• Deni81

Bim Juli 2016

10oktober skrev 2016-06-28 13:39:25 följande:

Oj vad jag känner igen mig! Egentligen håller jag med dig, varför hålla på att fundera innan BIM? Men ack vad svårt det är när man väl är där!

En helt annan fundering dök upp igår. Vi har köpt ett hus och håller på att renovera det och alla pengar går till detta just nu. I slutet av 2017 kommer en stor utgiftspost som vi inte kommer kunna flytta på (nytt avlopp som ska grävas) och till det har vi börjat spara redan nu. Men om vi i början av 2017 ska vara föräldralediga kommer vi inte kunna spara så mycket som tänkt och då blir det bli tajt! Så egentligen vore det bra om em graviditet dröjde ett par månader till i alla fall. Men så vill jag inte tänka! ;)

Är också i samma sits faktiskt Har först en stor takrenovering på gång i höst, direkt efter det hela övervåningen och till våren hela nedervåningen med kök och badrum och ny ingång. Inte alls en bra tid!! Men är 35 år (som jag tjatar om det) haha och känner att ingen tid får spillas
  • Deni81
    10oktober skrev 2016-06-29 09:25:43 följande:

Aouch låter som dyra poster alltihopa! Vi ska göra en groventré och två badrum innan vi fixar avloppet. Vill ha det klart innan vi får barn, vill inte ha hantverkare hemma med en liten! Snåltarmen slog verkligen till när jag såg hur lite man får som föräldraledig vs att jobba. Men då räknade jag på att ta ut bara 4 dagar i veckan för att kunna vara hemma längre så det skulle ju gå att ta ut mer och på så sätt få mer pengar till renoveringar... jaja, den dagen den sorgen :)

Idag är fjärde dagen på mensen. Det börjar avta nu, skönt!

Ja då har ni också mycket att lägga ut för! Ja inte blir man rik på att få barn inte :-/ Det är ju synd, det är ju vi som för samhället vidare!

Skönt! Snart dags att börja planera ÄL ska ni testa med ÄL-tester?
  • Deni81
    10oktober skrev 2016-06-29 15:12:13 följande:

Jo, det är en del. Men det är rätt roligt samtidigt. Längtar tills jag får ta tag i de två extrarummen som kommer få bli barnrum i framtiden! :)

Japp, det borde bli kring den 11:e. Nä, vi kör utan sånt ett tag nu framåt. Förra månaden var ÄL väldigt tydlig så då hade vi "bara" sex oftare än vanligt. Har det inte tagit sig till jul så kanske vi börjar med något sånt. Hur gör ni?

Vad mysigt att ni planerar barnrum! Vi har kämpat ganska länge så ämnet är infekterat. Så nu har jag lagt ner tester. Vi pratar inte om det och pratar absolut inte om barnvagnar eller namn eller barnrum än. Vi har gjort utredning och allt är bra så till hösten får vi börja med ivf ifall det inte tar sig "av sig självt" liksom
  • Deni81
    10oktober skrev 2016-06-29 18:42:22 följande:

Nja, än så länge är det nog bara jag som har en vision om hur det ska se ut ;) men vi har pratat mycket om namn och hur livet med barn kommer se ut. Min man är fisketokig så jag skulle tro att medan jag funderar på hur barnrummet ska se ut så funderar han på bra fiskespön för barn ;)

Vad tråkigt att höra att ni fått kämpa, är jätterädd för att vi ska få det svårt också :/ men förstår att man slutar prata om det om man bara blir ledsen av det. Får hoppas att det tar sig nu ändå, utan ÄL-tester :)

Haha, ja så är det ju oftast vi får visioner och idéer

Jag har en jakttokig, golftokig, skidåkningstokig arvtagare av ett stort lantbruk så min kille funderar nog mest på hur han ska få barnet att förstå det roliga med att köra traktor, hahaha!

