Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

trädockan: Jag skulle försökt idag också, fick du glad gubbe igår så är antagligen ÄL idag.

skyrocket: Vi hade också del sjukdomar både mannen och jag som kan påverka fertileitet och graviditet så vi var lite nervösa inför 3:an, om det skulle bli ngt eller ej och om det sedan skulle gå att gå hela graviditeten ut. Det tog åtta månader innan hon blev till och det var ganska knäckande, gick sen över 3 veckor innan jag sattes igång. 4:an tog sig sen på första försöket. Kanske var det bara hjärnspökena som hindrade oss.

• DevilsDaughter

mixxi: Teststrecket ska ju vara minst lika starkt som kontrollstrecket, men detta är ju så nära att jag hade tagit det som ett positivt, antagligen blir det helt positivt i eftermiddag om du testar igen.

Har molvärk och öm livmoder.. ÄL+4, varför nu liksom? 

• DevilsDaughter

Är det extremt att testa med testa tidigt gravtest ÄL+5. Någon här som testar så tidigt? Inser ju att chansen att få ett positivt då är typ lika med noll.
    Men har googlat runt lite och vissa påstår sig ha testat positivt så tidigt. Läste tom om en som varit hos läkaren som bekräftade ägglossning och 3 dagar senare hade hon testat positivt på gravtest, sjuksköterskan trodde det var omöjligt och hon fick åka in och göra gravtest där vilket också visade positivt. Läkaren var inte förvånad och hade sagt att vissa kvinnor är jättesnabba!
    Haha, varför läser man sånt!? 

• DevilsDaughter

bääbis: Vad jobbigt när du gått så långt :( Beklagar och önskar er lycka till :)

fillilutran: Spännande! Då är du nog gravid ;)

Marängen: har ni möjlighet att ha sex idag så är det inte för sent :)

Alexandra: Hade ingen aning om att det var därför man skulle vänta en månad! Alltså för vårdens skull då ju och inte för sin egen! Skulle fler veta om!

ÄL+4 och idag har jag väldigt ömma bröst och lite svag molvärk till och från. PMS som vanligt antagligen, men man registrerar ju minsta lilla.
    Detta är säkert varken PMS eller gravidrelaterat men för en stund sen fick jag en jätteobehaglig smärta i livmodern. Aldrig känt ngt liknande! Kändes som om något skrapade inuti livmodern med något vasst uppifrån och ner typ. När jag tryckte på magen så kändes det likadant en gång till sen inget mer. Detta måste ju ha varit ngt nervrelaterat. Hade jag haft kvar spiralen så hade jag trott att det hade varit den som skrapat mig el nåt. 

• DevilsDaughter

Karitziana: Ser inget på bilden,men de där supersvaga testen är omöjliga att få med på foto, kameran uppfattar inte att det är annat än vitt verkar det som. Tror absolut att det kan vara något då! Hoppas Hoppas!

• DevilsDaughter

emzeus: Vad menar du med kemisk graviditet? Kan vara tidigt missfall annars om du fått flera plus. Dock känner jag mig lite skeptiskt till CBtesten då jag tycker att de gärna visar mer eller mindre skugga av ett plus. Hoppas att det tar sig för er nästa gång och att du då får behålla graviditeten.
    Gällande sköldkörtelhormon så kan jag inget gällande graviditet eller så men min man tar levaxin och sjukvården har extremt dålig koll på doseringar. Han får ha koll själv på hur han mår och vilket värde som känns bäst för honom och så får han dela tabletterna som sjukvården skriver ut till honom så att doseringen ska bli så bra sm möjligt. Men den blir aldrig helt bra och han mår ofta dåligt pga felaktigt värde.

• DevilsDaughter

Myran: Grattis! Absolut positivt!!

Trädockan: Det räcker nog det ni hade :) Jag brukar resonera så med alkohol under graviditetsförsök att lite vin (jag dricker aldrig mycket) kan inte skada så länge jag inte har testat positivt och är jag nära BIM så testar jag alltid innan jag dricker ngt. 

• DevilsDaughter

Fler som ligger runt ÄL+5? Känner ni något? Haha vabbar idag och är sååå rastlös, lillan sover. Har funderat på smärtan jag kände igår och kan inte låta bli att tänka att det kanske var ägget som fäste och att det typ var nerver som jag kände av pga det. Just när det skedde gjorde det ONT och var en läskig känsla och inget jag känt tidigare eller förknippade med symptom på mens el graviditet.. men det skedde på kvällen på ÄL+4 (fyra dagar efter ägglossningen) så det är ju inte omöjligt väl att det var det jag kände? Har läst om de som skrivit att de känner ett stick när ägget fäster och detta var ju långt ifrån ett stick men ändå, man tar ju det man harFlört

• DevilsDaughter

corran: Samma här, känner lite aktivitet från livmodern.. Tiden går extremt sakta när man väntar på att bli gravid, och när man väntar på att föda, haha

cfmilla: Sett flera här som fått tempdip och sen har den vänt uppåt igen. Så behöver inte alls vara så. Brukar du få mens på ÄL+14? hur myckt dippade tempen. Jag ligger ganska stadigt på 36,9, precis börjat med å tempa.

mammaresan: Efter att ha haft koll på älsekretet en del har jag märkt att det kan skilja sig väldigt mycket från månad till månad.. Men det kan nog variera lite från dag till dag innan ÄL hur pass trådigt det är.

Svar på tråden Bim Juli 2016