Inlägg från: Mammaresan |Visa alla inlägg
  • Mammaresan

Bim Juli 2016

Kynisen skrev 2016-07-15 16:00:58 följande:
    Ååååå blir alldeles tårögd!!! Visst är där ett streck!!! Sååå roligt och spännande!!! Är det äl+10 i dag?
    Längtar så att få testa jag med... Tror jag gör ett den 20de då är det äl+9-10 för mig...
    Ett litet smyg grattis vågar jag nig ge dig ett plus är plus även om det är svagt :)

Åh, tack du. Hjärta Jag hoppas verkligen att ett grattis är befogat och att det där sträcket blir starkare. Hoppa så att även du får det där pluset denna cykel! Jag vet att det är en sjukt otålig väntan till BIM. Kanske också märks då jag tjuvstartat testandet? Tungan ute Det är ÄL+10 idag ja!

Ippaas skrev 2016-07-15 16:05:09 följande:
    [quote=76801201][quote-nick]Mammaresan skrev 2016-07-15 15:47:59 följande:[/quote-nick]Har svårt att hålla mig nu... Men det finns ett sträck på detta test också (ett annat märke). Detta blev tydligare än det andra tyckte jag och det är ju rosa i verkligheten om än väldigt svagt. Dök upp efter 3 minuter.. Åh, kan det verkligen vara? Sprudlar i hela kroppen och jag hoppas hoppas att det blir två tydliga tydliga sträck imorgon på morgonen!

[/

Definitivt positivt :) grattis!!

Tack! Hoppas du har rätt! Skrattande

Kynisen skrev 2016-07-15 16:09:58 följande:
    Va hur kan det va möjligt?!?!? Det är fortfarande bara äl+4, det går tydligen inte fortare till bim ju fler gånger jag kollar appen.... Suck!! Hahahaha

Hahaha, ja du jag känner igen det där. Flört Varje dag har jag vaknat upp och sagt idag är det ÄL +4, ÄL+5 osv. De första fyra dagarna tyckte jag var segast och gick som långsammast så hoppas det blir detsamma för dig att kommande dagar går lite fortare.

www.mammaresan.se - Om mammalivet och vägen till en 3:a
  • Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-15 16:02:41 följande:
    Vilka tester har du prövat?

Missade att svara på din fråga. Glad

Jag har testat med bäst på test (hemsidan heter så) "testa tidigt" graviditetstest som mäter från 10 miu/ml (det var det första testet jag har delat bild på) och det är även dem testen jag har flest av här hemma. Det andra testet köpte jag på Loyds apotek idag och det heter Predictor early och mäter 12,5 miu/ml tror jag det var. Sedan har jag ytterligare ett testa tidigt test jag kommer testa med imorgon på morgonen (utöver bäst på test tester då) och det är Lloyds egna graviditetstest som mäter 10miu/ml. Det är dem 3 märkena jag har använt för att testa och som då även är extra känsliga.

• Mammaresan

Kynisen: När det kommer till helt vanliga test (som mäter 25miu/ml, vilket oftast är standard) som jag använt under tidigare graviditeter så har jag använt billiga testers test och dem kan jag varmt rekommendera! Fått tydliga plus vid BIM med dem och höljet i sig är bra. Det andra jag använt för att bekräfta graviditeten strax efter BIM har varit clearblues digitala test som mäter med samma känslighet som billiga testers.

• Mammaresan
    DevilsDaughter skrev 2016-07-15 21:25:43 följande:
    Japp det där är utan tvekan ett pluss!!Plus
    copycat skrev 2016-07-15 21:19:05 följande:
    Solklart ju! Grattis!:)
    Åh, tack! Hoppas på ännu starkare imorgon! Hjärta

• Mammaresan
    Kynisen skrev 2016-07-15 18:58:45 följande:
    Tack! :) Ja det känns extra segt när jag nu först trodde jag hade äl samtidigt med dig men nu är det 6 dagar efter liksom... Haha denna väntan.. Blä!!!
    Tror ditt streck kommer bli tydligt så du på riktigt får glädja dig! :)
    Förstår att det känns segt, hade jag också känt. Väntar med spänning allt eftersom dagarna går när du också börjar testa! Skrattande
  • Mammaresan
    finder skrev 2016-07-15 22:42:54 följande:
    Översta är i förrgår och nedersta är från igår 3+9. ör ännu tydligare i verkligheten. så kan nog rätt säkert säga att de gick vägen.

