar till vecka 12 då gör vi ultraljud för kub och hoppas på de bästa :) skriv av dig o fråga på om det är något
  • jj85
    HäxanSurtant skrev 2016-08-21 18:07:05 följande:
    Jag är 9+4 idag, mår otroligt kass. Jag har legat i drygt 2 veckor, fick nya piller i fredags av läkaren på specmödravården, men de hjälpte inte så jag får ringa imorgon och be om något annat. Jag är fast i sängen, kan verkligen inte göra något, knappt sitta upp.  Ska ta blodprov på torsdag och sen ul 13. 

Jag hoppas på att det är en pojke (min erfarenhet är att illamåendet då tar slut v 12, med dottern varade det heeela grav.) Annars så har jag en av var, så det kan kvitta! Men med dottern var jag helt besatt av att det skulle bli en tjej, ville så gärna ha en flicka, hade en pojke då. Jag tycker att en ska få önska, min syrra grät i en hel vecka när hon fick veta att även barn nr 3 var en pojke och som hon sa så var det bättre att sörja när han var i magen än när han kommer ut! 

Jag vill veta könet för att det är lättare att relatera till barnen och knyta ann, vi bestämmer också namntet innan bebben är kommen och kallar den för sitt namn i magen!
    Jag vill ju också veta om det är en pojke eller flicka..men min man vill inte..försöker sakta men säkert övertyga men det är svårt, men då blir det lättare som du skrev att relatera :)

ush din stackare, lider med dig..mitt illamående är ju bättre men jag spyr som sagt varje kväll...det är som en tidsinställdklocka i kroppen som säger, jaha dags att spy.. och jag kräktes för en halvtimme sen, får hoppas det var den gången..

Men hoppas dem kan ge dig något..jag låg i sängen 2 dagar i vecka 8 sen i vecka 9 mest efter jobbet..klarade inte av något men det har blivit liiiiiite mildare nu..de värsta är maten..klarar fortfarande inte av kött..så lever på pasta, pommes, sallad..och ja mackor..lite frukt, inga dåliga val men känns tråkigt. 

Jag är ju så sugen på en flicka men samtidigt får jag en pojke så är jag lika tacksam så länge illamående/spyande o tröttheten försvinner...magen är så sjukt stor o svullen, igår var de till o med tungt...:( o detta är bara början haha

Håller tummarna för att du snart ska må bättre..glöm inte vätskeersättning om du kan få i dig det o försök ät lätt..även om du spyr

Lite ytlig fråga, men iom att höst/vintern kommer o vi är gravida (om allt går som det ska) var kollar man efter jacka..ja kommer ju jobba, vill ändå ha en jacka som är bra..o ändå snygg...o ska man satsa på en för vintern endast el nåt lättare för höst/våren? Mina nu passar knappt helt ärligt...armarna stramar åt o de går inte att knäppa.. hur tänker du kring de el har du en sen tidigare? 

styrke kram
  • jj85
    HäxanSurtant skrev 2016-08-21 19:25:04 följande:

Som sagt, jag är sängliggande och går bara upp för att gå på toa och har deltagit vid typ 3 måltider. Mannen gör allt och våra föräldrar fick ta dottern i helgen eftersom sonen var på hockeyläger och maken jobbade för hockeyföreningen från morgon till midnatt. Han hämtar och lämnar i skolan, handlar, tvättar och (borde) städa - känner att jag inte riktigt kan kräva för mycket

Jag mår verkligen skit, som om jag har en pågående maginfluensa.

Usch jag är också svullen, var i och för sig inte slank innan, men magen är ju otroligt svullen! Min bästa vän är barnmorska och hon säger att det är normalt att allt inuti svullnar upp!

Vad gäller att kolla kön och att "vilja bli överraskad" så är det ju upp till var och en. Men överraskad blir en ju ändå, vi vet ju inte hur barnet ser ut oavsett kön. Jag menar då skulle en ju inte heller vilja titta på ul, för att det ska bli en överraskning?! Jag är inte mycket för att köna mina barn med färger, alltså rosa på flickor och blått på pojkar, men när en vet vad det är i magen så blir alla inköp lättare att motivera och roligare på något vis! - Men detta är mina tankar kring det! Och jag respekterar allas tankar och vilja om hur en vill göra. 

