• copycat
    Loncelot skrev 2016-06-09 18:43:40 följande:
    Jättebra och sen länka den i trådstarten :) gör en tilläggs notis med länken :)
    Kan man göra tilläggskommentar via telefonen? Hittar inte? Vi har oväder här vilket gjort att datorn är död :/ på jobbet fungerar det däremot, så om man bara kan göra det via datorn får jag vänta till imorgon :)
  • copycat
    Preggo87 skrev 2016-06-09 20:19:30 följande:
    Jag tog faktiskt ett gravtest imorse - bara för att få det svart på vitt. Det var tokblankt! :( väntat men ändå hade mina tankar (och förhoppningar) börjat tänkt så mycket i -genombrottsblödning- tankar.

Är på äl+18 idag.

Nästa äl är beräknad 17/6 (nästa bim 1/7).

Min pojkvän har ju som sagt lite svårt att komma i mig - så jag funderar mycket när jag bör försöka att vi får till det i nästa vecka samt om jag kan hjälpa naturen på vägen på något mer sätt? <3
    Förstår dina förhoppningar. Denna månad när jag började blöda blev jag nästan inte ens ledsen först, för att jag levde på hoppet att det KANSKE plötsligt skulle sluta och jag istället skulle vara gravid. Det har hänt min kompis under båda hennes graviditeter. Att hon börjat blöda, trott det varit mens, och dagen efter var den borta. Gravtest - positivt. Var ju dock inte så i mitt fall :/ hm, men då måste det vara så att kroppen spelar dig ett spratt?!

Vad är det som gör att han har svårt? Den stora tanken på att det faktiskt kan bli ett barn, svag känsel, nåt annat? Min sambo kan ha svårt att känna tillräckligt mycket, om han inte är tillräckligt sugen, vilket ju lätt blir när det blir "verkstad". Så vi försöker jobba med att faktiskt bli riktigt sugna på riktigt, med ordentligt förspel osv och inte bara pang på nu ska vi göra barn. Men jag vet inte hur det är för er? Kanske ni kan inkludera nån spännande sexleksak som ni går igång på?:)
  • copycat
    copycat skrev 2016-06-09 20:38:18 följande:
    Förstår dina förhoppningar. Denna månad när jag började blöda blev jag nästan inte ens ledsen först, för att jag levde på hoppet att det KANSKE plötsligt skulle sluta och jag istället skulle vara gravid. Det har hänt min kompis under båda hennes graviditeter. Att hon börjat blöda, trott det varit mens, och dagen efter var den borta. Gravtest - positivt. Var ju dock inte så i mitt fall :/ hm, men då måste det vara så att kroppen spelar dig ett spratt?!

Vad är det som gör att han har svårt? Den stora tanken på att det faktiskt kan bli ett barn, svag känsel, nåt annat? Min sambo kan ha svårt att känna tillräckligt mycket, om han inte är tillräckligt sugen, vilket ju lätt blir när det blir "verkstad". Så vi försöker jobba med att faktiskt bli riktigt sugna på riktigt, med ordentligt förspel osv och inte bara pang på nu ska vi göra barn. Men jag vet inte hur det är för er? Kanske ni kan inkludera nån spännande sexleksak som ni går igång på?:)
    Loppalisa skrev 2016-06-10 12:06:50 följande:
    Jag förstår absolut att det känns lite olustigt för er båda två men att det känns som en evighet till nästa försök annars. Ni får passa på när ni får möjlighet ;)

Min mens är precis slut och både ÄL och BIM känns som en halv evighet bort. Har hämtat ut nya ÄL-stickor och progesteronkrämen idag så nu är det bara att vänta ut tiden... Förra månaden var vi på semester 2 veckor och då flöt ju tiden på utan problem men nu tror jag seriöst att tiden står stilla emellanåt :P
    Ja precis, sambon var inne på att säga till dem att de inte kan sova här. Men det kunde jag å andra sidan tycka kändes lite väl taskigt. Haha, aldrig är man nöjd:P får se hur det blir! på något sätt måste vi försöka få till det iaf.

Jag förstår! ja alltså tiden står fasen still när man pysslar med bebisverkstad. Allt är en enda evighetslång väntan mellan alla datum känns det som. Min mens är precis på sluttampen nu så snart börjar ÄL-jakten igen?.pust!

• copycat
    Loncelot skrev 2016-06-10 18:15:00 följande:
    Fixar ikväll
    förlåt för seg TS hära! NU ligger trådarna i tilläggskommentarer :)
  • copycat
    Preggo87 skrev 2016-06-09 20:51:18 följande:
    Förstår din besvikelse till fullo! Jag accepterade först att jag fått mens, men byggde sedan upp hoppet då den här mensen har varit mer som brunaktiga flytningar och dessutom höll den bara på ett par dagar :/ men ja, kroppen spelade mig ett spratt den här gången helt enkelt.

