mammaresan: ja det får nog bli som det blir, kan jag skjuta på testandet så gör jag annars får det testas helt enkelt, test har jag så det räcker ett tag ;) Jag gillar inte alls att vänta till efter BIM för då tror jag till 100% att jag är gravid om inte mensen kommit, skulle det sen visa sig att jag inte vore gravid så skulle det kännas tungt..
Gillar att ha lite koll innan mensen kommer så länge det inte går till överdrift. Med tredje barnet var jag helt besatt och provade den ena hälsokosten efter den andre för att öka chanserna, 8 månader tog det då innan det tog sig. Var rädd att det skulle bli likadant med fjärde barnet, men då tog det sig på första försöket så hann aldrig med ngt sådant ;)
myline: Nej, På något konstigt sätt lurar jag mig nog att tro att jag är gravid om jag testar haha! A jobb brukar kunna få en att fokusera på annat ett tag!
fkvi: vad bra! Kul att du fick ett riktigt positivt test så slipper du undra!
L: Du testade inte med sticka på kvällen/eftermiddage också? Jag tror att om du testat med sticka på eftermiddagen så hade du fått din stegring då. Det är inte alltid hormonerna kommer upp i den nivån att man gör gubben glad. Jag har alltid stegring under mkt kort tid så om jag inte testar minst två gånger per dag så finns det risk att jag missar det. Dock får jag halvstarka streck innan och efter så missar jag så vet jag när jag missade. men jag tror som sagt att den stregring var den 28:e på eftermiddagen och då borde ägglossningen vara idag +/-.
Alexandra: Det låter som väldigt bra förutsättningar!
Jag fick mina ÄLtest idag och testade på eftermiddagen och det var helt blankt. Tror alltså inte att jag har någon ägglossning att vänta utan den måste ha varit i söndags om jag nu hade nån..