Om någon här inte vill veta så får ni gärna berätta varför ni väljer det, precis som att jag beskrivit varför jag vill veta!

Tack för styrkan

Det är ju hemskt när man är säng liggandes...o som du beskrev, en pågående influensa el magsjuka...vilken fin man du har..äsch kräv inget..han e sitt bästa..vardagliga sysslor löser sig ska du se men förstår dig. Man vill ju ha de städat och rent helt.. :)

Jag vill veta mer för att det lättare o roligare med alla köp..precis som dig. Jag är inte för att köpa rosa till en flicka. De handlar mer om att, ja nu vet vi att vi kan köpa en klänning, eller annat skoj och samma med en pojke :)

Min man vill inte veta för att han vill bli överraskad, han tror inte på att man ska ta reda på kön ...får hoppas jag kan övertyga annars så kommer vi inte kolla. Vill att han ska vara med på noterna annars känns det inte kul..

Samma här..ingen slank kropp. Några kilo övervikt som jag gärna hade tappat innan men äsch. Så magen är stor fast jag inte äter mkt alls.. äter mina mål men spyr upp nån utav dem också..men försöker ändå äta något sen för annars mår jag illa som fan..

men de ska bli kul när man kan handla lite saker efter kub. Längtar.. har haft en latdag o googlat o skrivit en liten (låååång) lista..:)
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 08:39:21 följande:

Amalian: jo jag känner igen ditt nick också! Ja kul att va med i samma igen!

Jag skrev ett långt inlägg igårkväll men det raderades och sen va jag för trött för att skriva om..

Jj85: tycker att du ska försöka att inte oroa dig över din ålder! Du är långt ifrån ökad risk pga åldern, men alltid oroar man sig över något och det hör väl liksom till ;).

Har varit i kontakt med läkare och detta tillståndet är inte farligt, bebisen tar det den behöver..

jag har också svårt för kött och äter det typ inte alls längre. Tråkigt..

Häxan: får jag fråga vad för piller du fått? Jag tar lergigan comp och de hjälper en del men mår fortfarande väldigt illa. Gällande att ta reda på kän.. Med de tre första barnen så tog vi inte reda på kön innan och tyckte att det var en enorm överraskning på förlossningen. Men när vi väntade fjärde tog vi reda på könet på kub v 12 och den förlossningen var ju minst lika underbar och det var en bra känsla att veta vad vi väntade. Insåg då att den där överraskningskänslan har man ju även om man vet vad det är. Precis efter förlossningen så är det alltid så mycket att ta till sig och tar man reda på könet innan så har man redan tagit till sig en sak. Mannen och jag var helt överens att ta reda på könet denna gången också. Tycker också det är kul att veta om det är pojknamn eller flicknamn man ska rikta in sig på. Ja och så allt som ska inhandlas också.

Som du skrev. Man oroar sig ändå men hoppas på de bästa. Ja bebis får de den behöver men hoppas du snart är bättre..ja vet inte men hur är de om man inte alla vill ha kött under graviditeten. Behöver man någon vitamin el liknande? Mår så bra utan kött haha ja som varit kött älskare... men de kanske kommer tillbaka. Just nu äcklar det mig tyvärr...
  • jj85
    FlikkanM skrev 2016-08-22 18:18:09 följande:

På tisdag ska jag få se vad som kan gömma sig där inne.

Efter färgade flytningar ett par gånger i veckan i 6 veckor och en mindre blödning för 2 v sedan tog jag mig i kragen och ringde för att se om de kan kolla hur det står till. Har en oro i kroppen att den lilla inte utvecklas som den ska och kroppen kanske inte fattar det som gör att jag inte glädja lika som jag hoppats. Detta är helt nytt för mig då graviditeten jag hade med dottern var smidig och perfekt förutom foglossning från v 11.

