Inlägg från: Utflykt i verkligheten |Visa alla inlägg
  • Utflykt i verkligheten

Sambo åker på semester efter förlossning

Att din man ens tänker tanken!! Ska han lämna dig och sitt nyfödda barn ensamma för att åka till sin mamma?!

Vad är det för morsgris till sambo du har som inte kan säga nej till sin mamma som uppenbarligen inte har alla hästar hemma?!

Ursäkta, men det här tog priset...

• Utflykt i verkligheten
    Michaelaj skrev 2016-06-18 19:26:32 följande:

När jag sa till svärmor att jag inte vill att de ska åka bort, så svarar hon: Jag tänker på stora barnet som får komma iväg och leka på stranden.

Så då vänder hon på det så att det jag som är ego, som inte låter mitt barn få åka iväg på roligheter. Stackars barn som måste vara hemma med båda föräldrarna och nya bebis!

Har väldigt svårt att tro att en mammig 2-åring skulle få ut mer av att vara på stranden än att vara med sina båda föräldrar och sitt nya syskon. Otroligt fånigt argument! Det är inte hela världen om de åker iväg ett par dagar någon månad senare istället. Svärmor verkar vara oerhört gränslös!
  • Utflykt i verkligheten

[quote=76723323][quote-nick]Petite Chérie skrev 2016-06-19 00:29:36 följande:[/quote-nick

De kommer antagligen resonera precis som din sambo gör..

[/quote]

Aldrig! Min man skulle aldrig någonsin ens tänka tanken. Han skulle absolut inte vilja lämna mig och den nyfödde, och skulle hans mamma komma med ett sånt dumt förslag, vilket aldrig skulle hända, så skulle han bara skaka på huvudet åt hennes dumhet. Jag skulle aldrig själv ens behöva säga ett knyst till henne, utan den biten skulle han sköta själv.

• Utflykt i verkligheten
    Petite Chérie skrev 2016-06-19 01:55:06 följande:

Du har ju då uppenbarligen en normalbegåvad svärmor. Vilken tur du har.

Min är en vidrig, egoistisk ragata.

Och en normalbegåvad man. Har väldigt svårt att tro att att det är många män som skulle gå med på ett sånt dumt förslag.

Jobbigt för dig med en sån svärmor. Det kan förstöra mycket!
Svar på tråden Sambo åker på semester efter förlossning