• IA89

Bim Juli 2016

Anonym (EL) skrev 2016-06-27 19:51:08 följande:
    Enligt min barnmorska kan inte testen visa falska plus. Bara flaska minus (dvs att man egentligen är gravid men man testat för tidigt). Så jag tror nog på ett tidigt missfall isåfall.
    Jag har också läst det någonstans, att det inte ska kunna ge positivt utslag om man inte var gravid eftersom man annars inte har hcg i urinen. Men vad vet jag... Hade varit skönt att veta dock! Är inne på tredje månaden med försök, ingenting för vissa här inne såklart men för mig är det lite tufft då det gick på första försöket med min son. Om jag nu fått missfall så tog det ju iaf sig direkt då också (tog ut spiralen i slutet av augusti) bara det att det inte fäste... Nåväl, tack för input
  • IA89
    IA89 skrev 2016-06-27 19:59:33 följande:
    Jag har också läst det någonstans, att det inte ska kunna ge positivt utslag om man inte var gravid eftersom man annars inte har hcg i urinen. Men vad vet jag... Hade varit skönt att veta dock! Är inne på tredje månaden med försök, ingenting för vissa här inne såklart men för mig är det lite tufft då det gick på första försöket med min son. Om jag nu fått missfall så tog det ju iaf sig direkt då också (tog ut spiralen i slutet av augusti) bara det att det inte fäste... Nåväl, tack för input
    Förlåt, menade i början av april såklart. Virrpanna här =)
  • IA89
    Myline skrev 2016-06-27 21:11:24 följande:
    Det är klart det är svårt att hålla sig. Men jag försöker tänka att "är det, så är det" oavsett om jag väntar med att testa eller inte.

Småfunderar lite på om jag känner några symtom... Kan vara så att jag är lite hungrigare på eftermiddagarna än vad jag varit tidigare. Brukar kunna vänta med middag till runt sju, men idag var jag vrålhungrig redan vid fyra. Kan ju dock vara inbillning.

Jo, helst hade man väl velat kunna släppa det helt men så fungerar inte jag iaf! Haha!

Jag känner inga symptom ö.h.t. Sist hade jag bara lite ont i brösten. Så vi får se..

Hoppas hoppas för din skull!

• IA89
    emzerus skrev 2016-06-27 21:23:36 följande:
    Jag tror inte att det kan visa falskt positivt utan jag tror tyvärr att det är störst sannolikhet att du fick ett tidigt missfall :( 
    Äl+8 är ganska tidigt att plussa, men endel gör ju det, sen kanske äl skedde lite tidigare än du trodde? 

Håller tummarna för att du snart får plus igen o att det stannar denna gång! <3

Jo, ju mer jag funderar på det så känns det mer som att det skulle vara ett tidigt missfall. :( Tråkigt, men det är bara på det igen!

Vi körde dagen innan positivt ägglossningstest och dagen efter (testet var fortfarande positivt på morgonen dagen efter) så det känns som vi säkrat upp denna perioden och hoppas såklart jättemycket, men jag känner inga symptom idag alls på ÄL+7 (kanske tidigt?) så mina förhoppningar är inte så stora tyvärr!

Tack för omtanken <3 Detsamma till dig!

• IA89
    Anonym (EL) skrev 2016-06-27 19:46:13 följande:

Och mig! Kul!

Yey! Då är vi ju flera här som hoppas just den dagen! Härligt! Några symptom än?
  • IA89
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-27 21:38:07 följande:

Jag är övertygad om att testet visade rätt, men att du fick ett väldigt tidigt missfall. Många missfall inträffar så pass tidigt att man ännu inte hunnit veta att man ens är gravid. Att plussa äl+8 är väldigt tidigt, men inte omöjligt!

Ja, det lutar åt att du jag tror att det är ett tidigt missfall också med största sannolikhet. Jag testade för att min foglossning kom tillbaka (hade noll koll på ÄL) å då vet jag ju det nu iaf, att jag kan känna det tidigt i ryggen om jag blir gravid. Inga sådana symptom denna månad "trist" nog
  • IA89
    Anonym (Babylängtan) skrev 2016-06-29 08:30:49 följande:

Jag blir så trött på mig själv när jag är så himla otålig!! Lovade mig själv att inte testa innan BIM den här månaden men likväl tog jag ett test imorse på ÄL+9/BIM-5. 

Har stirrat mig blind på det nu, så nu undrar jag om ni ser något som skulle kunna vara början till ett plus? 

Tacksam för hjälp! <3

Åh jag är precis på samma som dig och testade också imorse trots sambon rådde mig att INTE göra det. Tokblankt blev mitt. Kan se en skugga på ditt men ytterst ytterst svag.