Vågar inte träna ordentligt då de ofta kommit dagen efter träning (jag tränar i vanliga fall 5 ggr/v på tävlingsnivå) vågar inte tro att det ska gå bra men samtidigt hållt mig från att kontakta sjukvården då jag länge tänkt att det finns inget att göra och alla är väl oroliga. Men nu tar det på mig och min sambo blir orolig för "så ska det väl inte vara".

Helt underbar sköterska som tog mig på allvar och sa att det är nog ingen fara, helt normalt att vara skör i slemhinnor osv men tyckte att det bör kollas upp.

Är nog mer förberedd på negativt resultat men kommer bli överlycklig om det blir positivt resultat. Hoppas läkaren är lika snäll som sköterska :)

Förstår din tanke exakt..kände så i början (oroar mig än idag och är i vecka 11) men jag började blöda efter plus och blödde i två veckor med lite klumpar också...förberedde mig på att det var över..var då i vecka 5..men fick faktiskt en tid och dem var så bra..där slog ett hjärta..blev så chockad att jag inte riktigt fattade...men tänker ändå att självklart kan något gå fel längre fram, man får bara hoppas på det bästa...Håller tummarna för dig :)
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-22 16:04:38 följande:

Jj85: tror deträcker att du typ får i dig ägg eller ngt annat med protein. Det är ju under en kort period antar att det kommer gå över snart. Är också köttälskare i vanliga fall.

Jessica: vad kul att du fick så bra siffror! Jag fick 1:1500 med tredje barnet, var orolig hela graviditeten för att det skulle vara något fel då siffrorna var högre än de som bara var baserade på min ålder. Var dock baserat endast på blodprovsdelen i kub få vårt landsting inte utför blodprovet. Med fjärde och nu femte barnet har vi sökt fosterdiagnostik utanför vårt landsting då det är så värdelöst här.

Inelg: tack för svaren. Häftigt att kunna bli gravid på fryst sådär! Fryses ägget ner direkt efter befruktning eller hur funkar det? Har du passerat där du fått ma förut? Får du tätare koller för att se så att allt står rätt till?

ägg har jag inte testat ännu...i mitt huvud låter de just nu som om jag inte skulle  fixa de men samtidigt så, ja spyr jag upp de så gör jag väl det haha..men fick faktiskt i mig liiiiiiiite kyckling idag..åt bakpotatis med kycklingröra m. curry. Verkar gilla curry, fick i mig lite kyckling o får hoppas den stannar..Hur har det gått idag för dig?
  • jj85
    FlikkanM skrev 2016-08-22 21:20:10 följande:

Är i v 10 nu och skulle så gärna vilja börja glädjas ordentligt om det ser bra ut eller ta nya tag och börja om ifall det ser sämre ut. Dessutom börjar magen puta lite och folk börjar snart undra då jag är rätt vältränad annars :)

Så tänkte jag med. Att antingen hoppas jag på de bästa eller få svar att det inte finns något kvar och då kan jag gå vidare och börja om.

Vilken tid ska du kolla upp? Det kommer nog se bra ut ska du se:)
  • jj85
    FlikkanM skrev 2016-08-23 09:07:51 följande:
    Ja jag glömde ju skriva att det var nästa tisdag det gäller. Så en vecka kvar om jag inte får en återbudstid :)
    Håller tummarna för återbud hehe... annars kommer tiden gå fort ska du se..och snart är helgen här sen månad o plötsligt tisdag :)
    Själv längtar jag till nästa torsdag för NUPP test, tog blodprov inför KUB i fredags...känns som en evighet egentligen så jag förstår dig men samtidigt försöker jag tänka som jag skrev ovan, snart helg o helt plötsligt måndag o då går jag in (enligt bm, dem vill räkna typ varje månad) i en ny vecka...vecka 12 
    Ska bli skönt att kolla upp..och hoppas på det bästa :)
  • jj85
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-23 18:52:45 följande:

Ååh, jag var på mitt andra besök hos Mvc idag. Det enda vi gjorde var att gå igenom de förra blodproven samt ta nya för att konstatera blodgrupp.

