Inlägg från: pyssel |Visa alla inlägg
  • pyssel

Varför är inte feminister emot islamism?

amkasss skrev 2016-06-23 23:05:03 följande:

Med tanke på att ni förespråkar fri invandring från muslimska samhällen så kommer vi snart göra det.

Lägg av att skriva "ni" om du vill bli tagen på allvar. Är det ngt som ger mig feministiskt hjärtstopp så är det politiserad religion, i synnerhet när andra politiker, under antirasistisk paroll, feminister eller inte, rakt av försvarar och går hand i hand med islamismen. Det var verkligen "Äntligen!" när stat skildes från kyrkan så är knappast jublande över frotterandet med ett annat religiöst gubbvälde. För att inte tala om dessa bedrövliga religiösa friskolor av alla de slag.
    Alla hästar hemma
  • pyssel
    amkasss skrev 2016-07-01 22:07:16 följande:

varför skriver då alltid vänsterfolk, feminister "ni" till liberaler, höger-folk, sdare och kristna?

??

Dina halmgubbar kan jag tyvärr inte göra ngt med. Jag är inte inbegripen i diskussioner där jag ni-ar politiska grupperingar. Är inte partimedlem någonstans heller. Är engagerad i att motarbeta de saker du i ts påstår att jag är för. Så känner mig inte så manad att svara just på "varför ditten och datten" i dina retoriska frågor.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Varför är inte feminister emot islamism?