Inlägg från: jj85 |Visa alla inlägg
  • jj85

BF mars 2017

MissJL skrev 2016-08-02 22:18:52 följande:

Jag fick en stor blödning idag så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...

Usher så tråkigt. Själv blödde jag i 2 veckors. Var då utomlands och började blöda min andra vecka och efter jag kom hem. Ringde och fick tid samma vecka och då gick jag in i vecka 7. Fick höra ett hjärta slå. Blev så chockad och började gråta i bilen. Ush för den oron. Får jag fråga vart du bor? Jag började med att ringa till barnmorskegruppem. Det är dit jag ville vara inskriven. Hon i telefon var underbar men sa att de inte har tid samma vecka men gav mig nr till några gynekologer som utför VUL. En av dem svarade och jag fick tid samma vecka. Beskrev hur det gått till och att jag gärna vill veta så man vet om man fått ett MF och kan gå vidare. Det var inga problem. Hoppas du får en tid innan helgen och får svar. Kram ????
  • jj85
    MissJL skrev 2016-08-03 08:09:02 följande:

"Det finns inte resurser till alla som går o tror att dom fått missfall" Det var ursäkten.. Jag ska avvakta några veckor o ta ett nytt test.. :(

Det kom helt plötsligt, som om nån pickat hål på en vattenballong mellan benen på mig... En stor blödning o sen inget mer...

Tack <3 Ska försätta ringa idag!

Men fy vilket skit svar du fick. Inte ok alls. Men ring på och se om nån annan mottagning kan ta emot dig. Hon som jag fick prata med sa att de tyvärr kan ge liknande svar som du fick. Alltså det inte är så brådskande eller viktigt.

Man blir så ledsen av att bli bemött på detta sätt. Men stå på dig och ring en blödning kan betyda så olika saker. Hoppas du får svar från någon idag. Stor kram
  • jj85
    lilsis skrev 2016-08-03 11:24:07 följande:

Det är ett tråkigt svar men sett till sjukvårdens resurser tyvärr korrekt. Så tidiga missfall innebär sällan fysiska hälsorisker och bör därför inte prioriteras. Den psykiska delen ryms inte riktigt i dagens vård, tyvärr.

Tråkigt men sant men man önskar att någon kunde lyssna på en..

Hoppas ändå du får något svar så du slipper undra vad som skett ????
  • jj85
    sveabella skrev 2016-08-03 20:19:18 följande:

Hej!

Efter en abort och ett mf i vecka 14 förra hösten har vi nu plussat igen!

Är i vecka sju och är såå svullen och spänd i magen. Och det blir bara värre, på bara 3 dagar har min mage blivit dubbelt så stor på kvällarna som innan. Kan knappt böja mig fram även på morgnarna för att magen är så spänd. Börjar bli lite orolig, ingen som känner igen sig?

Vet att jag har varit uppblåst och fått ganska stor mage på kvällarna i en tidigare graviditet men spänningarna och problem med att böja sig uhh det gör mig lite orolig. Ska ringa bm imorgon men hojta gärna om du känner igen dig!

Hej och grattis till plusset. Det är samma för mig. Magen svullnar upp rejält under dagen. Hade lite mage sen innan men den kunde jag hålla in men nu går det knappt. Jobbigt att böja sig för min del också.

Är i vecka 7+6 och ska idag för första gången till barnmorskan för inskrivning. Och ultraljud. Ska bli kul att lyssna på hjärtat. Har gjort det en gång i början av vecka 7 men då trodde jag att jag fått missfall. Hoppas att bm ger tips om illamåendet idag. Det är värst för mig. Mår illa konstant med huvudvärk. Hur är det på den fronten för din del?
  • jj85

Tjejer, glömde fråga men tar någon utav er några vitaminer eller liknande?

Jag plussade 14 juli men var då utomlands. Så köpte folsyra direkt när jag kom hem. Vi kom hem 24 juli. Äter ni den? Har jag kanske börjat försent med folsyra och bör man komplettera med annat? Har svårt att få i mig kött just nu. Är vanligtvis köttätare men herregud klarar knappt av det just nu. Illamåendet gör att jag kan äta kolhydrater och sallad bara.. var en godis älskare men klarar knappt de söta.. Hur är det för er? Går snart in i vecka 8. Är i vecka 7+6 och har inte riktigt fått grepp om hur man ska räkna dagarna. Ska iof till barnmorskan för första gången idag o fråga henne men det många med stor erfarenhet här och tips tas tacksamt emot.