Är det bara jag som är nojig över om det ens finns nåt i magen? Det är ju ingen som kontrollerat att jag är gravid. Tänk om man bara är skengravid XD

Och tänk om man dyker upp på RUL och det ekat tomt där inne...

Jag har tagit säkert 10 gravtest, men det är ju liksom bara jag och min sambo som vet hur de såg ut, känns inte tryggt nog.

Jobbigt med denna eviga väntan på UL.

V.13+6 idag.

Vad jobbigt känsla

Så hade jag nog känt också. Be om. Tidigt ul eller vul om de inte ser något. Jag bad om de men mer pga blödning o annat krångel.. ring och berätta hur du känner.

Känner du inga symptom? Jag är nu i veckan 11.. mår ju som sagt lite bättre än tidigare veckor. Så vissa symp8har ju försvunnit och då kan ja ju noja lite också men tänker att...inget har ju direkt hänt..så förhoppningsvis mår bebis bra där inne. Men ring annars o be om ultraljud så du får se och får lite roligt kroppen ;)
  • jj85
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-23 18:52:45 följande:

Ååh, jag var på mitt andra besök hos Mvc idag. Det enda vi gjorde var att gå igenom de förra blodproven samt ta nya för att konstatera blodgrupp.

Är det bara jag som är nojig över om det ens finns nåt i magen? Det är ju ingen som kontrollerat att jag är gravid. Tänk om man bara är skengravid XD

Och tänk om man dyker upp på RUL och det ekat tomt där inne...

Jag har tagit säkert 10 gravtest, men det är ju liksom bara jag och min sambo som vet hur de såg ut, känns inte tryggt nog.

Jobbigt med denna eviga väntan på UL.

V.13+6 idag.

Oj de skulle stå ro i kroppen inte roligt :)
  • jj85
    Anilorak87 skrev 2016-08-24 11:06:08 följande:

Hej. Ny i den här tråden. Bor i stockholn. Jag väntar vårt andra barn. Är beräknad till 13 mars. Är i v 12 nu. Tycker den här tiden innan man verkligen har fått se att allt står rätt till i magen är väldigt jobbig. Om verkligen ju inte om den lever eller inte. Mådde illa i v 8 och 9 sen har det typ gått över och jag mår bra men mkt hungrig och lite molande växtvärk. Ska göra kub-testet nästa fredag så längtar till det och hoppas det ser bra ut.

Förstår din känsla. Är gravid med första barnet..är i vecka 11 o börjar känna att det är riktigt tråkigt just nu. Mest för att jag inte vet hur allt kommer gå med kub testet samtidigt vill jag handla in saker men känns för tidigt. Känns som att man kollat för mkt saker o tänk om det inte går bra då..

Jag hoppas att ditt kub test kommer gå bra. Jag har mitt torsdag nästa vecka. Ska bli skönt att få de överstökat:)
  • jj85
    Hubbabubban91 skrev 2016-08-24 11:47:46 följande:

Ja, jag måste nog göra det tror jag. Känner mig samtidigt besvärlig när jag liksom inte har några direkta fel, och det säkert är massor av gravida som har mer "rätt" att vara nojiga och troligtvis behöver tiden för UL mer än jag.

Jag har nog en del symptom ändå, men de har minskat avsevärt. Gick in i v 14 idag och det ska ju börja avta med illamående osv nu.

Men brösten har växt och det kan ibland "dra" i ljumskarna, antar att det också är ett tecken.

Haha, man kommer ju tycka att det här tramset varit sååå obefogat när man väl får se babyn, (om man får det) ;)

Tycker inte du ska tänka att andra har mer problem...jag åkte in till akuten för 2 veckor sen. Hade smärta och blödning. De visa sig vara inget alls. Kände mig dum o sa till läkaren att jag kände så och hur vet man om något är fel..sa att jag inte vill åka in i onödan heller. Men hon var så bra och sa bara åka hellre in och kolla än att oroa dig. Så ring och fråga. Kan dem inte ge dig tid snart så be om att få nr till några privata så du kan iallafall kollas upp :)

Känner att jag är trött på att tiden går så sakta. Vill ha kub testet över..o det är till nästa vecka

Då går jag inte i vecka 12

..vill liksom slappna av efter om de ens går. Känner att jag tittar på för mkt bebis saker...bilbarnstol, vagn och allt möjligt och läser på..men så slog mig tanken att jag kanske borde vänta lite.. man vet ju aldrig...

