• Anonym (panikhej)

styvdottern fyller år

Hej.. lever med en man och hans två döttrar och nu i helgen fyller en dottern åt. De har bestämts att vi ska ut och äta men mig o min man o tjejerna.. deras mamma o mormor o morfar o farmor o farfar.

Jag har panik över att sitta i denna situation me hela deras gamla familj ????

Hur överlever man sådana här situationer? Detta är ju inte den sista. ..

• Svar på tråden styvdottern fyller år
  • Påven Johanna
    Anonym (panikhej) skrev 2016-06-13 16:33:24 följande:

Hej.. lever med en man och hans två döttrar och nu i helgen fyller en dottern åt. De har bestämts att vi ska ut och äta men mig o min man o tjejerna.. deras mamma o mormor o morfar o farmor o farfar.

Jag har panik över att sitta i denna situation me hela deras gamla familj ????

Hur överlever man sådana här situationer? Detta är ju inte den sista. ..

Varför har du panik? Brukar du få det när du ska träffa människor i sociala sammanhang?
  • Ester69

Hur är ditt förhållande till din mans ex?

Är den ansträngd skulle jag hitta på en ursäkt och stanna hemma, är det inte så skulle jag gå.

Kan ju säga att jag aldrig i hela mitt liv skulle gå på middag med sambons ex aldrig aldrig. Däremot mitt ex och hans nya går jag gärna på middag med.

• Anonym (panikhej)
    Påven Johanna skrev 2016-06-13 16:35:19 följande:

Varför har du panik? Brukar du få det när du ska träffa människor i sociala sammanhang?

Panik kanske inte rätt ord.. men känns jobbigt att behöva sitta i deras gamla familj o känna mig som femte hjulet ????
  • Anonym (panikhej)

[quote=76708277][quote-nick]Ester69 skrev 2016-06-13 16:39:12 följande:[/quote-nick]Hur är ditt förhållande till din mans ex?

Är den ansträngd skulle jag hitta på en ursäkt och stanna hemma, är det inte så skulle jag gå.

Kan ju säga att jag aldrig i hela mitt liv skulle gå på middag med sambons ex aldrig aldrig. Däremot mitt ex och hans nya går jag gärna på middag

Den okej men är ingen jag vill umgås med och tycker hon tar för stor plats i vårat liv

Väldigt framåt person och jag är inte alls så framåt o känner mig kvävd av henne..

• Påven Johanna
    Anonym (panikhej) skrev 2016-06-13 16:40:45 följande:
    Panik kanske inte rätt ord.. men känns jobbigt att behöva sitta i deras gamla familj o känna mig som femte hjulet ????
    Men varför har du den inställningen att du är femte hjulet? Du är väl inte centralgestalten under middagen - det är ju inte du som fyller år - men vad gör det? Det finns många sammanhang i livet där man tillfälligt har en bakgrundsroll, det gör en inte mindre viktig i andra sammanhang för det. 
  • Anonym (panikhej)
    smulpaj01 skrev 2016-06-13 16:59:06 följande:

Fattar inte problemet. Du är ju ingift i den familjen nu?!

Behöver tips hur man mår bäst i en sådan situation?
  • Anonym (panikhej)
    Påven Johanna skrev 2016-06-13 16:47:56 följande:

Men varför har du den inställningen att du är femte hjulet? Du är väl inte centralgestalten under middagen - det är ju inte du som fyller år - men vad gör det? Det finns många sammanhang i livet där man tillfälligt har en bakgrundsroll, det gör en inte mindre viktig i andra sammanhang för det. 

Ja de klart jag inte är..

Behöver bara hjälp hur jag ska hantera situationen...
  • fluu

Fokuset lär ju ändå ligga på födelsedagsbarnet så jag ser inte riktigt problemet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Påven Johanna
    Anonym (panikhej) skrev 2016-06-13 17:05:34 följande:
    Ja de klart jag inte är..

Behöver bara hjälp hur jag ska hantera situationen...
    Ja, jag har förstått att du vill ha hjälp med det. Men vad är det du tycker att du behöver hantera? Du skriver att hon är väldigt framåt och att du känner dig kvävd av henne - vad betyder det? Att hon vill sitta och prata med dig hela tiden?
Svar på tråden styvdottern fyller år