• juulimamma

nedräkning till bf

Hej!

Jag undrar om det finns fler som vill följas åt mot bf? Jag är i vecka 38 och räknar ner dagarna, 19 kvar för att vara exakt :) Skulle tycka det vore kul att ha fler att diskutera krämpor, tecken osv med inför förlossningen med.

Har inte hittat någon grupp där jag känner att jag är välkommen eller passar in i som redan finns då många redan pratat en längre tid och inte så sugna på att släppa in fler. Men tipsa mig gärna om det redan finns någon grupp som är ok att hoppa in i.

Jag kan börja med att berätta lite mer om mig, jag bor i mellansverige och har en dotter på 3 år. Jag jobbar fortfarande men går av helt nästa vecka. Förlossningen känns väldigt avlägsen just nu, har fått 7/7 som bf datum. Med dottern gick jag över en vecka men jag hoppas verkligen den här vill komma lite tidigare.

Alla är välkomna hit! Berätta gärna lite om dig själv! :D

• Svar på tråden nedräkning till bf
  • juulimamma

Tack Med dinosaurie, jag hoppas med att vi slipper gå så länge. Har börjat känna mer tryck nedåt men inget annat nytt. Hur går det för grodanboll? Vilken dag är du på nu? Jag är på bf+1.

Skönt o höra att det finns fler tungviktare här ;) jag har gått upp 20 kg nu. Från 62 till 82 o mer kommer det bli förmodligen, känns som alla går upp så lite som man hör talas om. Rör mig inte överdrivet mycket just nu kan jag säga. Har varit väldigt aktiv på jobb och fritid hela graviditeten så nu känner jag att jag kan få lata mig o soffan i väntan på bebisen. Vill inte åka för långt hemifrån om de skulle dra igång men jag antar att det blir 2 väldigt långa veckor om man får gå så länge o vänta o inte gör så mycket. Känner mig lite låg faktiskt fast det bara gått en dag över.

• Lillknodd

Haha men lägg av! Vilka sjuka kommentare/frågor ni fått, ja folk tror tydligen verkligen att man kan säga vad som helst bara för att en är gravid. Jag har varit väldigt förskonad från sånt, just nu är det bara drygt med ständiga frågan om jag känner att något är på gång. Som om man inte ställer sig den fråga nog själv.. Men dom menar ju bara väl så får väl ha överseende :)

Jag har gått upp 15kg hittills, blev närmare 20 sist så får se om jag spurtar iväg om jag går över mycket.

Du gör helt rätt i att ta det lugnt juulimamma :) håller verkligen tummarna att det inte dröjer 2 veckor!

Hur tunna kan flytningar vara? Rann lite när jag var på toaletten tidigare, som vatten. Borde ju varit mer om det var vattnet som gick.

• Lillknodd

Alltså tänkte mest på det jag hört om sipprande vatten, inte en riktig vattenavgång. Men jag tror det bara var en flytning som var väldigt rinnig. Borde komma mer och oftare om det sipprar fostervatten.

Har haft lite mer mensvärk idag och det kommer mer som i perioder som värkar, men inte alls så kraftigt. Så därför jag blev lite väl överanalyserande ;) med tanke på att ni är flera som haft det så här med förvärkar ett tag så dröjer det nog för mig med :)

• Med dinosaurie

Jamen att bara ligga på soffan är ju så långtråkigt! Så jobbigt när det enda man egentligen orkar är att ta det lugnt är det inte det man känner för att göra! Eller är det bara jag?

Dagen spenderades på zoo med treåringen. Det kommer jag få lida för imorgon men blir knäpp av att bara vara hemma. Får bli varannan dag, aktiv dag följt av en trött dag med ont och sen aktiv igen, haha...

Lillknodd, den värsta kommentaren jag fått var på jobbet av en patient, en man som pekade på min mage och sa "jag vet vad du gjorde för några månader sedan, höhöhö", äckelgubbe! Annars brukar jag inte bli upprörd över kommentarer, mest lite irriterad, men det var att gå för långt!

Nu hoppas jag extra för er andra några dagar, vi vill ju se lite bebisar nu i helgen! Min får gärna stanna inne några dagar då sambon är bortrest över helgen men sen så!

• Lillknodd

Kl 15.30 idag kom vår son på 3880g 52cm. Är kvar för lite observation 1 dygn, men vi mår bra!

• Moorii
    Lillknodd skrev 2016-07-09 19:57:10 följande:

Kl 15.30 idag kom vår son på 3880g 52cm. Är kvar för lite observation 1 dygn, men vi mår bra!

Stort grattis! :D Skönt att höra att allt gått bra!
  • juulimamma

Stort grattis!!! Ååh så kul! Skriv gärna och berätta mer om förlossningen och er nya familjemedlem när ni återhämtat er lite :) ha de så mysigt ikväll med er lilla pojk! :D
  • Timoteja

Grattis till er prins!
  • juulimamma

Hur går de för er andra? Här har det blivit mer tryck nedåt och sammandragningar men inga som gör ont än.

Svar på tråden nedräkning till bf