DevilsDaughter skrev 2016-08-20 19:04:44 följande:
JJ85: Tror det kommer att gå jättebra för er på KUB! Det är väldigt ovanligt att det ger dåliga siffror. Du är ju ung också och inte i någon riskgrupp.
Håller med om att illamåendet är såå jobbigt! Hur mår du under dagen? Jag har begränsat mitt matintag väldigt vilket känns jobbigt. Jag saknar att äta och att VILJA få i mig maten! Helst av allt vill jag inte äta alls, vill bara ligga nerbäddad i sängen och sova bort så mycket av tiden jag bara kan och gå upp regelbundet för att kräkas. Men har såå dåligt samvete mot man och barn så försöker verkligen vara med lite och få i mig mat för att klara av att vara uppe, men ärligt talat ligger jag större delen av dagen och det känns som en ond cirkel som jag inte kan komma ur. Vi har ju ändå fyra barn och jag märker att min man börjar tröttna nu. Måste försöka skärpa mig.
Vi gjorde vårt NIPT i onsdags och det var helt underbart! Läkaren är så himla bra! Han är så engagerad och en riktigt jordnära person. Var så underbart att se bebisen på UL, trodde mer man bara skulle se en klump men såg ju huvud armar och benen som sprattlade så det var mkt mer än vi förväntade oss. Eftersom det var första gången vi såg bebisen så var det en lättnad att se att det faktiskt var något där.
Någon här som önskar något särskilt kön? Vissa tycker ju det är förbjudet att tänka så, men de flesta känner ju ändå en liten önskan. Innan jag blev gravid så kände jag att det inte spelar någon roll. Har man en gång fött barn så vet man hur speciellt det är och då är könet ganska oviktigt egentligen. Dock har vi tre flickor och en pojke och märker nu att hela min omgivning verkligen tjatar in att de verkligen hoppas på en pojke nu. Även min man hoppas på det.
Jag känner mig lite ledsen över detta då själva graviditeten och barnet är så speciellt för mig och det känns som att om det inte är en pojke jag väntar så kommer min omgivning inte att tycka alls att det är så roligt detta. Så har kommit på mig själv med att känna att jag verkligen hoppas på pojke för att jag vill känna att andra också ska glädjas över min graviditet och inte bara jag.. Hur skevt är inte det då det verkligen egentligen för mig inte spelar någon roll. Om två veckor får vi veta kön då vi får svaret på NIPT-testet.
Hej going. Tack för pepp..får hoppas på det bästa, det som oroar är ju ålder är 31 men samtidigt så får man tänka positivt. Vad skönt att ert test var bra o ni fick se bebis...åh vad jag längtar efter att se vår lilla..
Blir lite orolig där. Du säger att du minskat matintaget. Det är ju inte bra alls men jag förstår om du inte klarar av att få i dig något men du måste kontakta vårdcentralen el bm..du behöver få i sig något iaf. Hur går de med vätskeersättning? När skulle ni vara hemma från resan? Ta då kontakt med sjukvård:)
jag förstår att du känner och tänker: nu börjar mannen tröttna för att du bara ligger och sover men du kan ju inte hjälpa det och han får ta den "smällen" just nu..man får påminna om att det är snart över och man får säga att: jag är snart mig själv igen, tack för att du tar tag i allt när jag bara ligger i sängen... så är det hemma. Visst vi har inga barn. Men min man får ta de mesta när jag inte har energi. Jag kräks endast kvällstid konstigt nog men bra för mig. Dagtid är jag trött men försöker ta mig ut när jag är ledig och jag är på jobbet..magen är så sjukt stor så de gör ont ibland o känns tungt..o då är bebisen typ 3 cm haha o här klagar man..fy alltså..
men som sagt ring o prata med sjukvård snälla :) du behöver ta hand om dig själv
Ang bebis könet. Jag vill ju gärna veta mest för att jag är en nyfiken person..mysigt att liksom veta om det ligger en pojke eller flicka där inne o säga hej flickan el hej pojken min..lät så löjligt när jag skrev de nu haha men du förstår.
Förstår din oro men vet du vad..de ingen som kommer bli besviken på dig om det är en flicka en pojke. Båda är lika värdefulla och som du skrev du har inte tänkt så tidigare...så släpp de och släpp vad omgivning säger. Prata med din man och säg..vi ska hoppas på ett friskt barn, det ska vi vara tacksamma över :)
Men visst kan man önska. Jag älskar flickor men får jag en pojke så kommer jag avguda de lilla busfrö lika mycket. Stressa inte över en sån sak. Ni kommer vara tacksamma vilket fall när ni får svaret...:)
Hoppas du har det bra o försöker få i dig något. Även om de samma mat så ät samma. Jag är typ vegetarian haha älskade kött klarar inte av de nu..bebis vill tydligen inte ha de. Så jag lever på mackor lite sallad och hallonkräm med mjölk haha. Ute tittar ja på kött o de ser så gott ut men när jag får de i handen då vill jag kräkas. Komiskt de där...vad kan du äta o inte äta?
Hade förresten en skum bm i fredags. Tog blodprov för kub, min bm är på semester och denna typ tyckte jag var här för tidigt och förstod inte varför. Jag sa att de inte jag som bokat tid för kub o ultraljud. Jaha sa hon bara sådär nonchalant. Ska ringa dem på måndag och kolla. Skum var hon iaf.
Sköt om dig o äta de du kan..vi kommer snart må bra hoppas jag. :)