Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Bim Juli 2016

Vad roligt corran: Ingen tvekan längre!

Grattis till alla plus!!!

EL: Tycker absolut att du kan testa nu!! Nu borde det synas om du är gravid!

Jag testade negativt nu ikväll med två olika tester efter att ha hållit mig 5+ timmar och inte druckit eller ätit.. Så nu är jag helt inställd på mens imorgon. Trodde ett tag där att jag kanske var gravid, men inte inte nu längre. Kommer nog inte ens testa imorgon för nu är jag så trött på test, helt ärligt så tror jag faktiskt inte att jag kommer vilja testa..
    Min man sa nu att vi nog borde hoppa över nästa försök då jag, om jag blir gravid, kommer att vara i v 7 när vi åker utomlands, typ då det absolut värsta illamåendet är. Bara ni kan veta hur det känns att hoppa över ett helt försök sådär Gråter. Då känns det liksom extra mycket att det (med största sannolikhet) inte blev något denna gången.

• DevilsDaughter

Fyraa: Då man lätt får svagt plus med clear blue utan att man är gravid så hade jag använt billiga-testers test om du testar tidigt och sen använt clear blu längre fram.. Jag fick ett hyfsat tydligt men svagt plus idag tyckte jag med clear blue, men helt negativt nu med två andra sorters test och jag tror faktiskt inte att jag är gravid.

• DevilsDaughter

Mammaresan: Kör ni varannan dag runt hela ÄL-perioden? Försöker planera lite hur vi ska ha sex nästan månad ;) haha låter helt sjukt, men för oss är inte planerat sex någon sexförstörare.. Snarare känns det som att man vill ha sex de dagar jag planerat in att vi inte ska ha det!
    Det låter iaf som att ni inte kan missa ägglossningen denna gången!

• DevilsDaughter

corran: Fast eftersom jag har BIM imorgon så hade jag nog behövt ha det där plusset nu :/ Imorse testade jag med ett testa tidigt..

• DevilsDaughter

November: Tycker det låter som en bra plan! Om man inte vet riktigt när ÄL kommer ske så kan det va dumt att gå all in i förtid för då finns det ingen ork kvar sen om det blir stegring! 

corran: haha känns som att det du skriver om dina symptom är helig skrift typ eftersom du faktiskt ÄR gravid NU och ändå så tidigt och har symptom! Önskar jag också hade lite halsbränna haha! 

Tog fram valpögonen och charmen inför mannen nu så nu blir det försök nästa månad iaf Oskyldig. Ska avvakta till mensen men sen ska jag nog faktiskt beställa progesteronkräm till nästa cykel, men antar att jag måste börja använda ÄLstickor då så att jag inte råkar använda krämen för tidigt..
    Gillar inte att mixtra med hormoner egentligen, har tex aldrig använt p-piller.. Men denna kräm ska tydligen vara bioidentisk och man kan typ använda den mot PMS och även män kan använda den.. Måste ju va ok då.

• DevilsDaughter

Misan: Kan faktiskt inte komma ihåg om jag hade det de gånger jag blivit gravid, dock har jag inte alltid det varje månad innan mens heller, men oftast.. Men jag tror att det dåliga humöret uteblev de gånger jag blev gravid.

• DevilsDaughter

corran: haha ja jag förstår. Jag tror inte heller att mina ägg fäster snabbare ;) Jag tänker som så att för att det ska bli en graviditet som stannar hos mig så "måste" nog ägget hinna fästa typ senast dag 7, fäster ägget tex dag 9 så hinner det nog inte bli tillräckligt med hcg i tid för att mensen ska utebli och jag blöder istället ut det som skulle ha kunnat bli en graviditet. Tror det är lite olika hur snabbt ägget tar sig fram och när det blir befruktat från månad till månad. Så jag behöver nog lite tur att få en sådan månad när det fäster hyfsat snabbt.

• DevilsDaughter

Rödflamma: Ibland kan jag ha lite lätt molvärk flera dagar innan BIM, men väldigt diffus. Igår hade jag hela dagen mycket kännbar, kändes som att livmodern jobbade på ordentligt, sen på kvällen hade jag en ömmande värk i livmodern. Idag har det lugnat ner sig..

• DevilsDaughter

corran: fast visst, samtidigt finns det ju de som får utebliven mens pga graviditet men ändå inte plus på stickan förens ngn dag efter BIM.. Men jag har testat positivt senast BIM (ÄL+10) med alla mina graviditeter så det känns inte som att jag är en av dem som det blir så för. Dock kan man ju inte utesluta det helt!
    Tack för ditt stöd{#emotions_dlg.flower}

• DevilsDaughter

Misan: hehe jo så är det ju! Hade man verkligen trott att man var gravid (fast man inte är det) så hade man antagligen skippat en del av PMSen bara för att man är glad och upprymd.  Man är ju så lättpåverkad! Igår trodde jag lite grann att jag kanske var gravid och vips så hade jag illamående! Vilket ju då gör att man tror ännu mer på graviditet. 

Svar på tråden Bim Juli 2016