BF mars 2017
Jag fick en stor blödning idag så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...
Jag fick en stor blödning idag så vi får se hur det här går... Blev nekad att komma in på en undersökning så i morgon ska jag leta reda på nån privat. Måste få veta om det verkligen var ett MF eller vad som hänt... Är helt färdig nu...
"Det finns inte resurser till alla som går o tror att dom fått missfall" Det var ursäkten.. Jag ska avvakta några veckor o ta ett nytt test.. :(
Det kom helt plötsligt, som om nån pickat hål på en vattenballong mellan benen på mig... En stor blödning o sen inget mer...
Tack <3 Ska försätta ringa idag!
Det är ett tråkigt svar men sett till sjukvårdens resurser tyvärr korrekt. Så tidiga missfall innebär sällan fysiska hälsorisker och bör därför inte prioriteras. Den psykiska delen ryms inte riktigt i dagens vård, tyvärr.
Hej!
Efter en abort och ett mf i vecka 14 förra hösten har vi nu plussat igen!
Är i vecka sju och är såå svullen och spänd i magen. Och det blir bara värre, på bara 3 dagar har min mage blivit dubbelt så stor på kvällarna som innan. Kan knappt böja mig fram även på morgnarna för att magen är så spänd. Börjar bli lite orolig, ingen som känner igen sig?
Vet att jag har varit uppblåst och fått ganska stor mage på kvällarna i en tidigare graviditet men spänningarna och problem med att böja sig uhh det gör mig lite orolig. Ska ringa bm imorgon men hojta gärna om du känner igen dig!
Tjejer, glömde fråga men tar någon utav er några vitaminer eller liknande?
Jag plussade 14 juli men var då utomlands. Så köpte folsyra direkt när jag kom hem. Vi kom hem 24 juli. Äter ni den? Har jag kanske börjat försent med folsyra och bör man komplettera med annat? Har svårt att få i mig kött just nu. Är vanligtvis köttätare men herregud klarar knappt av det just nu. Illamåendet gör att jag kan äta kolhydrater och sallad bara.. var en godis älskare men klarar knappt de söta.. Hur är det för er? Går snart in i vecka 8. Är i vecka 7+6 och har inte riktigt fått grepp om hur man ska räkna dagarna. Ska iof till barnmorskan för första gången idag o fråga henne men det många med stor erfarenhet här och tips tas tacksamt emot.
Man säger att du är i v8 nu, från 8+0 säger man v9
Jag äter folsyra (alltid), extra B, extra D och multivitaminer. Det är dock en vana som kommer efter min magsäcksoperation.
Tar folsyra. Borde börjat tidigare, men började i vecka 5. Bättre sent än aldrig tänker jag.
Idag har jag mått som värst. Stackars lilla dottern som vill klättra runt på mig, men det går liksom inte. Huff dåligt samvete deluxe
Åhh vad mysigt :D
Var själv där igår och fick se ett hjärta slå, är inne på vecka 8. Fick du höra hjärtat slå? Ville så gärna göra det, men då sa hon att man inte försöker utsätta fostret för dem frekvenserna så tidigt. Men fick också en bild på en böna haha man ser knappt något men det var häftigt ändå :D
GRATTIS till er :D