Bim Juli 2016
Blä, varför blir smileysarna frågetecken hela tiden här
Blä, varför blir smileysarna frågetecken hela tiden här
Oj vad skönt att jag är inte ensam om detta! Jag är helt vimmelkantig nu! Blöder ut blodiga slemklumpar och hemsk mensvärk och ont i ryggen. Tempen nu på kvällen dök ner till rekordlåga 36.3 som jag aldrig har under lutealfasen. Gjorde flera Gravtest nu och de alla visar svagt positivt och de ska ju inte göra det då jag är på ÄL+1 enligt monitor. Måste börja med progesterontabletter men vågar inte störa kroppens egna processer. Väntar till imorgon. Hur länge hade du blodblandade flytningar under ÄL ? Fick du Mens som vanligt då?
Jävla skit!! Testet var så negativt det bara kan bli! Jag ger snart upp känner jag! Det måste ju vara något fel på mig Har blivit gravid i princip direkt innan, (även om det blev missfall) nu har det inte hänt något på 7 mån... Hatar min kropp, och vill bara göra sönder det jävla testet... Nu ska jag försöka somna om, förlåt, men behövde få ut min frustration
Alexandra: Hur långt efter ÄL är du? Jag är ju på ÄL+12 idag och testar fortfarande negativt när jag går upp på morgonen med vanligt test.. Testat positivt med testa tidigt och mensen skulle ha kommit i onsdags.. Så ett test säger verkligen inte allt. När har du BIM?
copycat: Likadant för mig, hade extremt svagt test imorse på kiss 2 (omöjligt att få med på bild), morgonurinet blir det blankt.. Jag tänker se mig själv som gravid nu. Mensen är utebliven och vi har ju testat positivt, jag tänker inte ens testa med ett digitalt för jag är säker på att det kommer visa negativt. Visst kan detta vara ett tecken på att ngt är fel när hcg ökar så sakta men då får det va så, det är ändå inget kan kan råda över nu.
Antagligen har din hcghalt ökat eftersom det vanliga testet var starkare, men att det inte var tillräckligt hög halt för att det digitala skulle ge utslag.
Alexandra: ÄL+9 är ganska tidigt även för ett sådant test så ge inte upp än!
Stort grattis DevilsDaughter och Copycat!!
Har varit på uruselt humör idag. Irriterad på allt och alla och överkänslig. Säkert pms. Har fått finnar också, och är grinig och varm och svettig.
stellan: De gånger som jag har ömma bröst mellan ägglossning och mens så försvinner ömheten först efter att mensen har satt igång. Denna gången (när jag blev gravid) så var brösten bara lite lätt ömma.
Alexandra: Tack!
Jag har alltid dåligt humör dagen jag får mens. Det hade jag även denna gången trots att mensen inte kom.
mamalolo: Svagt illamående som kommer och går. Känslig mot matlukt och mår lite konstigt när jag inte ätit på länge och känner att jag måste få i mig ngt snabbt. Annars äter jag väldigt sällan.. Kissnödig ofta vilket nog beror på svullnad.
Läser om folk som plussar sent och känner att jag har ett litet hopp. Usch, jag blir sååå besviken när mensen kommer men jag svävar verkligen mellan hopp och förtvivlan! Senast tisdag kommer mensen, testade imorse negativt. Cykeln är ju förlängd nu men den kanske hoppar tillbaka, då kommer mensen imorgon.
Jag har inga direkta symtom, knappt ömma bröst men inget annat. Trött, jo... Men jobbar i helgen och är uppe tidigt. Men ändå hoppas jag så mycket!! Jaja, hoppet är det sista som överger en!
Bim - 3 idag. Känner inget särskilt, lite molvärk ibland och svullna och mörkare bröstvårtor. Som vanligt före mens... Försöker minnas hur det var förra gången, i höstas. Bim -4 på kvällen upptäckte både sambon och jag att mina bröst var större. Vi åt räkor och drack vin, men det smakade inte gott alls. Morgonen därpå fick jag positivt med cb digital. Men jag antar att symptomen kan vara olika. Med mitt äldsta barn, för 15 år sen, hade jag inga symptom alls. Testade över en vecka efter bim, eftersom mensen uteblivit.
Jag kommer inte testa mer förrän mensen uteblivit. Mår skit, är så deppig och bara ligger under täcket och gråter och gråter. Kan inte förklara varför. Hormoner antagligen. Orkar inget alls. Sambon orkar inte riktigt bry sig. Vilken jävla skitdag
Vet inte om det är någon vidare tröst men du är inte ensam. Jag har värsta sortens PMS idag och ligger mest som ett kolli i soffan. Världens tempdipp imorse så mensen är på G imorgon eller tisdag. Man blir ju så less. Hoppas du känner dig bättre snart!
Bim i morgon. Känner inget särskilt förutom lite mensvärk...
Håller tummarna för er alla! Är på camping och hälsar på vänner ett par dagar. Det enda jag känner är som sagt lite mensvärk. Sen ett par saker som jag inte vågar tro har med graviditet att göra; i morse när jag borstade tänderna höll jag på att kräkas, men tror det kan bero på att jag avskyr tvättställ som många använder. Är också känslig för lukter, tål inte lukten av min tonårings deo plötsligt , inte heller lukten av beasås (som jag gillar ) Det sjuka är att det verkar som att känslighet för lukter är ett pms symptom för mig, det har hänt ett par gånger innan... Så jag lägger ingen större vikt vid detta symptom, kan lika gärna vara symptom på att mensen är på väg...
Kan ju säga att min man fått byta deodorant väldigt många ggr under mina graviditeter....hahaha stackarn säkert minst 20ggr vet inte om det finns fler alternativ att testa hahaha, han blir skitirriterad så fort ja nämner något om hans deo...Har försökt få han att använda deo för kvinnor men den gubben gick inte hahaha...
Vill berätta så ni andra vet att det kan hända. Fick Max på monitor och positiv ÄL test dag 16 och 17. Dag 20 började tempen stiga sakta. Dag 22 hade fortfarande vattniga flytningar med betydligt högre temp över coverline. Ägget släppte på dag 22! Enligt alla regler det kan inte hända efter tempen har stigit, men kalla fakta är det. Från utslag gick det 6 dagar till att ägget släppte . Detta är så klart undantag men kan hända.
Håller tummarna!
Parfym har jag också haft svårt med och min mans mamma ska alltid ge han ny parfym i julklapp vilket vi snällt poängterat att köp inte parfymer för han vill välja själv samt så vill jag inte att min man ska lukta min svärfar hahaa...
"Varsegod här får du liksdan parfym som din pappa"
Älskling du kan inte gå runt och lukta din pappa förstår du väl blir ju helt fel...eller vad säger ni andra...haha
Tack detsamma! Det är så himla drygt. Dottern blev till utan att vi ens hann bestämma oss om vi skulle börja försöka eller inte, så nu känns det extremt deppigt att det aldrig händer något. Testade tidigare idag, dock inte morgonurin men det var så blankt det kunde bli. Och nu känns det spm att mensen är på ingång...här är gyn stängt tom v32 så har inte så mycket att välja på än att försätta kämpa en månad till.
Han är 32år, kanske bara e fjantig men det är lite känsligt, typ oxå när hans pappa har tröttnat på en tröja som han som tur är inte kladdat ner men som man sett han med flertal ggr så ger han bort det till min man, känner väl att det blir lite tokigt... Haha