• Alvolina

Sambo åker på semester efter förlossning

För mig hade det nog gått bra. Tyckte det var skönt att vara hemma lite själv utan mannen och storebror under några timmar. Däremot vet jag att storebror absolut inte hade mått bra av att vara ifrån mig under en lägre tid sådär i början. Här kommer någon liten bebis och "tar" hans mamma. Han blev väldigt mammig och jag fick ägna honom mycket tid. Samtidigt ville han inte vara ifrån sin lillasyster heller.

• Alvolina
    Michaelaj skrev 2016-06-20 13:51:42 följande:
    Tack för ditt inlägg! Det är även stora syskonet som skulle bekymra mig...
    Vi har en väldigt mammig tvååring. (2 år, 5 mån när bebis föds)
    Jag var borta tre nätter i mars och den sista dagen/natten var kaos. Jag satt 50 mil bort med ångest efter ett skypesamtal där hen bara grät.
    Är beredd på att hen kommer att bli mer mammig när en konkurrerande nyfödd anländer och upptar massa tid från mig.
    Detta var min erfarenhet också och då var ändå vår pojk 4 år, som aldrig tidigare varit särskilt mammig. I 6 månader höll det på mer eller mindre.

Nej, tänkt på syskonet här. Antingen åker ni tillsammans eller så tackar ni vänligt nej. Egentid kan pappan ha med storasyster ändå. Gå till en lekpark, djurpark eller liknande. Hon är ju faktiskt fortfarande väldigt liten.
Svar på tråden Sambo åker på semester efter förlossning