• Myline

Bim Juli 2016

Hej på er! Får man hoppa in här i tråden?

Det här är första månaden som jag och min sambo försöker oss på ett plus. Tidigare har vi tänkt att "händer det så händer det", men nu vill vi mer än så. Håller tummarna för att det blir ett plus här i juli. Har inga speciella symtom, men tänker att det inte är omöjligt i alla fall förhoppningsvis :)

• Myline

DevilsDaughter: Min mens är beräknad till 5/7, så än är det några dagar till test... :)

• Myline
    IA89 skrev 2016-06-27 15:15:09 följande:

Samma dag som mig! När ska du börja testa? Håller tummarna för oss båda!

Jag vet inte riktigt. Vill försöka hålla mig till den 5/7, mest för att slippa testa, testa, testa. Men kanske att jag gör ett test på söndag eller så :) Du då?

Håller alla tummar och tår!
  • Myline
    IA89 skrev 2016-06-27 19:34:04 följande:

Hm, jag vet inte när jag ska börja faktiskt. Ska också försöka hålla mig tror jag! :D

Det är klart det är svårt att hålla sig. Men jag försöker tänka att "är det, så är det" oavsett om jag väntar med att testa eller inte.

Småfunderar lite på om jag känner några symtom... Kan vara så att jag är lite hungrigare på eftermiddagarna än vad jag varit tidigare. Brukar kunna vänta med middag till runt sju, men idag var jag vrålhungrig redan vid fyra. Kan ju dock vara inbillning.
  • Myline

Bara för att jag hela tiden intalat mig att jag faktiskt inte har några symtom, så började jag känna saker idag. Galet hungrig hela dagen, och nu på kvällen blev jag yr och lite illamående. Detta trots att jag ätit och druckit ordentligt hela dagen. Kan detta vara några symtom tro, eller inbillar jag mig bara att det skulle kunna ha med ett plus att göra?

• Myline
    jennii89 skrev 2016-06-27 22:17:46 följande:

Ush de e så jobbigt när man inte vet om symtomen är vanlig pms eller graviditet. På dina symtom så kan de ju vara så att du e gravid men de kan ju lika väl vara pms eller skengravid.

Hoppas på att de e symtom på att du e gravid!! :)

stellanocte skrev 2016-06-27 22:20:31 följande:

Jag hade precis samma symptom inför förra BIM. Illamående växlat med hunger, yrsel, trötthet..I princip alla graviditetssymptom man kan ha. Testerna visade dock ingenting och mensen kom relativt punktligt. 

Menar inte att låta negativ för du KAN ju vara gravid men min egen läxa var att inte lägga så mycket energi på att tolka olika symptom - det kan vara allt och ingenting.

Hoppas att det går vägen för dig och att du får ett plus vid BIM. 

Jag vet ju att det lika väl kan vara så att jag är gravid som att jag inte är det. Försöker att inga tänka så mycket på det, men det är ju svårt när man hoppas så mycket. Ska försöka att tänka på annat, och så får vi se vad testet visar på BIM 5/7 om inte mensen kommit innan dess :)
  • Myline
    Loncelot skrev 2016-06-28 14:02:10 följande:

Negativt igår bim idag och känner att mensen är på G så jävla tröttsamt detta....pfff aja...

Håller ändå en tumme för dig!! Jag har BIM 5/7, och känner på mig att det kommer vara negativt, trots att jag får för mig att jag har symtom. Tänker att jag säkert inbillar mig saker. Men vi får fortsätta hoppas :)
  • Myline
    Anonym (EL) skrev 2016-06-28 20:44:56 följande:

Förra månaden hade jag massor av symptom på graviditet men inte va jag gravid. Den här månaden känner jag noll och inget. Kanske för att jag inte alls lägger lika mycket fokus som förra månaden då det va första försöket.? BIM nästa vecka så än är det långt kvar.

