Bim Juli 2016
Skulle någon nunna ändra min BIM? Flyttades till 7/7 istället eftersom ÄL var tidigare än beräknat.
Skulle någon nunna ändra min BIM? Flyttades till 7/7 istället eftersom ÄL var tidigare än beräknat.
Måste säga att denna månad gick depressionen över snabbt, kom igen juli!!!
Det blev inget sex igår, men förhoppningsvis så räckte det vi hade :)
Till en annan fundering. I morgon ska jag till en kompis och vi ska troligtvis ut på kvällen. Jag hade troligen ägglossning i tisdags eller onsdags. Tror ni det är ok att smutta på ett glas då?
Jag vet att det bästa är väl att avstå helt från alkohol men det är ju så tidigt och ägget har säkerligen inte ens fäst än.
En annan fråga, om jag hade ägglossning i onsdags, blir det då äl+2 idag fredag?
Mensen kom idag på bim så alla min svagt positiva gravtest var antingen spök eller en kemisk graviditet :(
Så less på detta! Måste ju orka kämpa vidare men ibland undrar jag hur vi ska orka... om man ändå kunde veta med säkerhet att vi kommer få barn en dag så skulle det ändå vara lättare men eftersom vi inte vet om det nånsin kommer att bli vår tur så känns det väldigt tufft :(
Cykeldag 9 imorgon så imorgon börjat testandet med äl-testerna, äntligen! Hoppas på denna månad försök nr7... Nu måste det fan ta sig så här lång tid har det aldrig tagit med monitorn...Börjar jobba i september så hoppas ja blir gravid innan dess...
ÄL+11 idag, gjorde ett till test eftersom jag fått springa och kissa hela natten. Tokblankt igen. Känner mig riktigt deppig nu. Känner att tiden rinner ifrån mig, att jag aldrig kommer få se ett plus på stickan. Har liksom gett upp. Hatar min kropp, hatar mitt liv, hatar min sambo som inte vill satsa på det här helhjärtat och kunna prata om det ens. Den enda jag har att prata med är min syster som plussade efter 2 ggr (5:e barnet) när de bara skulle försöka på skoj. Hon förstår ju inte hur det är att kämpa månad in och månad ut i 1,5 år. Att aldrig ha fått bära ett barn i sin kropp, inte någonsin få känna kärleken till ett barn när man längtar så. Jag har helt tappat hoppet nu. Suck. Det vänder snart igen, men idag vill jag helst hoppa framför ett tåg.
Jag har använt tester, ska nog börja med det igen så man vet! För den här månaden svävar jag i ovisshet. Vet inte OM jag hade ÄL, NÄR jag hade det och när mensen ens kommer. Jag brukar kunna koppla bort det emellanåt, men sen kommer dippen. Först hoppet och sen dippen. Varje månad. Och alls kommer ned "goda" råd. Sluta dricka alkohol, sluta snusa, gå upp i vikt, ät mer, ät vitaminer(vilket jag gör), få din sambo att sluta snusa (yeah right!) och dricka, ligg kvar i sängen efteråt, ligg morgon och kväll i en vecka. Nä... Dessa goda råd kräks jag på.
Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(
Monitorn gick upp på max från låg direkt imorse har inte hänt tidigare tempen är som vanligt men kände på mig redan igår att det var något på gång då ja var öm, dock var tempen igår kväll högre än vanligt och då hade ja legat i soffan i minst 3 timmar...som tur fick vi till det igår o bara att köra på vidare idag hoppas hoppas, ska läsa ikapp tråden idag har missat några dagar