• Kim Possible

Sambo åker på semester efter förlossning

Om min man inte värderat första tiden med sin bebis mer, samt förutsatt att den bara var mitt ansvar, och satt sin mamma före, då hade jag funderat på om han verkligen ska fortsätta vara min man. Men det är jag, i andra familjer verkar det vara självklart att det ändå bara är mamman som tar hand om och bondar med barnet, kör man det upplägget förstår jag om man inte ser något fel med att karln sticker iväg.

• Kim Possible
    Holma skrev 2016-06-20 13:19:19 följande:
    Exakt , han skulle inte få åka för då flyttar du alltså måste han vara hemma med dig
    Men vad är det för muppar som inte vill vara hemma den första tiden med sina nyfödda? Det ska väl ändå vara en självklarhet, även om man inte behöver tillbringa dygnet runt med varandra. För båda de nyblivna föräldrarna.
  • Kim Possible
    Holma skrev 2016-06-20 13:29:52 följande:
    Jätteskönt att som mamma bara vara själv utan syskon o man så man kan ladda batterierna , min åsikt , det handlar om några dagar
    Jaha, ja det verkar vanligare än man tror i vissa kretsar att man som mamma gör allt och karln knappt kan koka tevatten eller leka med äldre syskon. Här är vi två likvärdiga föräldrar från start, med delat ansvar för både barn och hem, då finns tid att ladda batterier ändå, men är man van att curla både barn och man kanske man behöver slippa det några dagar. Låter obegripligt, men men. 
Svar på tråden Sambo åker på semester efter förlossning