Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

Alexandra: ingen aning vae hcg skulle bildas isf.. en hel vetenskap det där, men emzerus förklaring låter logisk.

Emzerus: har du slutat testa innan bim?

Alexandra: jag tar bara folsyra. Vad är q10? Med tredje barnet provade jag mycker: rosenrot, munkpeppar, bidrottninggele, efamol, b6, grapefruktjuice fast jag hatar grapefrukt (för att få bättre ÄL-flytningar). Dock tog jag inte allt samtidigt. Denna gången kommer jag prova progesteron om det inte tagit sig till augusti. Progesteron för att förlänga lutealfasen.

Adnils: hur kan du låta bli? Jag hade blivit galen haha! Hoppas du får ditt plus! När det kändes som det rann till, hade du ökade flytnungar då?

Myran: vad roligt! Ja det är ju verkligen svart på vitt. Frågar dig med, när det rann till hade du ökade flytningar då? Med tredje barnet kände jag ÄL+8 att der rann till och då hade det kommit en massa flytningar, testade mig då och det va positivt.! Därför har jag väldigt mkt koll på om jag får flytningar i väntan på BIM.

• DevilsDaughter

Testade negativt idag (såklart), är ju så tidigt men tänker om det nu blivit ngt så kanske en skugga visar sig iaf.. men nada.. kommer testa på måndag igen ÄL+8.

• DevilsDaughter

Maria: Vad jobbigt att få vänta så! Har ni varit och kollat er någonting? Hoppas du är gravid nu! Brukar mensen vara punktlig?

• DevilsDaughter

mammaresan: Jag brukar oftast kolla det sekret som kommer på pappret, men är det sparsamt så kollar jag även där inne. Denna månaden hade jag som sagt inget synlligt sekret, kollade inne men det va inget där heller. Var snustorr vid sex.. Så risk finns ju att det inte var ngn ägglossning alls denna månad. Men jag lever på hoppet då jag kände ÄLsmärta iaf. 

• DevilsDaughter

Nu vill jag inte sprida pest.. men ... såg så fram emot att få starta bebisverkstaden igen. Hade verkligen glömt hur det är! Känner redan nu att det tar något enormt på en! Vill inte ens föreställa mig hur det känns för er som försöker med första eller/och ni som försökt riktigt länge. Jag var ju där en gång men har glömt hur jag kände då.

Alltså allt handlar ju om graviditet i mitt huvud nu. Det går inte ens fem minuter utan att jag letar symptom eller tänker på att testa. Jag känner inte alls för att jobba för jag vill gå hemma i min bubbla och googla på fertilitet och graviditet. Det känns som att man slutar leva förövrigt? Egentligen vill jag bara glömma allt vad ÄLtest och gravtest heter och bara låta det ske om det sker.. men det vet jag att jag aldrig skulle kunna göra.

Vet från tidigare erfarenheter att de gånger jag bestämt mig för att inte testa innan bim så har jag varit helt övertygad vid bim att jag är gravid (har ju inget test då som bevisat motsatsen) och när mensen kommer eller jag testar neg så blir det som ett slag i ansiktet sen. Tycker därför att allt testande är att mildra det negativa lite, men gu va stressande det är. Vet inte hur många gånger jag plockat upp mitt negativa test idag för att försöka få det till att se positivt ut. Tillslut fick jag gå ut till soptunnan med det! Så trött på mig själv!

Förlåt för det negativa. Testet idag hade negativ inverkan på mig. Kommer iaf inte testa imorgon.

• DevilsDaughter

Samson: jag tror att du kan ha äl ändå fast du inte får full stegring. Kanske bäst för dig att gå efter flytningar el tempa eller ngt annat äl ÄLstickor.

Mammaresan: tack :)

10 oktober: om ni inte är sugna så ofta så hade jag haft sex ca var tredje dag innan och efter äl (för att va på säkra sidan om ni inte ÄLtestar och sen varannan dag över de fertila dagarna. Någon extra dag kring ägglossning om ni känner att ni orkar å vill.

• DevilsDaughter

Emzerus: jag ska utomlands i augusti, tänkte häromdagrn om man kan ta test med sig, haha.. men näe då får de nog bli en testfri månad faktiskt! Om cyklarna är regelbundna till dess så har jag bim samma dag vi åker hem :) kanske är bra för våra själar att åka iväg över en bim så man släpper lite på teatandet!

• DevilsDaughter

EL: tack :) ?

Monsan: inteessant. Vet du om din man har färre spermier än va man "ska" ha. De tekommenderar ju då att man sparar lite på satsen. De gånger det tagit sig för oss är när vi har haft sex varannan till var tr edje dag. De gånger vi hade varje dag har det inte tagit sig, lite samma grej där. Den här gången försöker jag att inte ha så stora förhoppningar då han kom utanför mig dagen innan ÄL och på morgonen dagen jag hade ÄL och sen i mig på kvällen dagen för ÄL. Väntade inte ÄL så tidigt så vi hann slösa rejält på sperman precis innan :(

• DevilsDaughter

Emzerus: ja man måste nog tillåta sig att känna så ibland. Tack för ditt svar :)

EL: frågetecknet skulle vart en smiley :)

Svar på tråden Bim Juli 2016