• copycat

Bim Juli 2016

syskon2017 skrev 2016-07-08 07:14:03 följande:

Jag tycker det ser ut som mina test ju! Ta ett nytt test på söndag, ett superkändisar för hcg, så ska du se att det är starkare! Jag tror du är preggo!

Men jag fattar inte? Båda mäter ju från 25? Borde inte resultatet bli samma? fy det här är en plåga:(
  • copycat
    josnos skrev 2016-07-08 07:31:00 följande:
    jag fick ej gravid med Cb digital på bim i måndags trots att jag fick ett + på vanliga cb och predictor. Testade idag igen med digitala och då stog det gravid. Jag är inte särskilt hormonell av mig så misstänker att det kanske tar lite tid för hcg att öka. Testa med tex predictor early och är det positivt så vänta några dagar innan du testar med digitalt :)
    Ja...nu känner jag mig bara helt matt och känner för att inte göra NÅT till mensen kommer eller helt enkelt testa om flera dagar igen, för att vara på den säkra sidan. Har ringt vårdcentralen nu som snart ska ringa upp, tänkte fråga om jag får komma till dom och göra gravtest, eller vad de har för tankar runt mina olika resultat..
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-08 08:55:15 följande:
    Du kan ju testa att bryta upp det digitala och se om det finns något streck där. Det verkar vara många som gärna vill få bekräftelse genom ett digitalt test. Själv skulle jag lita mer på egna ögon.
    Ska det finnas streck under cb digital med veckoindikator? Har aldrig brutit upp nåt test så jag är lite vilsen :/
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-07-07 18:07:33 följande:

Testade med ältest och det blev ungefär i styrka som marängens ältest. Det starkare av testen. Nu har ju jag bara gravidkollens stickor hemma, så jag kommer nog gå upp tidigt imorgon å kissa å sen ta testet på kiss nr 2 några timmar senare utan att äta/dricka emellan.

Hur har det gått för dig idag? <3
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-07-08 09:34:54 följande:

copycat: Meddela gärna vad VC säger!

Hm, blev inte mycket klokare. Jag beskrev hela förloppet: fick positivt ältest 23e, 14 dagar har nu gått, i tre dagar har jag testat svagt positivt på sticka som ändå ökat, men negativt på cb digital veckoindikator idag. Hon sa bara att jag skulle ha is i magen till nästa vecka. Hon sa ju att såna här stickor ska vara lika tillförlitliga som VC:s tester och att det inte är vanligt att man får falska positiva. Att det låter som att jag är gravid. Samtidigt sa hon att cb digital veckoindikator brukar ju vara bra och gå att lita på, så hon sa "det låter ju lite osäkert". Så?.summa summarum ska jag vänta några dagar till och är inte det minsta mer klok :(
  • copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-08 09:51:20 följande:
    Ja de digitala testen tror jag funkar som vanliga test fast styrkan på strecket läses av av typ en kamera eller något. Jag har brutit upp sådana test för att t.ex se att strecket blivit stakare även om jag fått gravid 1-2 på två test med några dagar emellan.
    haha hur fan gör man?! inbrottssäkert ju :P
  • copycat
    Skyrocket skrev 2016-07-08 10:24:50 följande:
    Förstår att det är ett väldigt frustrerande svar och en hemsk väntan. Ventilera med oss så mycket du vill och behöver. Jag tror verkligen att du är gravid och att du kommer att få positivt även på cb:s inom kort!
    tack, stor kram <3
    ja verkligen frustrerande "försök nu ha lite trevlig i helgen och så tar du ett nytt test nästa vecka?" LITE TREVLIGT I HELGEN, HALLÅ MITT LIV KRETSAR RUNT DETTA JUST NU! hahaha. ååååhh?..
  • copycat
    DevilsDaughter skrev 2016-07-08 09:32:12 följande:

Alexandra: Hur långt efter ÄL är du? Jag är ju på ÄL+12 idag och testar fortfarande negativt när jag går upp på morgonen med vanligt test.. Testat positivt med testa tidigt och mensen skulle ha kommit i onsdags.. Så ett test säger verkligen  inte allt. När har du BIM?

copycat: Likadant för mig, hade extremt svagt test imorse på kiss 2 (omöjligt att få med på bild), morgonurinet blir det blankt.. Jag tänker se mig själv som gravid nu. Mensen är utebliven och vi har ju testat positivt, jag tänker inte ens testa med ett digitalt för jag är säker på att det kommer visa negativt. Visst kan detta vara ett tecken på att ngt är fel när hcg ökar så sakta men då får det va så, det är ändå inget kan kan råda över nu.
    Antagligen har din hcghalt ökat eftersom det vanliga testet var starkare, men att det inte var tillräckligt hög halt för att det digitala skulle ge utslag.

Skönt att du kan tänka så, och känna att "nu är du gravid tills nåt säger nåt annat" önskar det var så för mig! jag är lite katastrofmänniska som tänker dåliga saker först:/ speciellt med gravtest när vi verkligen verkligen vill. Då BEHÖVER jag ett digitalt, jag har liksom ett behov av att "nån annan" bekräftar/säger att jag är gravid. Antingen en BM eller ett digitalt test som säger "gravid". Strecken på stickor tänker jag direkt det kan vara fel på, eller jag litar snarare inte på mig själv att jag bedömer rätt. Så himla dumt, kan ju lika gärna vara cb det är fel på, men så tänker inte neggo-jag :/
  • copycat

Jag har mensvärk som moler, som kommer och hår, haft ömma bröst till och från inget jag känner nu dock. Känner också att det drar mot höfter/ligament. Känner mig också liksom "tung" i livmodern?!

Man greppar ju efter halmstrån nu när man sitter hemma utan grav-tester och har ju såååå många ÄL-tester så jag tog ett nu. Om jag inte är gravid och istället borde ha mens nu borde jag ha ÄL om 17-19 dagar (har ju sen ÄL, på dag 19). Tycker inte det borde vara såhär pass starkt redan nu isåfall?! Vad tror du?

DevilsDaughter skrev 2016-07-08 10:33:02 följande:

copycat.. Hm..Konstigt att det är såhär.. Med mina andra fyra barn plussade jag jättestarkt på ÄL+10 (BIM).. Har du några symptom? Jag kände lite illamående ÄL+8 och 9 och 10, men inget igår el idag..Brösten är typ halvömma, men större än vanligt. Är öm i livmodern och så tror jag det är ligamenten jag känner av. Gör ont när jag gör hastiga rörelser, känns som att livmodern är jättekänslig. Men det med livmodern har jag alltid när jag ska ha mens, därför jag var så säker på mens i onsdags.. 

• copycat
    Bäbiiiis skrev 2016-07-08 10:55:57 följande:
    Det där testet är ju superstarkt. Jag hade inte brytt mig om det digitala.

Man får ta i lite för att bryta upp dom. Jag tror jag använde en kniv eller ett mynt eller något som jag pressade in i skarven någonstans och bände upp testet.
    Okej får testa det:D

Det senaste är ju bara ett ÄL-test :/ tycker mer det är konstigt att det är såpass starkt hela 17-19 dagar innan nästa ÄL?! Är ju inte positivt men starkt. Funderar såklart på om det kan indikera graviditet...gud så man håller på..
Svar på tråden Bim Juli 2016