Jag ser sträck! Åh, grattis! Visa bild imorgon på dina test också! Skrattande

Kynisen skrev 2016-07-15 22:52:41 följande:
    Tack! Jag har med mina tidigare grav bara använt cb efter utebliven mens, men nu när en är testnarkoman vill en ju ha testa tidigt, ska kolla på dom du nämnde, tack! Nu är dag 4 över... I morgon så är det 5 dagar kvar till teststart hahaha jag som inte skulle det denna gång ;) men orka vänta... Nix!

Precis så man ska göra, räkna ner till dagen man ska testa istället. Då känns det mer och mer hoppfullt för var dag. Flört Jag har heller aldrig testat så tidigt när vi försökt bli med barn innan. Tycker man borde bli mer tålmodig med åldern, tiden och barnen... Drömmer Kanske är det för allt tålamodet är slut och ges på annat håll? Hahaha. Tungan ute
  • Mammaresan
    L 91 skrev 2016-07-15 22:32:11 följande:
    ..och detta efter 10 min..
    Riktigt svårt att se på bilden, ser inget i det ljuset och avståndet. Men testa imorgon på morgonen och lägg ut nya bilder då! Glad
  • Mammaresan
    L 91 skrev 2016-07-16 00:00:30 följande:
    Provar med originalbilderna
    Ser inget inom testområdet. Kan ju se det där som ligger långt ifrån kontrollstrecket men det är inget streck utan som jag förstått det en uppsamling av färg. Hur långt ifrån kontrollstrecket ser du ett streck? Det syns ju även bättre i verkligheten. I alla fall oftast!
  • Mammaresan

Testen ser ungefär likadana ut på bäst i tests tester, väääldigt svagt fortfarande och svårt att fånga på bild. Samma gäller Lloyds apoteks test. Man ser ju något men det är svårt att fånga på bild. :/ Ångrar att jag inte köpte Early predictors test. Fick klart tydligast sreck med den igår mitt på dagen! Men har sparat ett litet prov med urin från nu på morgonen och nu hade jag tänkt hålla mig för kung och fosterland ett par timmar. Kilar sen iväg och köper just early predictor på apoteket som är 10 minuters promenad bort för att se det där strecket mer tydligt igen. Testet från early predictor hade ju ett fullt synligt rosa streck och det syns tydligt gårdagens resultat även idag när det är intorkat. Vill få ett minst lika tydligt streck som igår så jag kan berätta för partnern här hemma! Har ju en överraskning planerad hur jag ska berätta det sen vill jag hen ska kunna se strecket tydligt och inte behöva vrida runt runt, haha. :P

Jag dricker ju väldigt mycket så tror det är svårt att få koncentrerat kiss för min del vilket delvis försvårar. Ska försöka hålla nere på vattnet tills nästa testning också. Hoppas på ett minst lika tydligt eller tydligare streck på predict early testet nu under dagen.

• Mammaresan
    Ullis02 skrev 2016-07-16 09:59:54 följande:

Nu är jag på bim +11 och har mensvärk, särskilt när jag ligger ner. Testade negativt igår och ska ringa gyn på måndag, jag vet ju att jag hade ägglossning den 21/6 så vad kan det annars vara förutom graviditet? ?

Har du haft sen mens innan eller har du använt preventivmedel innan? :) Jobbigt att går runt på det sättet däremot!
    L 91 skrev 2016-07-16 10:04:21 följande:

Jag får nog vänta med att lägga upp test tills det är mer synligt -OM det blir det. Usch.. mår så fruktansvärt illa just nu. Det bara måste bli ett positivt test snart för jag mår inte alls som vanligt..

Detta är på olika test, olika dagar. Men det blir väl dåliga bilder när jag laddar upp här. För jag ser på min telefon.....

Jag ser något som kan vara ett streck på bild nummer två! Hoppas det där sträcket blir starkare! Strecken syns bättre för en själv ävem på mobilen då man vet hur de ser ut i verkligheten och vart de ska sitta. :) Håller tummarna att det blir starkare imorgon! :D
Svar på tråden Bim Juli 2016