• Annagirl

Är min plastpappa pedoil?

Hej, jag är en tjej som är snart 16 år.
    Mina föräldrar skildes när jag var fem och när jag var sex flyttade min mamma till en ny gubbe. Han var jätte snäll i början men för varje mer år som gick blev han elakare mot min mamma, han hotar henne och trycker ner henne. Detta gör så jag mår dåligt, att ha en mamma som nästan gått in i vägen och har inte råd att flytta från han tycker jag är svårt. Min mamma har sett att han varit inne på sidor där man har sexpartner och hon har vetat i flera år att han har massa andra. Om min mamma säger något om det till honom så hotar han henne och säger tex: Du vet inget. Han dricker väldigt mycket och han blir bara värre för varje öl han dricker.
    Det senaste har jag börjat tänka att han kanske inte bara är sexgalen, han kanske också är pedofil. Jag vet massa gånger han har tagit bilder på mig och berömt mig för jag gjort saker tex, tagit bort ogräs i rabatten eller städat inne. Och sen kollat på mig med ett äckligt leende. Jag vet inte vad jag ska göra, i höst börjar jag gymnasiet och ska bo på internat men jag vill inte lämna min mamma samt vill jag inte bo kvar hemma. Min mamma säger att jag ska försöka leva mitt liv och tänka framåt och att hon är en vuxen kvinna så hon kommer klara detta. Men jag vill inte att något ska hända henne, Vad ska jag göra? Tror ni han är pedofil?
    Tack i förhand
    En rädd tjej

• Svar på tråden Är min plastpappa pedoil?
  • Griseknoen35

Alltså en pedofil är en person som tänder på barn. Alltså inte ungdomar utan barn. Inget av det du skriver tyder på att han är pedofil.

• Santin

Precis som grisenknoen35 skriver så tyder inget på pedofili. Men. Han verkar inte direkt vara något att ha i julgranen. Mor din borde dumpa honom omgående.

• Anonym (Rationell)

Hebefil eller Efebofil möjligen.

• Vinterankan

Din mammas dåliga val av partner är inte ditt ansvar. Flytta till internat och ta hand om dig själv. Hon är inte tvingad att stanna med honom, även om samhället visat sig dåliga på att skydda kvinnor mot våldsamma män så är det ändå ett samhälle där man faktiskt blir omhändertagen. Är hon fattig får hon försörjning från socialen, det svåra är att hitta någonstans att bo.

Svar på tråden Är min plastpappa pedoil?