• Jolilu

Fler med fula sommarben?

Usch nu är det sommar och värme igen. Dax att visa benen. Är det fler än jag som fasar för det? Jag har fått så himla mycket fula ytliga ådernät på senare år, efter graviditeterna. Jag har testat massa behandlingar, krämer och vitaminpiller, men de fortsätter att sprida sig. Vissa partier på benen går det inte ens att ta bort på, hur många tusenlappar jag än betalar. Visst, det blir bättre, men kommer tillbaka. Det är ett i-landsproblem, jag vet, men det är så himla trist med dessa trekvarts-jeans som dessutom är omoderna och svettiga, när andra går i kort kjol....blir inte solbränd heller, vilket kanske hade dolt. Kul att se ut såhär vid 35, om fem år blir det väl hellånga byxor året om.

Är det någon med samma problem som vill diskutera lite? Utbyta erfarenheter om vart man kan få bra och prisvärd hjälp? Eller hur man peppar sig själv att släppa det? Jag vet att det finns mycket värre saker, men är ändå ledsen.

• Svar på tråden Fler med fula sommarben?
  • Kimban

Blir det inte "bättre" när du blir brun? Eller att det inte syns lika mycket?

Jag har jätte fula ben ;) massa små ärr från myggbett och diverse sår sen är det rätt ful form på dom så inte ens det kan väga upp.
    Har ogillat länge att gå barbent för det är ju värre när dom är vita.
    Men nu har jag börjat acceptera det och vill jag få färg på benen så måste ja ju ta av mig :)

• Kimban

Kan du inte testa brun utan sol, det finns ju sådana "lätta" nu som är som hudkräm.

• Jolilu

Jo, jag har brun utan sol! Men, mina ådernät är som klumpiga blåmärken, så det döljer dåligt. De små fina döljs....men i övrigt ser jag bara lortig ut, typ

Skönt att höra att du börjar acceptera-jag försöker också! Förmodligen ser det värst ut i våra egna ögon, men jag förstår dig....

• Santin

Först var jag som du. Försökte med allt för att de skulle försvinna. Sen efter ett par år orkade jag inte längre bry mig. Mina ben ser ut som de gör. Inget att göra åt liksom.

• mandolin76

Från och med i år får jag leva med ett lite krokigt (kobent) högerben och ett långt ärr på varje sida av smalbenet som ett resultat av en komplicerad smalbensfraktur. Fast just nu är jag mest glad över att jag äntligen kan gå igen så jag bryr mig inte så mycket.

• Jolilu

Mandolin76, hoppas du inte har ont? Så jobbigt! Santin, hoppas jag kan känna som du! Bra inställning. Men jag är nyfiken, gick dina inte att få bort eller gav du upp? Mina svåraste sitter så ytligt, är för tunna och går inte att injicera. Som röda/blå fläckar liksom. Vill prova laser men känner mig mest lurad av olika mottagningar. På konsultation lovar de guld, men när resultatet uteblir helt eller blir värre(!!) vill de inte prata mer. Nu kör jag covermark concealer, tips på bra vattenfast täckning till fest o så (om man vill)

• Santin
    Jolilu skrev 2016-06-22 23:07:37 följande:

Mandolin76, hoppas du inte har ont? Så jobbigt! Santin, hoppas jag kan känna som du! Bra inställning. Men jag är nyfiken, gick dina inte att få bort eller gav du upp? Mina svåraste sitter så ytligt, är för tunna och går inte att injicera. Som röda/blå fläckar liksom. Vill prova laser men känner mig mest lurad av olika mottagningar. På konsultation lovar de guld, men när resultatet uteblir helt eller blir värre(!!) vill de inte prata mer. Nu kör jag covermark concealer, tips på bra vattenfast täckning till fest o så (om man vill)

Gav inte upp. Orkade tillslut inte bry mig längre vad andra tyckte. Jag själv såg dem ju bara då jag tittade i spegeln (sitter på baksidan benet kring knät). Slutade bara lägga energi på det.
  • Gizmo

Jag går i långbyxor trots att det är jättevarmt ute. Jag hatar mina tjocka ben, har fullt med eksem överallt. 

• Alvolina

Jag har haft åderbråck och sånt sedan jag var tonåring. Inte jätteilla men fullt tillräckligt för att besväras av det. Som 18 åring är det inte superkul att vilja dölja sina ben av en sån orsak. Inte nu heller för den delen men nu bryr jag mig inte på samma sätt. Det finns där och det är bara så det är.

• IsDimma

Jag fick en ytlig blodpropp när jag var 19. Sitter fram på smalbenet. Den är inte direkt vacker. Inte ens när jag för övrigt hade snygga ben. Sen har jag i stort sett alltid 1-8 blåmärken på benen, och på armarna (och ofta en del på resten av kroppen med men dom syns inte under kläderna ) jag har väldigt lätt gör att få blåmärken.
    Men jag har slutat bry mig om sånt. Jag klär mig i korta stort och kjolar iaf

Svar på tråden Fler med fula sommarben?