Nu ska jag iaf verkligen vänta å se om mensen kommer eller inte. Känner mig dock säker på att den kommer. Vid mitt tidiga missfall plussade jag äl+8
  • IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 09:25:24 följande:

IA89: Att plussa så tidigt so ÄL+8 (har också gjort det) beror troligtvis bara på att ägget fäste väldigt tidigt och bara för att du testade negativt nu behöver inte betyda att du inte plussar sen. Hur många dagar efter ÄL ligger du nu?

Tack för uppmuntrande ord. Vill så gärna! Jag ligger ÄL +8/9 (fick positivt utslag på ägglossning två dagar i rad så vet inte hur jag ska räkna riktigt. ÄL 20-21 Juni)

Har inte direkt några symptom mer än ryggvärk, men det hade jag förra månaden med och då kom mensen som en klocka
  • IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 09:59:44 följande:

IA89: Om du fick positivt ÄLtest 20-21 juni så är det nog troligast att ÄL skedde 22 juni. 

Jag kommer nog testa med ÄLtest i några dagar nu när jag får testen, men tror inte att det kommer visa någonting och gör det inte det så kommer jag att räkna som att jag hade ägglossning i söndags och isf är BIM på onsdag och då kommer jag nog testa på måndag (ÄL+8). Känns bra att ha en plan iaf ;) Och så sex ikväll då förstås för säkerhetskull! 

Ok, så egentligen ska jag då räkna det som typ ÄL+7 nu? Det är ju för tok för tidigt för att testa då, kan även jag medge. Men man vill ju baaara veeeta... Vi hade sex den 19 på kvällen, samt den 21 på kvällen och den 24e så man kan ju hoppas det varit tillräckligt.

Trist att du inte fått hem testen men du verkar ju ha en bra plan ändå! Bra att säkra upp med sexet.. Det är ju sååååååå jobbigt
  • IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 10:13:12 följande:

IA: Japp, isf är du på ÄL+7 och det är lite tidigt. Kan också va så att du hade ÄL 21:e, men man brukar inte få positivt ÄLtest samma dag som ägglossningen så jag skulle räkna med den 22:e. 

Haha aa.. Har ju gärna sex men har en förmåga att bara somna utan förvarning och sen vakna dagen efter.. Det får INTE hända idag!

Jag får väl vänta och se vad som sker helt enkelt. Hålla mig sysselsatt. Sambon går på semester på Fredag sedan har vi massor av husprojekt så jag kan förhoppningsvis hålla mig till BIM den 5/7 iaf!

Haha, äh, sova behöver du väl inte?!?!? Kör ba'
  • IA89
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 10:23:42 följande:

IA89: Roligt med husprojekt, då går tiden snabbt. Det har vi också, dock jobbar vi bägge två så blir inte så mkt gjort per dag. Tänk på att om ägglossningen blev senare än du tänkt dig så följer mensen troligtvis med och kommer nån dag senare  den också. 

Nä ikväll så ska de bli av! Tre dagar sen sist nu! Men gör nog inget för lär inte ha haft ÄL på dessa tre dagar ändå..Men det är ju dumt att chansa..

Nej förstår det. Vi passar på nu på semestern, det är då man har ork och tid

Tack!

Ja men ellerhur, ligg så fort andan faller på (och inte faller på haha) man vill ju inte chansa...
  • IA89
    vronca skrev 2016-07-01 15:49:51 följande:

Hejsan, hoppar in här om det är okej! Vi vill få syskon till våran ettåring här hemma, och har nu tagit ut min kopparspiral. Med våran son gick det på första försöket och hoppas vi har lika tur denna gången, bim är 25 juli:) räknar med att äl är runt nästa helg!

Välkommen!

Försöker också få syskon till min nyss fyllda ettåriga son här hemma Han gick också på första försöket. Nu är vi på tredje (tog spiralen i början av april, tog sig direkt men fick tidigt missfall sen tog det sig inte i maj/juni) BIM 5/7, går här och hoppas!
  • IA89

Nu är hoppet borta för mig. Bim -2 och testade tokblankt imorse, där av försvann hoppet helt. Så då väntar jag väl in mensen nu då... Dock har mitt PMS inte infunnit sig som det alltid gör 3 dagar innan mens. Men vågar inte gå runder och hoppas mer så försöker släppa nu. #typomöjligt

• IA89

Där kom mensen 2 dagar tidigt. Jippy. Not

• IA89

Töser: Jag lämnar er, kanske ses vi i Augustitråd (om det kommer en sådan)

Mensen kom somsagt igår och jag tänker ta paus ett tag från familjelivs-trådar! Ha semester och försöka "släppa" (tror det kan vara nyttigt!)

Jag håller alla tummar och tår för er som är kvar att det går vägen!

:)

Svar på tråden Bim Juli 2016