Hur länge har ni försökt nu? Ja vi får hoppas det!! Det kommer gå vägen till slut, det har jag hopp om När tiden är rätt!
  • Deni81
    10oktober skrev 2016-06-30 10:10:26 följande:

Hahaha, då vet du hur jag har det ;)

Vi slutade med p-piller i slutet av maj och haft en ägglossning sedan dess, väntar på försök nummer 2 nu. Så inte alls länge, men känner ändå lite stress "tänk om det inte går". Men försöker fokusera på att det visst kommer gå :)

För de allra flesta så brukar det gå fort! Så jag tror inte alls du behöver vara orolig! Lycka till
  • Deni81

ÄL+5 eller 6 här. Känner absolut ingenting. Inte svullna bröst, ingen molvärk, lite illamående kanske men det brukar jag ha mellan ÄL och mens. Så nä... Har nog inte hänt något denna gång :(

• Deni81
    Mammaresan skrev 2016-07-01 15:54:31 följande:

Ja, jag tror dock jag har fått svampinfektion vilket tyvärr gör sekretet svårare att tolka.. Men bara för att jag skrev här så kollade jag efter jag skrivit och då upptäckte jag lite trådaktigt sekret igen men är fortfarande en bit kvar till det där sekret man VET betyder INSEMINERA MIG. Hahaha! Ta inte det som något dåligt tecken alls utan njut av att du inte mår dåligt! När jag väl varit gravid har jag inte haft några märkbara känningar så symtom säger inte så mycket egentligen. Första gången jag mådde helt pyton då var jag inte alls gravid istället, haha. Så ja, det är som roulett det där..

Jo så är det ju, man behöver inte känna av något :)

Jag brukar ha trådaktig flytning i flera dagar innan ÄL. Sen brukar det avta, ÄL inträffar och då brukar vi ha sex på ÄL men inte dagarna efter av någon anledning. Kanske blir för utmattande ;) Bm sa att man ska ligga mer dagarna efter än innan vilket känns helt skumt...
  • Deni81
    Anonym (EL) skrev 2016-07-01 16:11:34 följande:

Är på ÄL + 7 och känner inget heller. Haft molvärk/ont i livmodern en stund en dag, haft järnsmak i munnen en gång och varit lite trött idag. Detta kan dock bero på massor av annat, haha. Annars noll symptom När har du BIM ?

Ja järnsmak har jag också haft, men ibland får jag så utan att ha blivit gravid också ;) trött som en gnu är jag idag men jag jobbade dygn igår tills idag så det har nog en naturlig förklaring också, haha! Jobbigt att leta symtom! BIM är 11 eller 12 juli, lååååång tid kvar. Du då?
  • Deni81

Hittade det här:

www.lakartidningen.se/Functions/OldArticleView.aspx

Angående alkohol innan man fått konstaterat en graviditet. Usch, fick ångest på en gång. Vet att bm sa att man ska helst inte dricka från cykeldag 14 och fram till BIM. Det kanske ligger något i det. Säger jag som på cykeldag 17 drack två glas vin :-/ Enligt den här artikeln ska man inte alls dricka när man planerar en graviditet. Jag har haft en svag känsla av att det kanske det är därför det inte tar sig för mig, för att jag snusar på heltid och tar mig några glas vin i veckan. Kanske 2-5 stycken på en vecka beroende på vad jag gör på helgerna. Vad har ni för tankar/erfarenheter kring detta?

• Deni81
    DevilsDaughter skrev 2016-07-02 20:06:48 följande:

Jag är inte orolig över alkoholintaget. Artikeln syftar till de som får sin graviditet konstaterad efter bim och då intar alkohol en bit in i graviditeten. Typ alla här i tråden testar ju innan BIM. Om jag ska dricka nära bim så testar jag alltid innan.

Att du på cykeldag 17 drack två glas vin kan omöjligt vara någon fara!

Känns bra att höra det från någon annan! Ja det verkar vara vecka 3 och framåt som är värst. Jag tar ett glas vin till och njuter
Svar på tråden Bim Juli 2016