• Deni81

Bim Juli 2016

Anonym (EL) skrev 2016-07-06 22:08:39 följande:

Åh, visst är det jobbigt?! Ska testa mig på fredag igen om inte mensen kommit. Jag känner varken eller, men tog ut min kopparspiral som gav ganska mycket mensvärk och pms för två månader sedan och förra månaden (första försöket( hade jag såklart tusen symptom

Ja stort lycka till! Min syster plussade två ggr efter uttagen kopparspiral och en diger ålder på 38 så visst är det fullt möjligt! Avsaknad av symtom verkar ju vara positivt (känns det som)
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 22:15:38 följande:

Känner igen mig! Klarar inte av att se gravida eller nyfödda bebisar. För tre veckor sen fick min sambos bror barn igen, och det gjorde så fruktansvärt ont att besöka dem... Kunde knappt titta på bebisen, var rädd att börja storgråta. För tårarna brände... Min sambo får lätt prestationsångest om han vet att jag har ägglossning, och att han MÅSTE komma... Det låser sig för honom. Så han har ingen aning om när jag har ägglossning. Lättare så! Vi har försökt så pass länge att vi kan göra utredning, men sambon är inte så pigg på det. Han tycker att det får ta den tid det tar. Lätt för honom att säga, som är yngre än jag, och dessutom inte har samma begränsning som jag som kvinna har...

Känner igen mig också, jag fick ändå min sambo att hänga med till utredning efter många om och men. Dealen var att om vi skulle göra utredningen så skulle vi ta det lugnt efter den, när vi fick veta att allt var bra. Men nu sa bm att vi ska försöka ett halvår till själva och sen gå på ivf så jag känner att den tidsperioden i sig är stressande. Ett halvår liksom. Det har redan gått två månader :-| och han är också yngre. Ingen prestationsångest tack och lov. Det måste vara frustrerande! För man får inte bli frustrerad heller för då funkar det ju inte alls. Näää, det bästa är nog att hålla allt hemligt så de är helt omedvetna. Stackars karlar som har en sån funktion för att kunna prestera!
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 22:24:14 följande:

Ja, min sambo vill verkligen! Han grät av glädje när jag plussade första gången. Och när det blev missfall strax därefter blev han hur ledsen som helst. Men lik förbannat så vill han inte söka hjälp ännu...

Varför vill han inte söka hjälp? Är det pga rädslan för att runka i en kopp? Eller nåt annat? Att hans spermier ska vara felaktiga? Hur länge hade ni försökt nu?
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-06 22:48:43 följande:

Deni: Har du försökt prata med honom om hur du känner kring att han inte stöttar mer och är mer engagerad? Det är ju lätt för en kille och säga "de blir när de blir". Men för tjejen blir gravidgrejen lätt hela hennes värld och det mest viktiga i livet och ibland behöver kanske mannen lite hjälp att förstå att det är så det ligger till.

Copycat: Jo, så är det ju.. Men det känns bra konstigt att säga och känna att man är gravid då man står med ett helt blank test i handen.. Ärligt talat så har jag redan illamående. Har haft det i typ två dagar, vägrade tro att det var ett graviditetssymptom då jag testade negativt men nu när jag testat positivt inser jag att det måste vara det! Att kroppen ska vara så yberkänslig för lite hcg, inte ens ett vanligt gravtest kan ju mäta det ju!

Jo vi har pratat om det många gånger, men han tycker inte att det är en så stor grej även om det är stort för mig. Han blir mest irriterad på att jag blir ledsen. Han kan ge mig en kram eller en puss som tröst men riktig förståelse har han inte. Han förstår inte min stress. Det är så synd. Han är en sån person som inte oroar sig i onödan, och han tillåter sig inte påverkas av min oro. Det är sån har är tyvärr... Önskar mig mer stöd och förståelse men det får jag här Känns skönt att skriva av sig här!
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 23:03:09 följande:

Flera anledningar, vi blev ju gravida förra året två gånger utan problem. Och han har även gjort sina ex gravida (blev inga barn dock, abort och missfall ). Så han tänker att det är onödigt att söka hjälp redan , då hans spermier uppenbarligen fungerar som de ska. Att runka i en kopp skulle ju också vara förfärligt... särskilt som han tycker det känns onödigt. Vi är på sjunde försöket nu.

Ok, så han anser att problemet ligger hos dig då? Eller är han som min kille, oroar sig inte? Du kan göra en utredning själv också, kolla möjligheterna för det. Det kan ju kännas skönt att få det svart på vitt, att inget är fel!
  • Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-06 23:55:00 följande:

Nej, jag tror inte att han anser att felet ligger hos mig. Utan snarare att han inte oroar sig eller känner sig stressad. Han är bara 30 år, och känner inte att det är någon stress. Jag har faktiskt kollat upp om jag kan göra en utredning själv, men det verkar omöjligt! Även privat

Vad märkligt! I Karlstad kan man göra en utredning själv. Hmm, privat borde det ju också verkligen gå... Vad tråkigt. Ja... Min är 31. Har inte särskilt bråttom i livet!
  • Deni81

Tydlig pms idag med alla tecken. Grinig, snäser mot hundarna (stackars), ont som bara attan i nacken, lite svullen på magen, "fejk"-kissnödighet (pga svullen), tjockare bröst men inte ömma, koncentrationssvårigheter och depp. Nu känner jag min kropp så väl att jag inte kommer vänta till BIM 12/7. Tackar adjö för mig denna månad så återkommer jag i augusti! Lycka till allihopa! Och grattis till alla som fått plus!

• Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-07 10:15:36 följande:

Deni: Du beskrev precis det jag skrev dagen jag plussade: Hade inget tålamod med barnet och var på dåligt hurmör (typiskt min PMS), lätt ömma och svällda bröst. Började till och med få mina mensfinnar som bara infinner sig precis innan mensen ska komma. Alltså jag var så säker på mens, för det känns alltid så dagen för mens för mig. Var som om kroppen ställde in sig på mens men så blev den gravid istället. Kan säga att alla de symptomen är fortfarande kvar och så här har jag inte känt tidigare när jag varit gravid. Vill inte ge dig förhoppningar i onödan, men jag har tänkt precis som du förr och gett upp så fort jag känt av PMSen, men nu har jag ALLA de vanliga PMSsymptomen jag får innan mens och mensen kommer inte, skulle ha kommit igår. 

copycat: testade faktiskt igen nu och nu fick jag ett streck som liknar ditt (efter att tiden gått ut och kanske något svagare). Innan tiden gick ut var det endast en svag skugga. Men alltid något! Imorse var det helt blankt! Känns bra att jag fick något iaf!

Ja, mirakel kan ju hända! Visst kan pms påminna om graviditetssymtom. Jag har aldrig varit gravid så jag har inget att jämföra med Men nu är jag också helt torr, inga flytningar, som det brukar vara innan mensen sätter igång. Den ska inte komma förrän på tisdag, så jag får avvakta, känns dock exakt som innan mens
  • Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-07 11:30:29 följande:

Deni: Jag är också helt torr, har inget trosskydd och blir inte ens en fläck i trosan. Precis som innan mens för mig med. Med tredje barnet så på ÄL+8 så rann det till, kollade och då var det flytningar som kom, det var ju ett gravtecken då ju, men nu är jag verkligen jättetorr så det är verkligen olika från graviditet till graviditet och inte bara från person till person. Lycka till! Är ett tag till tisdag :) Mycket kan hända på de dagarna!

Tack kära du för att du ger mig ett litet hopp Hoppas dina plus blir starkare och starkare!
  • Deni81

Läser om folk som plussar sent och känner att jag har ett litet hopp. Usch, jag blir sååå besviken när mensen kommer men jag svävar verkligen mellan hopp och förtvivlan! Senast tisdag kommer mensen, testade imorse negativt. Cykeln är ju förlängd nu men den kanske hoppar tillbaka, då kommer mensen imorgon.

Jag har inga direkta symtom, knappt ömma bröst men inget annat. Trött, jo... Men jobbar i helgen och är uppe tidigt. Men ändå hoppas jag så mycket!! Jaja, hoppet är det sista som överger en!

• Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-09 17:04:25 följande:

Känner igen mig i det du skriver! Har fortfarande ett litet hopp, trots att jag testat negativt och har pms symptom

Japp, pms här också. Gråter till ibland för nåt fint på teven. Butter mot kollegan på jobbet, haha. Hoppas hon förstår. Har kort stubin också. Inte alls ömma bröst längre, bara lite svullna. Är sänkt liksom... På ett typiskt pms-vis. Hoppas ändå för oss... Kram!
  • Deni81

Har haft riktigt skumma drömmar inatt. Att folk ropade efter mig "hon är gravid", folk jag inte ens kände. Sen vaknade jag kl 04 och var kissnödig som attans. Har också ett minne av att jag låg på brösten inatt och att de gjorde svinont, särskilt bröstvårtorna. Har ganska ömma bröst idag faktiskt. Sen så har jag molvärk också... Tror jag haft det innan BIM också tidigare månader dock.

Men det konstiga är att jag har så ont i ländryggen. Det känner jag inte igen! Fick en kraftig smärta där inatt, så att jag vaknade. Kändes som nån stoppade ett knivblad i ligamenten. Aj aj. När jag vaknade kände jag mig gravid, för att drömmen var så verklig. Sjukt! Ska inte testa något mer förrän tidigast nästa helg ifall inte mensen dyker upp

• Deni81
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-07-10 16:34:18 följande:

Jo, det är en tröst att man inte är ensam att må såhär. Även om man såklart inte önskar någon annan att må dåligt. Jag har låst in mig på toa och stortjuter. Utan egentlig anledning. Vi skulle åka och handla, men jag tar mig ingenstans, så sambon får åka själv. Han meddelade nyss att han besöker sina föräldrar och sover där i natt. Jag förstår honom...

Stackars Vill trösta dig, jag mår alltid så där när jag närmar mig mens. Och har dessutom problem med hormonerna runt mens. Hoppas hoppas att du mår bättre snart, bara gråt ut, låt det komma. Har också en oförstående sambo så jag vet hur det känns.
  • Deni81

Igår och idag har jag skumt ont i brösten. Det sticker/svider i bröstvårtorna, bara man nuddar dem. Och det sticker/ilar i brösten. De är lite lite större och svullna liksom. Bröstvårtorna brukar jag INTE ha ont i, knappt brösten heller längre. Kanske nytt pms-symtom, kanske inte? Vågar inte hoppas! BIM imorgon ...

• Deni81
    Mammaresan skrev 2016-07-11 11:53:56 följande:

Hoppas det är ett gravidtecken. Om mensen dykt upp och det inte har passerat efter mensens avslut kolla upp så det inte är en svampinfektion bara. Det brukar man dock oftast få under amningstiden men ja! 

Däremot tycker jag att det låter riktigt lovande som ett gravsymtom!

Fick mensen nu nyss! Så det var ett nytt spännande pms-symtom som man kan sätta upp på listan! Jag är i alla fall väldigt lite skengravid långt innan BIM, det kommer tydligen någon/några dagar innan BIM. Men nu är jag redo för nästa månad, bara den förbannade mensen kan sätta igång och ta slut snabbt, haha!
Svar på tråden Bim Juli 2016