Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

Deni: Tror inte alls på det din BM sa.. Innan bättre än efter!

EL: järnsmak låter ju lovande!

mammaresan: Glöm inte att ha sex regelbundet ändå för att inte missa helt om inte rätta sekretet dyker upp. Om jag nu hade någon ägglossning denna månaden så hade jag inget sekret över huvud taget. 

• DevilsDaughter

Alexandra: Jag skulle inte stressa efter "bara" 6 månader.. Beror väl lite på ålder och så också iofs. Tror det är över 40 man brukar säga 6 månader, annars ett år. Våra barn har tagit 1,5 år, 6 månader, 8 månader och första försöket.. Så det vara vara så olika trots samma förutsättningar, ibland får man helt enkelt vänta på plusset. 

• DevilsDaughter

Alexandra: aha ok, jag hade inte stressat efter 6 månader med tanke på att ni fått barn innan. Man har rätt till det efter 6 månader men inget man måste eller borde göra.. Det här med ålder är ju lite komiskt också då vi var 18 år då det tog 1,5 år och 28 år då det tog på första försöket.. 

• DevilsDaughter
    Myline skrev 2016-07-01 17:39:30 följande:

Hmm... Tror tant röd kom och hälsade på, trots att jag inte borde fått den förrän nästa vecka... Vi får väl se om det håller i sig så det är mensen, eller om det bara är någon mellanblödning... Annars gör vi ett nytt försök, och då borde BIM bli 31/7 eller 1/8.

skumt.. Hoppas på mellanblödning!
  • DevilsDaughter

emzerus: ok, så då går man mer säkert efter BIM än innan då om man testar plus innan. Har också fått det på CB, flera gånger, fattar inte vad de sysslar med.. CBTesten var mycket bättre förr, jag köper inte CB längre. Förut var CB det man köpte för att verkligen få ett korrekt svar när man inte vågade lita på de billiga, men nu känner jag tvärt om. Kanske köper ett CB när jag plussar starkt på andra test så att jag får se det där riktiga plusset Flört.

ÄL+6 imorgon, BIM på onsdag, tänkte testa mig imorgon trots att jag vet att chansen är minimal att få positivt då det är så tidigt.. Men eftersom jag har så få dagar mellan ÄL och mens så börjar jag tidigare, annars hinner jag ju inte testa något innan BIMOskyldig

• DevilsDaughter

corran: mina bröst gör ont, men det gjorde de förra månaden med och då var det inget så vågar inte tro att det skulle betyda ngt.

emzerus: Tack:) 

EL: ÄL+8 önskar jag var där;)! Plussade då med tredje barnet:) 
    Man räknar dagen efter ägglossning som ÄL+1. Jag får alltid ägglossning dagen efter plus på stickan (vanligast att det är så) så två dagar efter plus på stickan ÄL+1 för mig.

• DevilsDaughter

Hoppfull: Hur långt efter ÄL brukar du få mens? Hur mycket dippade den? Brukar den dippa så tidigt om man inte är gravid? 

• DevilsDaughter

Alexandra: ja att ni blivit gravida är ju positivt även om det tyvärr slutade i missfall. Då är ni ju fertila båda två iaf.

• DevilsDaughter

hoppfull: ok, men kan inte sådana dippar bero på att man typ sovit varmare el så? 

Jag har läst att hcg börjar bildas när ägget befruktas för att varna livmodern att det kommer ett befruktat ägg, men detta hcg som bildas då kan inte mätas i urinen eftersom ägget ännu inte är sammankopplat med mamman. Det hcg som bildas efter att ägget har fäst i livmodern kan mätas i urinen för då kommer det ut i mammans system. Men som sagt, detta är ngt jag läst och jag har ingen aning om det stämmer.

• DevilsDaughter

EL: aha, hehe.. Kan dock inte säga att jag är 100 att det är så man räknar, men så har jag alltid räknat iaf ;) 

Svar på tråden Bim Juli 2016