Man slutar aldrig oroa sig.. men allt är värt de när och om man får bebis :)
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-08-24 13:00:52 följande:

Jj85: Min nästa milstolpe är 12+0 då missfallsrisken minskar betydligt. Nästa blir 20+0= halvvägs, nästa 24 veckor ca då bebis kan klara sig utanför magen ;) Man får ha lite delmål under graviditeten. När jag är gravid så blir jag lätt väldigt otålig och allt handlar om hur mkt som är kvar av graviditeten. 

Jag håller med dig...bra där med milstolpar. Vad ska du köpa vid vecka 12? Jag går in i vecka 12 nästa vecka.. ska bli så skönt..

Jag har väl mer googlat och kollat vad som är bra och bättre. Speciellt gällande säkerhet med bilbarnstol. De heter tydligen babyskydd med en bas till bilen, hade ingen aning om detta alls..

Men man känner att det är små tråkigt just nu. Kanske för att tankarna snurrar inför nupp testet på torsdag om en vecka.. men får försöka att släppa detta så inte tankarna snurrar iväg för mkt

Tack snälla för pepp och stöd:)
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-24 15:36:47 följande:

Om inte jag visste att jag var gravid så skulle jag inte misstänka något nu. Mådde illa i två veckor men i lördags släppte det.

I måndags tittade vi på "Greta" igen i v9+5 och hon har vuxit rejält sedan 7+5 och hade fint hjärta så det är inte MF som är anledningen till att jag inget känner.

Åhh vad mysigt. Och skönt att bebis växer som den ska :)
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-24 15:44:10 följande:
    Ja men det har inte lättat på oron, ännu. Jag hoppas det ger sig efter KUB/NUPP. Lämnar blodprovet på fredag så ultraljudet bör bli inom två veckor cirkus.
    Förstår dig verkligen.. jag lämnade ju blodprov förra veckan o nästa är det nupp... vill ha torsdag 1 september helst imorgon.. men snart är helgen här o sen börjar en ny vecka.. Hoppas tiden för oss går fort
    Det som känns sådär just nu är min ålder...har läst att andra yngre än mig (är 31) fått dåliga siffror och då undrar man varför, dessutom behöver inte bra siffror innebära att man inte behöver oroa sig alls. Det finns dem som fått bra siffror och fått barn med DS t.ex inget fel i det alls men vi vill ju gärna att (hur löjligt det än låter) få ett fullt friskt barn.
  • jj85
    Esther90 skrev 2016-08-27 21:22:35 följande:

Kollade i gruppen och verkar som jag kan lägga till medlemmar också! :) PMa mig namn och hur profilbilden ser ut så ska jag fixa :)

Hej

Jag skickade pm till dig angående fb gruppen. Du får gärna lägga till mig där :)
  • jj85
    DevilsDaughter skrev 2016-09-08 10:19:15 följande:

Någon som vet vart jj85 tog vägen förresten?

Jag är kvar...bara glömt av att logga in o läsa...Så fin du är som bryr dig. Mår bra..men vart en upp o ner vecka bara. Vecka 13 nu o ska in för ett extra ul då under kub kunde inte bm kolla allt..fick ta vul också då man inte såg så mkt och bebis hade vänt sig med ryggen mot oss..så jag hoppas hoppas att bebis är vänd nu o vill titta åt vårt håll en liten stund iaf.. :) 
    Hur mår du? Själv är gravid byxorna på...är svullen o orkar inte bry mig mer..så magen syns dock olika, olika dagar :)

Hur mår ni andra??? är med i fb gruppen för mars månad, nån annan också?
Svar på tråden BF mars 2017