• jj85
    lilsis skrev 2016-08-04 08:27:04 följande:

Man säger att du är i v8 nu, från 8+0 säger man v9

Jag äter folsyra (alltid), extra B, extra D och multivitaminer. Det är dock en vana som kommer efter min magsäcksoperation.

Ok tack för svar. Får hoppas att jag iaf inte börjat äta folsyra försent men får kolla upp allt idag. Känner mig allmänt hängig. Får hoppas det släpper snart bara. :)
  • jj85
    Amalian83 skrev 2016-08-04 19:59:44 följande:

Tar folsyra. Borde börjat tidigare, men började i vecka 5. Bättre sent än aldrig tänker jag.

Idag har jag mått som värst. Stackars lilla dottern som vill klättra runt på mig, men det går liksom inte. Huff dåligt samvete deluxe

Jag började också med folsyra i vecka 5. Barnmorskan sa att det var ok och att jag behöver ta den hela graviditeten.

Men herregud illamåendet...Ja vet inte vad ja ska göra. Känner mig magsjuk. Kräkts 1 gång men huvudet snurrar..magen tom och mår illa. Små äta hjälper inte. Hur gör du?
  • jj85
    LadyTigra skrev 2016-08-04 22:05:54 följande:
    Är i gravidvecka 7 (6+2) ;)
    Åh så roligt :) Igår var jag hos Barnmorskan och jag är i vecka 8+ nån dag, enligt min app gick jag in i vecka 8 idag.. Fick BF datum 17 mars, men det kan ändra sig :)  men ush för illamåendet..herregud igår kväll var ett rent helvete
  • jj85
    sveabella skrev 2016-08-04 23:29:50 följande:
    Va kul!! Jag har inte vart på ultraljud ännu men längtar dit! Huvudvärk lider jag också av nåt fruktansvärt, men illamåendet är det lugnare med. Det kommer ibland men jämfört med min förra graviditet som tyvärr slutade i mf är det mycket bättre denna gången. Förra gången mådde jag jätteilla nästan hela dagarna, värst var det på kvällarna. Nu har jag ett mycket lindrigare illamående som kommer då och då. Däremot har hag ofta magknip vilket oroar mig. Är jätteorolig för mf nu eftersom det slutade så sist gång känns det som att det kommer göra det nu också.
    Det är en hemsk känsla, när man går och oroar sig. Gjordet det också då jag blödde direkt efter mitt plus i mer än 2 veckor, fick kommit in och såg ett hjärta slå. Är du orolig så kontakta en gynekologmottagning för ett tidigt ultraljud, det kan ju vara värt det :)

Ja mitt illamående igår var inget att leka med, märker att jag inte klarar av att äta varm mat, utan kan leva på mackor/knäckebröd...BM sa att det var ok framtill vecka 12..för allt i matväg (varm mat) kommer upp, verkar kräkas just nu en gång om dagen mot kvällarna...huvudvärken kunde man ta alvedon mot, BM sa så länge det är paracetamol så är det ok. INGEN IPREN :)

Får man fråga i vilken vecka du fick MF?
    Jag pratade med BM igår kring oron över missfall och vi kom fram till att händer det så händer det. Pratade om när ska man berätta för andra osv...för min mage är ju väldigt svullen, det syns att jag gått upp i vikt, är inte direkt pinnsmal heller men har lite hull...mår illa konstant osv..Då sa hon det, du kan ju alltid berätta för dem du vill dela detta med, så jag bestämde mig för att berätta för mina syskon, har en bror till som jag ska berätta för idag :) och mina föräldrar i helgen, det kändes bra faktiskt. Hur har ni gjort?
    Håller tummarna för att ditt illamående håller sig lindrigt :)
  • jj85
    Mikaela90 skrev 2016-08-04 19:13:09 följande:
    Var på första läkarbesöket idag. Blev flyttad från 6+4 till 6+1 så 28 mars är bf nu. Man såg ett starkt, litet hjärta slå för fullt Häftigt!

Åhh vad mysigt :D 

Var själv där igår och fick se ett hjärta slå, är inne på vecka 8. Fick du höra hjärtat slå? Ville så gärna göra det, men då sa hon att man inte försöker utsätta fostret för dem frekvenserna så tidigt. Men fick också en bild på en böna haha man ser knappt något men det var häftigt ändå :D

GRATTIS till er :D

Svar på tråden BF mars 2017