Inlägg från: Anonym (Drivs av falska skuldkänslor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drivs av falska skuldkänslor)

Min bror kräver mig på pengar

Birgitta02 skrev 2016-06-16 09:52:41 följande:

Jag har 20 000 efter skatt. Min månadsavgift på boende, amortering och räntor är 7000. Och stoppar in 2000 i månaden till sparande/buffert. Jag betalar både försäkringar, bredband, tv, och alla andra fasta utgifter man har. Jag har aldrig någonsin suttit hos nåt inkassobolag trots att jag lyxar till det med vardagslyx.

Jag tror inte din mamma är riktigt ärlig faktiskt. Har hon ingen synlig lyx alls så kanske hon faktiskt stoppar undan pengar i madrassen men inte säger något till er. Jäkligt skumt är det i alla fall.

Eller hur! Mamsen har utnyttjat att TS betalat saker åt henne i alla år o behöver inte alls ta ansvar för sin situation. Vad skulle hända om TS plötsligt inte längre skulle sticka åt henne pengar längre? Nä, just det.

O nu kommer TS bror också o ska ha pengar av henne, katten på råttan o råttan på repet.....
  • Anonym (Drivs av falska skuldkänslor)

Kom att tänka på en fd kompis jag hade, hon kunde verkligen inte hålla i pengarna. Hyran, mat osv, slösade bort dom på allt möjligt annat. Lägenheten hade f ö pappan fixat, o vem stod där o betalade allt när pengarna var slut? Jo, hennes pappa. För hon hade ju haft det så jobbigt, mådde dåligt osv bla bla. O flickan måste ju ha en utbildning så den (+alla studielån hon sjabblat bort) måste han också betala. Hon var väl 25-30 på den tiden.

Sen när han blev lite försiktigare med att betala tyckte hon han var skittaskig, o bröt kontakten med honom. Dvs fram tills nästa gång hon behövde pengar. Som tur är har hon fått sin diagnos numera, men tycker den är helt fel (förstås).

Svar på tråden Min bror kräver mig på pengar