Inlägg från: Påven Johanna |Visa alla inlägg
  • Påven Johanna

Sambo åker på semester efter förlossning

För mig hade varit helt okej om man och äldre barn åkt till svärmor medan jag och bebis var hemma. Förutsatt att man och äldre barn själva ville åka. Jag och bebis hade klarat oss bra. Kanske man inte bara är rädd för att säga ifrån så som ts tror - kanske man faktiskt tycker att det är kul att åka med äldre barn till farmor en sväng.

• Påven Johanna
    Fru1980 skrev 2016-06-19 13:46:56 följande:
    Fast sånt är ju Svårt att veta innan bebis kommit. Jag trodde att det skulle bli enkelt med bebis nr 2 visste ju hur det gick till efter en. Men efter en dramatisk förlossning fick jag en svår depression direkt efter födseln och var helt beroende av min make. Hade aldrig i min vildaste fantasi förstått att det skulle drabba mig. Är I vanliga fall en person som inte skulle haft problem att låta maken åka iväg. Så man ska inte vara säker på något efter att man nyss fått barn. Ts tycker att svärmor Tänker helt galet, självklart ska familjen vara hemma . ????
    Ja, skulle något väl komplicerande adderas till situationen så antar jag att man inte längre skulle vilja åka till farmor med äldre barn. Hos oss var det så att make (dåvarande) arbetade borta ett par veckor i sträck så jag och två bebis - egentligen bebis och äldre barn - var vana vid att klara oss själva.

Man och farmor utgår nog från att förlossning ska gå bra, men är förmodligen villiga att ändra sig om så inte är fallet.
Svar på tråden Sambo åker på semester efter förlossning