Inlägg från: November83 |Visa alla inlägg
  • November83

Bim Juli 2016

Hej alla! Hoppar in här, fick tyvärr mitt andra missfall i tisdags så nu är det på det igen! Redan negativt graviditetstest så nu får vi hoppas på bf Mars 2017! Bim blir 19/7 så får vi se! Tänker inte vara så nitisk, göka å va glad :)

Håller tummarna för er som är vid äl redan att det tar sig!

• November83
    Mammaresan skrev 2016-06-26 12:52:53 följande:

Jobbigt med missfall och att du haft det även tidigare.. Vi har i alla falla BIM jättenära varandra. Vad roligt! Här är BIM 20/7 så det är bara att vänta tills kroppen närmar sig ägglossning.

Hej! Tack, ja det tär på psyket å man blir ledsen å rädd där är något fel på en.... Men har pratat med flera å insett det inte är så ovanligt tyvärr å bara på det igen.

Åh vad kul med bim så nära varandra! Spännande å se hur kroppen reagerar, förra missfallet fick jag en menscykel emellan så vore lite kul å se om vi lyckas direkt denna gång.... Håller tummarna för er alla som närmar sig testdags snart!
  • November83
    Mammaresan skrev 2016-06-26 13:08:40 följande:

Ja missfall är ju vanligare än vad många tror och det pratas inte så mycket om det. Hade själv ett tidigt missfall innan vårt andra barn blev till. Missfallet tärde jättemycket så väntade två cykler innan jag ville försöka igen. Hoppas att inte behöva gå igenom det igen och hoppas även detsamma för dig!

Har du barn sedan innan? Det här skulle bli vårt tredje barn, har två barn som fyller 5 och 2 år om några månader.

Nej, mitt å sambons första barn. Har alltid sagt jag aldrig skulle ha barn men sen träffade jag den stora kärleken å han fick mig å inse att jag vill visst ;)

Jag trodde inte det skulle tära så mycket men det gör det.... Hoppas innerligt att det blir tredje gången gillt :)
  • November83

Hej! Gud vad många roliga inlägg och tokmassa grattis till alla plus, svaga som starka!

Vad roligt för er :)

Själv går jag och väntar på äl efter mf för 2 veckor sedan drygt.... trodde det skulle vara positiv idag men icke! Dock känns det nära så håller tummarna! Bim borde vara 19 juli... hoppas verkligen jag kan få joina er för ni är ett riktigt härligt gäng.

Min taktik att inte berätta när äl sker verkar funka, sambon lyckas prestera utan ångest och myst till det lördag, söndag och idag. Får jag positivt imorgon blir det å flörta byxorna av sambon även imorgon men är det fortfarande negativt får han vila så vi kör varannan dag ?

• November83
    Misan_2 skrev 2016-07-05 20:55:07 följande:

Spännande att följa allas resor här, jag har bim närsomhelst och undrar:

Ni som varit gravida förut, och hade symptom som liknar de ni brukar ha före mens - upplevde ni också den där typiska dippen i humöret som (iallafall jag) en brukar få just före mens, men var gravida ändå?

Första gången märkte jag nada och mf.

Andra graviditeten märkte jag redan 5 dagar efter äl molvärk utav satan plus nidblödning. Efter det rejäl molvärk varenda dag och istället för irriterad å arg pms blev jag extremt emotionell å böla för allt! Till å med Merci reklamen som jag hatar *skratt* tyvärr slutade även den graviditeten i mf för 2 veckor sedan och nu på det igen! Ser det som tredje gången gillt eller utredning så jag känner mig trygg inför detta försöket
  • November83
    Misan_2 skrev 2016-07-05 21:37:31 följande:

@November83 och DevilsDaughter: tack för svar. Förstår att det kan vara olika men det är väldigt intressant att höra enskilda erfarenheter!

Jag går just nu o väntar på att antingen mensen ska infinna sig eller nånting annat då :), och det borde den isf göra imorgon eller senast övermorgon. Tycker just nu att jag går in i den där svackan/dippen när man liksom "sjunker" i humör, och det känns så mycket som att mensen är på g. Och ändå behöver det ju inte vara så! Lurigt hur psyket också påverkar det man känner - så fort en börjar tänka att nej, nu kommer nog mensen, så kommer ju de dystra uppgivna känslorna bara därigenom! Plus då själva hormonerna... Vilken bergochdalbana.

Been there! Varit skengravid sååååå många gånger så förstår hur du känner. Jag spontant har bara försökt slappna av och inte tänka så mycket, svårt jag vet! Men jag lovar du kommer märka vad som är på gång å jag hoppas verkligen att det är grodyngel i magen:)

Men jag har som sagt försökt slappna av och se om beteende ändras. Senast tog jag test bim-2 pga att jag grät floder över att sambon knäckte å slängde den sista ciggen i huset. Det skapade misstanke hos mig att det är inte en normal reaktion (jag försökte sluta) å testade den eftermiddagen å jodå, gravid
  • November83
    Guffy78 skrev 2016-07-05 22:25:54 följande:

Hej. Då är vi i samma båt med både MF för 2 veckor sedan och Bim samtidigt:)

Jo börjar ana ett mönster att jag hittills bara fått vara gravid max 10 dagar innan mf så jobbar för å bryta mönster :)
  • November83
    Guffy78 skrev 2016-07-06 01:51:43 följande:

Efter några gånger med sådana tidiga missfall jag åkte varenda nästa gång till gynakuten med gravtester samma dag som jag började blöda. Gång på gång fick jag till att detta dokumenterades tills jag träffade på en bra läkare där som krävde utredning om habituella missfall. Missfall är missfall och även så tidiga om de upprepas då är något fel. I mitt fall var det Progesteron brist och min kropp skiljer inte på bra och dåliga ägg och låter alla ägg fästa för tidigt - från ÄL +4-5 då cellerna har inte hunnit dela på sig ordentligt. ( läkarens teori)

Om du kommer få såna graviditeter igen kräv utredning.

