Inlägg från: Anonym (EL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (EL)

Bim Juli 2016

Är på ÄL + 5 idag och när jag la tvååringen nu ikväll kände jag en molvärk i magen jag inte känt förut den här cykeln (har inte känt något alls) och nu några timmar senare gör det ont på en speciell punkt i livmodern (mitt på i överkanten typ) plus att det ilar lite i livmodertappen. Tänkte direkt att det inte tagit sig den här månaden även om jag vet att man inte kan tänka så. Får försöka tänka att det helt enkelt kan kännas så.

• Anonym (EL)
    Bäbiiiis skrev 2016-06-30 16:38:00 följande:

Hej! Får jag vara med här även om jag troligtvis inte kommer ha bim förrän i augusti. Jag har precis fått konstaterat MA vid ultraljud i v 12. Fostret slutade växa i v 9 och på tisdag ska jag skrapas. Sen vet jag inte alls hur snabbt mensen och äl kommer igång men jag längtar så tills vi kan försöka igen.

På informationsbladet jag fick står det att mensen borde komma 2-4 veckor efter skrapningen vilket låter hoppfullt. Sedan borde jag ha 19 dagar till äl vid en normal cykel. Ev får jag ju äl redan innan första mensen men vet inte om vi vågar försöka redan då eftersom gyn rekommenderade att vänta en mens.

Tänkte att det vore kul att följa er i alla fall så länge och sedan hoppa in i en "bim augusti-tråd".

Åh va tråkigt hoppas allt kommer igång snabbt så ni kan börja försöka igen. Håller tummarna.
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-06-30 20:47:01 följande:

bääbis: Vad jobbigt när du gått så långt :( Beklagar och önskar er lycka till :)

fillilutran: Spännande! Då är du nog gravid ;)

Marängen: har ni möjlighet att ha sex idag så är det inte för sent :)

Alexandra: Hade ingen aning om att det var därför man skulle vänta en månad! Alltså för vårdens skull då ju och inte för sin egen! Skulle fler veta om!

ÄL+4 och idag har jag väldigt ömma bröst och lite svag molvärk till och från. PMS som vanligt antagligen, men man registrerar ju minsta lilla.

Detta är säkert varken PMS eller gravidrelaterat men för en stund sen fick jag en jätteobehaglig smärta i livmodern. Aldrig känt ngt liknande! Kändes som om något skrapade inuti livmodern med något vasst uppifrån och ner typ. När jag tryckte på magen så kändes det likadant en gång till sen inget mer. Detta måste ju ha varit ngt nervrelaterat. Hade jag haft kvar spiralen så hade jag trott att det hade varit den som skrapat mig el nåt. 

Men fy va obehagligt med en sådan känsla. Undra vad det va?
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 08:50:21 följande:

emzeus: Vad menar du med kemisk graviditet? Kan vara tidigt missfall annars om du fått flera plus. Dock känner jag mig lite skeptiskt till CBtesten då jag tycker att de gärna visar mer eller mindre skugga av ett plus. Hoppas att det tar sig för er nästa gång och att du då får behålla graviditeten.

Gällande sköldkörtelhormon så kan jag inget gällande graviditet eller så men min man tar levaxin och sjukvården har extremt dålig koll på doseringar. Han får ha koll själv på hur han mår och vilket värde som känns bäst för honom och så får han dela tabletterna som sjukvården skriver ut till honom så att doseringen ska bli så bra sm möjligt. Men den blir aldrig helt bra och han mår ofta dåligt pga felaktigt värde.

Äter man levaxin måste man ställa om dosen vid en graviditet. Det är jätteviktigt att det blir rätt för att allt ska bli så bra som möjligt :)
  • Anonym (EL)
    Myran92 skrev 2016-07-01 08:27:02 följande:

Så svagt så svagt! Japp var tvungen att ta två stickor nu på morgonen, den andra kanske skulle visa något mer? ;) Men, BIM kanske är framflyttat ett par dagar, tror ÄL kom ca 3 dagar senare än beräknat..

Ser också två streck
  • Anonym (EL)
    Deni81 skrev 2016-07-01 15:42:01 följande:

ÄL+5 eller 6 här. Känner absolut ingenting. Inte svullna bröst, ingen molvärk, lite illamående kanske men det brukar jag ha mellan ÄL och mens. Så nä... Har nog inte hänt något denna gång :(

Är på ÄL + 7 och känner inget heller. Haft molvärk/ont i livmodern en stund en dag, haft järnsmak i munnen en gång och varit lite trött idag. Detta kan dock bero på massor av annat, haha. Annars noll symptom När har du BIM ?
  • Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 18:13:23 följande:

emzerus: ok, så då går man mer säkert efter BIM än innan då om man testar plus innan. Har också fått det på CB, flera gånger, fattar inte vad de sysslar med.. CBTesten var mycket bättre förr, jag köper inte CB längre. Förut var CB det man köpte för att verkligen få ett korrekt svar när man inte vågade lita på de billiga, men nu känner jag tvärt om. Kanske köper ett CB när jag plussar starkt på andra test så att jag får se det där riktiga plusset .

ÄL+6 imorgon, BIM på onsdag, tänkte testa mig imorgon trots att jag vet att chansen är minimal att få positivt då det är så tidigt.. Men eftersom jag har så få dagar mellan ÄL och mens så börjar jag tidigare, annars hinner jag ju inte testa något innan BIM

Är på ÄL + 8 imorgon och har BIM på torsdag. Huur ska jag kunna hålla mig när folk börjar testa?! Haha!
  • Anonym (EL)
    Deni81 skrev 2016-07-01 16:20:36 följande:

Ja järnsmak har jag också haft, men ibland får jag så utan att ha blivit gravid också ;) trött som en gnu är jag idag men jag jobbade dygn igår tills idag så det har nog en naturlig förklaring också, haha! Jobbigt att leta symtom! BIM är 11 eller 12 juli, lååååång tid kvar. Du då?

Jag har den 7/7, är på ÄL + 7 idag. Känns som tiden står stilla typ, haha.
  • Anonym (EL)

Hur räknar ni? ÄL+1 den dagen ni får positivt på ÄL-Stickan eller dagen efter? Jag har alltid räknat dagen efter som ÄL+1. Alltså ägglossning plus en dag. Men det kanske är fel?

• Anonym (EL)
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 18:58:38 följande:

corran: mina bröst gör ont, men det gjorde de förra månaden med och då var det inget så vågar inte tro att det skulle betyda ngt.

emzerus: Tack:) 

EL: ÄL+8 önskar jag var där;)! Plussade då med tredje barnet:) 

Man räknar dagen efter ägglossning som ÄL+1. Jag får alltid ägglossning dagen efter plus på stickan (vanligast att det är så) så två dagar efter plus på stickan ÄL+1 för mig.

Aha! Då är jag bara på ÄL 5-6! Åh nej, så tråkigt haha. Jag har bara 12 dagar mellan Äl och mens så jag hoppas jag kan plussa på BIM om det tagit sig.
Svar på tråden Bim Juli 2016