Han har också lite svårt med att känna ibland, samt att han kan stressa upp sig själv och tänka för mycket på att komma - så att han sen inte kan koppla av tillräckligt utan tankarna på att komma blir en spärr. Det har gått bättre på senare tid, men jag vågar knappt ens nämna när jag har äl då jag är rädd att han känner ännu mer press och tänker ändå mer på att han -måste- komma och sen kanske inte lyckas bara för det. Så ja, svårt att göra något åt att han blir stressad och tänker för mycket på att komma.

Nu tänker jag om jag kan göra något mer för att öka chansen att bli gravid? Jag äter sedan veckor tillbaka folsyra, järntabletter och c-vitamin. Finns det mer jag kan tänka på? Röra på mig? Undvika något speciellt (förutom alkohol då)? Tänka på något med kosten? Åhh, jag vill verkligen skapa en trivsam plats för en bebis att vilja stanna och växa i <3

Ja jag förstår att du byggde upp hoppet när mensen betedde sig annorlunda, minsta förändring tolkar man ju som symptom.

Okej, nä det kanske är bäst att du själv håller koll på ÄL utan att vifta så mycket med testen i ansiktet på honom:) och så får du försöka förföra honom lite nu och då, så att han inte ser att det är ett mönster att det alltid är under ÄL du blir lite mer sugen:/ det lite knepigt det där, själv kan man bli frustrerad eftersom man vet att det bara är ett visst antal dagar det kan ta sig på, om det så inte funkar för killen så blir man ju frustrerad/irriterad. När det har hänt oss försöker jag verkligen tänka på att det fasen inte kan vara lätt för killen - han MÅSTE ju leverera. Rent krasst kan man själv ligga och sova ungefär, det är lite orättvist. Jag vet att det betytt mycket för min sambo när det har låst sig för honom, att jag har varit förstående och sagt att vi inte behöver när det känns jobbigt för honom (även om jag själv känt stressen komma krypande) och då har det liksom lossnat för honom och så har det funkat ändå. Vilket det nog inte hade gjort om jag rentav hade blivit less, inför honom.

Jadu jag vet inte riktigt, jag äter också folsyra men inget annat. Så jag är nog inte rätt person att svara på den fronten. Jag har ju en dotter född 2014 som blev till på andra försöket efter slut med preventivmedel, utan äl-tester osv. Och jag levde precis som vanligt, det enda jag gjorde var att jag åt folsyra. Så jag har aldrig grottat ner mig i fler sätt att öka chanserna. Kanske någon annan här vet?:)

• copycat
    Loncelot skrev 2016-06-12 16:26:08 följande:

Min svärmor har varit lite sjuk fram och tillbaka men har nu börjat piggna på sig ordentligt men samtidigt har släktingar från utlandet bestämt sig för att komma väldigt pltsligt och självklart prickar dom in min ägglossning....pffff....jätteglad över att dom ska komma men kunde dom inte väntat några dagar tiill haha, vi fick reda på det idag att förmodligen så dimper dom ned på torsdag...EXAKT den dagen ägglossningen förväntas komma nu hoppas jag till max att den kommer på onsdag och att maken hinner komma hem på lunchen på torsdagen om det nu är så att den råkar komma då......SNÄLLA LÅT DEN KOMMA PÅ TISDAG...men har typ inte kommit dag14 på många många månader så förväntar mig inte att ha den turen med mig...så förstår nu till 100% er som prata om att ha släkt med släktningar i närheten SPECIELLT dom nyfikna...

Haha nej inte ni också! Vad är oddsen för att släktingar ska komma just på ÄL? Av alla månadens dagar. Haha, fan. Otroligt frustrerande att det ska vara på grund av dem man inte får till det, jag vägrar! Ur vägen släktingar, här ska göras barn! Hoppas både ni och vi lyckas trots släktingar;/
  • copycat
    Loncelot skrev 2016-06-14 06:18:34 följande:

Ägglossning idag YES! wohooo!!!

Jaaaa! Köööör! :)
  • copycat
    Loncelot skrev 2016-06-14 19:18:03 följande:

Då var ägglossningsdag nr1 avklarad känns ju toppen fortsättning följer...

gött!:D
  • copycat
    Anonym (Alexandra) skrev 2016-06-14 17:13:09 följande:

Hej! Hoppar tyvärr över hit Fick negativt test idag, och nu har mensen kommit också. Försök nr 7. Blev gravid på första försöket i höstas, men fick ett väldigt tragiskt sent missfall i december Sen har det inte tagit sig, trots att vi prickat ägglossningarna... Känner mig extremt ledsen, uppgiven och tom just nu, för jag hade verkligen hoppats att det tagit sig nu.. Men det finns inte mycket annat att göra än att fortsätta försöka?

Hej och välkommen!

Vad tråkigt att höra om ditt missfall, hemskt ledsen!:( förstår att det känns tomt när man verkligen trott och hoppats. Håller tummarna för att denna månad är er månad! kram.

Svar på tråden Bim Juli 2016