Inlägg från: Videungen |Visa alla inlägg
  • Videungen

BF mars 2017

Nu hoppar jag in här! Chockad men ändå glad! Har inte fattat det ännu. Men fick "gravid 1-2" på cb digitala idag :D BF den 28 mars! Första barnet för mig och maken, jag är 27 år gammal och det tog sig på vårt tredje försök.

Anade något i helgen då jag var helt supertrött både lör och sön. Sedan fick värkte det i nedre delen av magen och ryggen sön kväll till mån morgon. Brösten har varit svullna och ömma i två dagar nu. Så lite småsymtomer liksom! Dock fick jag halsont igår kväll och feber idag. Så var inte säker på tempen, kör med ff, men orkade inte vänta och testade med em urin för några timmar sedan!

Ska bli kul att följa er andra här och se hur det går för alla :) Skönt att ha några att prata med. Bara jag och maken som vet ännu. Vi ska vänta till sep och berätta, men kanske tidigare om det känns för långt framåt! :D Vi hörs tjejer!!!

• Videungen
    Mammaresan skrev 2016-07-19 21:12:58 följande:

Grattis! :D Då har vi BF samma datum. ;)

Då kommer vi kanske följas åt ett tag här då :D trevligt! Och grattis till graviditeten!
  • Videungen

Alltså, man är så fånig! Jag går och tänker att det kanske inte alls är en liten i magen. Äl+17 idag och BIM+3... Men Cb digital sa ju "gravid 1-2" i tisdags... Suck, har gått och tänkt såhär i några dagar nu och oroat mig. Mina bröst är större och ömmar, min enda symtom och lite mensvärk då och då... Någon som känner igen sig i tvivlet?? Haha :) Visst finns det en litenpytte risk att cb visar fel? :/ (förlåt, inser verkligen att det här är en sån fånig fråga... men...)

• Videungen
    lillskrutten skrev 2016-07-23 08:20:56 följande:
    Jag har samma känsla som dig. Har ätit pergotime i tre omgångar (hormoner som gör att jag får äl) och första gången fick jag plus tidigt men sen kom ändå mensen och jag var inte gravid.

Nu plusade jag tydligt mån,ons o fre denna vecka. CB visade gravid 2-3v ändå är jag nojig efter det som hände då. Litar inte på testen fullt ut.

Planen är att ta ett nytt CB på onsdag och hoppas det står 3+ för att kunna ringa o boka vul i v 7 som jag blivit erbjuden för att lugna nerverna. Efter vul hoppas jag förstå att det är nått på gång på riktigt. Tråkigt då fokus blir på oro och funderingar istället för glädje o lycka.
    Förstår dig! Det är nog vanligt iofs att man inte vågar ta ut ngt i förskott innan man varit på mvc. Lite så känner jag, samtidigt som man börjar planera för fullt inför den lilla/lille. Funderar också på att ta ett nytt test. Men har inga hemma. Hmm! Håller tummarna för att du får plus även på onsdag!
  • Videungen
    lilsis skrev 2016-07-23 10:03:32 följande:

CBs veckoindikator är en uppskattning. Hormonnivåer kan variera rätt kraftigt på individnivå.

Jo visst. Men just att det står "gravid" är väl typ 99% säkert medan veckoindikatorn inte är lika säker?
  • Videungen
    MissJL skrev 2016-07-23 12:06:17 följande:

V 4+6 idag och all molvärk o illamående är som bortblåst. Känner mig helt ogravid! Det är nästan så jag glömmer bort det... Idag är det en vecka sen jag plussade men det känns så mycket längre :P

Vet precis hur det känns! Är i samma mood nu. Fast jag är i v 4+4 i dag. Men tvivlar då och då att jag verkligen är gravid. Nu ömmar inte mina bröst lika mycket längre. Så jag har typ ingen symtom. Men så är det väl innan symtom kommer :) Sen när illamåendet och allt sådant kommer längtar man väl istället tillbaka till när man inte hade så mycket symtom ;)
  • Videungen
    lilsis skrev 2016-07-23 21:54:43 följande:
    Ja jag skrev inget om "gravid", bara veckoindikatorn
    Ja :) Det gjorde du faktiskt :) Ville mest dubbelkolla!
  • Videungen
    äppelskrutt27 skrev 2016-07-23 14:53:41 följande:

Har ni börjat berätta för nära och kära ännu? Jag har bara berättat för en nära vän som också är gravid, men nu kan jag inte hålla mig längre. På onsdag berättar vi för min familj, kommer då att vara i v. 5+6, men jag känner att det blir helt omöjligt att umgås med dem utan att de vet. Orkar inte hålla på att hitta på en massa anledningar till att jag inte kan äta eller dricka än det ena än det andra, de skulle i vilket fall bli misstänksamma direkt ;)

Oavsett om det går hela vägen eller inte så tycker jag att det är skönt att de vet om det.

Hur gör ni?

Nej, bara jag och mannen som vet. Har ju knappt gått en vecka! Men när vi går in i v. 10 ska vi åka och hälsa på hans familj en vecka. Och vi har typ bestämt att vi berättar då. Det är ju innan "12 v-gränsen". Men det känns bara skönt att alla har det svart på vitt om ett missfall skulle ske. Vilket det inte ska såklart! Men det vet man ju aldrig. Så det blir till att jag får ringa mina familj den veckan också, dem bor typ 40 mil bort. 

Vi ser så mycket fram emot att berätta! Hans mamma o pappa har inga barnbarn ännu. I min familj finns det en liten än så länge.
  • Videungen

Någon annan som är i vecka 5 (4+5) och känner sig rastlös hela tiden med massor energi? Jag springer runt o donar hela tiden. Dock har jag en dålig kombo med att jag också är sjuk nu. Fick halsfluss i måndags och har varit dålig i halsen sedan dess, men nu börjar det äntligen bli bättre. Men kan ändå inte sitta still! Tycker t.ex. att ett avsnitt med Bron är för långt, typ en timma. Orkar inte sitta stilla så länge... Brukar inte ha några som helst problem med att ta det lugnt... Bra iofs - mer effektiv!

Svar på tråden BF mars 2017