Håller tummarna. Jag har en vecka kvar att vänta jag med. Försöker att inte tänka på det, men det är svårt :)
  • Myline
    DevilsDaughter skrev 2016-06-29 13:00:13 följande:

Detta är eg vårt första riktiga försök, förra månaden bara "råkade" det bli ett.. Jag lovade mig själv att inte bli så inne i det och ta det lugnt å ta de som de kommer, Men varför är det så svårt? Jag tänker inte på annat och tiden bara sniglar sig fram och jag hatar tanken på att jobba. Jag är på ÄL+3 idag om jag nu hade ägglossning i söndags och det känns som att det var minst en vecka sedan jag hade ÄL.. Vi skulle eg inte börja försöka fören augusti så att vi tjuvstartade trodde jag skulle göra att jag fick lite mer tålamod.. 

Hade inte kunnat säga det bättre själv. Var helt inställd på att inte tänka så mycket och att det fick bli om det blev helt enkelt. Men det var ju lättare sagt än gjort haha! Vill spola fram tiden...
  • Myline

DevilsDaughter: Jag vill inte heller testa för mycket. Lär ju liksom inte vara mer gravid bara för att jag testar varje dag tyvärr. Så jag ska verkligen försöka att tänka på annat, och så får jag helt enkelt se om mensen dyker upp eller inte. Inbillar mig symtom. Får se om det är det, eller om jag bara känner dem för att jag vill och hoppas så mycket. Ikväll blir det övertid på jobbet. Allt för att tänka på annat :)

• Myline
    jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

Grattis!!! :) Klart du ska våga vara glad. Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan. Hellre det än oroa sig för mycket :)
    Jag håller också tummarna för att vi lyckas på första försöket :)
  • Myline

Hmm... Tror tant röd kom och hälsade på, trots att jag inte borde fått den förrän nästa vecka... Vi får väl se om det håller i sig så det är mensen, eller om det bara är någon mellanblödning... Annars gör vi ett nytt försök, och då borde BIM bli 31/7 eller 1/8.

• Myline
    Karitziana skrev 2016-07-02 14:38:03 följande:

Tyvärr verkar det inte ha tagit sig för mig denna månaden heller.. Fick precis lite rosa flytningar.. Tre dagar innan BIM. Så jag antar att mensen är på ingång nu. Trött och ledsen man blir :(

Precis samma för mig. Håller tummarna för oss nästa månad!
  • Myline

Det är intressant hur mycket kroppen kan spöka med en. Har ju fått en blödning nu, som jag tror är mensen som kommit tidigare än jag trodde den skulle. Samtidigt har jag molvärk i magen som jag inte vanligtvis har vid mens och jag är allmänt varm i kroppen. Jag som alltid fryser. Till och med på sommaren. Jag tror inte att det är en mellanblödning, även om jag skulle vilja tro det. Kanske kan bli så när man stressar upp sig för mycket inför första försöket. Trots att jag verkligen försökte vara lite cool och inte hoppas för mycket. Nu är jag inställd på nästa försök och ny BIM 31/7.

• Myline
    IA89 skrev 2016-07-03 23:07:44 följande:

Där kom mensen 2 dagar tidigt. Jippy. Not

Åh vad tråkigt :/ Samma hände mig i fredags... Men jag försöker peppa för nästa försök. Håller tummarna för dig nästa försök! Även om jag förstår att det känns tråkigt nu. :)
  • Myline
    josefinenyberg skrev 2016-07-04 09:56:18 följande:

Började blöda nu på dag 26. Faan! Bara andra försöket och endast en äggledare så vet att det kan dröja länge, men man känner ändå sån besvikelse.. :/ nytt bim-datum blev 1/8, men hänger kvar här ett tag till o ser hur det går för er alla <3

Nej vad tråkigt :( Förstår att det måste vara jobbigt!
    Jag har också nytt BIM i månadsskiftet, så vi får peppa varandra. Håller tummarna!!
Svar på tråden Bim Juli 2016