Jag provar nu andra kuren med Progesteron . Resultat efter första omgång -smärtfria Mens och mera blod - istället för 1-2 dagar igen ordentliga 5 dagar med rikliga Mens.( som resultat - tjockare slemhinnan )

Slemhinna var vid sista graviditet bara 8 mm vilket var för tunnt för ägget att fästa ordentligt .

Hade dom inte gjort HCG prov hade dom inte trott att jag var gravid.

Intressant! Ska lägga detta på minnet å ta upp om det fortsätter! Gigantiskt tack för att du delade med dig :)
  • November83
    Rosenblad skrev 2016-07-06 20:40:05 följande:

Några dagar sen jag skrev nu, hoppades då på en graviditet eftersom min mens var sen och fick spökstreck på testet. Dock kom mensen sen och värken kom på dag tre, fattade inget.. Nu har jag dock kommit till den grad att jag gett upp. Har gråtit varje dag sen mensen kom och klarar inte av att se ett barn eller någon gravid. Vänder bort blicken direkt. Så nu ska jag och mannen försöka oss på en utredning, för jag tror något är fel. Och när folk säger att t.om tankarna och stressen kan påverka, ja då är det ju kört för oss för det går inte en dag utan att jag tänker på det. Räknar ner dagarna tills vi kan försöka igen och sen när vi väl är där känner mannen prestationsångest så vi kan aldrig få till det tillräckligt endå så det känns omöjligt. Och det gör inte saken bättre att jag gråter varje dag och han får trösta mig och sen får han pressen på sig att försöka göra så jag inte gråter månaden därpå. Nä usch.. Vill köra på en utredning direkt! Hade vi haft pengar hade jag gått raka vägen till en ivf mottagning men förhoppningsvis får vi hjälp. Någon mer som snart ger upp eller redan gjort de? :(

Du är inte ensam! Jag är bitter mot de gravida som klagar så hinner jag säga innan hjärnan hinner hindra: vi kan byta, jag spyr gärna som en gnu å mår skit å så kan du få missfall å smärta... Riktigt bitter!

Jag har inte gett upp men d suger! Nu jagar jag mitt tredje missfall så vi kan få utredning
  • November83
    Monsan skrev 2016-07-07 21:28:19 följande:

Maximal stegring på monitorn imorse och sambon är inte sugen på mys ikväll.. Får helt enkelt hoppas på att gårkvällens mys räcker.. :/

Håller tummarna! Min överraskade med att faktiskt orkatrots trötthet
  • November83

Äl!!!! Trodde det skulle utebliefter mf men nog fan kom det igång trots 4 dagar senareän normalt :)

Sex igår och hade tänkt förföra sambonidag men han var för trött så får hoppas det räcker med igår och imorgon!
  • November83
    Mammaresan skrev 2016-07-08 21:42:00 följande:

Men shit vilket sätt att resonera av ditt ex... Kolla absolut upp andra alternativ för kommande graviditet och förlossning! Så länge det gör att det känns bättre och tryggare.

Snart 5 åringen älskar verkligen den boken, haha. Tycker det är jättekul att titta i den! Så tycker absolut att du ska skaffa den. Det exemplaret jag har är från biblioteket men funderar på att faktiskt köpa den också då den var så bra.

Men åh så spännande! Ha så roligt ikväll då. Vad skönt att ägglossningen kom igång så snart för dig också.

Tack :) dock blev det inget ikväll men ska satsa imorgon plus vi mös igår så håller tummarna det räcker :)
  • November83
    Sobika skrev 2016-07-10 11:54:37 följande:

Jag va nyss på toa och fick ut en liten genomskinlig slemklump när jag torka mig, knappt som en ärta i storleken med blodstrimmor i. Jag har haft en del känningar i livmodern dom två senaste dagarna. Är på äl+9. Kan de ha vart allt som åkte ut? Eller något annat? :(

Kan varit ägget som fäster?
  • November83

Grattis till alla nya plus!

Samtidigt beklagar till de som fått mens :(

Själv är jag på äl +4 å än bara hint av typiska pms besvär som gråter för udda saker, irriterad/arg å ömma tudor (bröst för er som inte e från Skåne :P)

• November83

Grattis till alla nya plus! För er som inte plussat (eller ni andra också för den delen :P) så finns en fb grupp som är hemlig för oss som vill ha barn 2017 om ni är intresserade. PM gärna i så fall :)

• November83

Har bim på tisdag enligt min normala 28 dagar cykel men äl var ca 5 dagar sen, vilket borde ge bim också 5 dagar senare än normalt. Min fråga: på min normala bim kommer jag vara äl+9, vågar jag testa? Eller ska jag vänta en vecka till då äl+14?

• November83

Bim igår, men då äl var sen tror jag bim flyttats till söndag men inga som helst tecken på mens på G.... Kroppen brukar spöka, varit extremt trött med start i måndags, lätta humörsvängningar, ökad törst, så kan bara vara pms. Äl+11 idag å test igår var negativt så nytt test i morgon... Hoppas på tredje gången gillt efter 2 MF....

Grattis till alla nya plus å till er som fått den nedrans mensen beklagar jag å önskar lycka till nästa månad! Får se om ett par dagar om jag får satsa på april/maj bebis jag också eller om d blir en mars/april....

Svar på tråden Bim Juli 2016