• Marängen

Bim Juli 2016

Får man vara med här? Fick idag missfall i vecka 4+1 :( skönt att det kom så tidigt dock.
    Nu väntar vi på äl igen. Hade minst två missfall innan vi äntligen fick dottern, så jag hade såklart hoppats att detta skulle gå vägen ändå. Men testen blev aldrig starka så jag kände att det kanske ändå var på g.

• Marängen

Hej!
    Jag tänkte förklara lite för er som använder cb digitala äl-test :) jag studerade dom jätte mycket när vi försökte bli gravida med dottern, i 6 månader använde jag dom (3 graviditeter var av 2 missfall under 6 månader).
    Detta gäller den lila (dubbel hormonindikatorn) när man börjar med dom så använder man enbart morgonurin, men när man väl har fått utslag för östrogen (den blinkande gubben) så kan man testa när som helst under dygnet.
    Men (detta gäller både lila och rosa testen) när man väl har fått en "fast" gubbe på testen, alltså LH-stegring, så kan man sen inte testa något mer! Då startar den om på en ny cykel! Så vare sig du testar på morgonen efter för att se om testen är svagare så kommer det visa en tom ring, för testet har "börjat om", oftast så finns ju gubben fortfarande kvar på testet. För även om du skulle testa med allra första test-stickan i packet (det här gäller nog bara dubbel/lila) så skulle den visa en ring fast det borde vara en fast gubbe, för den mäter din nivå av hormoner i kroppen.
    Alltså, vill man kolla att äl-testen blir svagare så måste man använda något annat test, typ en sticka från RFSU, testlagret mm.
    Det är därför gubben är kvar länge. För den har gjort sitt för den cykeln.
    Så använder man bara 3 st och får lh-stegring på 3:e så kan man då använda resterande test-stickor till någon annan cykel.
    Så slösa inte på dessa dyra test efter ni redan fått lh-stegring utan ta några billigare test för att kolla om testen blir svagare igen :)
    Hoppas nån blev lite klokare.

• Marängen

Äntligen är missfalls-blödningen över, nu är bara den långa väntan på äl.. Om jag nu får någon denna cykel. Men jag fick missfallet på bim+1 så jätte mycket borde inte ha äntrats. Graviditetstesten är negativa så det är bra :)

Ang amning och ägglossning/mens så fick jag tillbaka min mens när dottern var 5 månader och vi började försöka med syskon när hon var 9 månader (i april). Jag fick stegring på äl-test men jag tror inte att ägglossningen var ordentlig förens nu i juni, då jag blev gravid. Då slutade jag ändå amma när dottern var typ 8 månader. Min lutealfas var på 9 dagar både april och maj. Den här månaden kör jag på både progesteron och trombyl. Spännande att se hur fort det går att få ägglossning igen och hur många cykler eller missfall det blir innan ett syskon :)

• Marängen
    jennii89 skrev 2016-06-30 08:13:13 följande:

Bim -1 och jag är gravid!!!!!!!! Tog sig på första försöket. jag kan inte fatta det!! Men är ju så tidigt än så vågar egentligen inte vara allt för glad :)

Stort grattis!! Klart du ska vara glad!! Tänk att dom flesta graviditeter går vägen!! :D
  • Marängen
    Myran92 skrev 2016-06-30 06:35:26 följande:

BIM -1 idag.. Gjorde ett test som såg negativt ut alternativt något jätte svagt strax innan testtiden var slut... Sambon ville in på toa så slängde det och åt frukost, kollade på det efteråt och det är ett jättesvagt +... Tillförlitligt? Får bli ett nytt imorgon.. :)

Men åh spännande! Vad var det för test? :)
  • Marängen

God kväll! Det har varit lite knasig dag idag, jag var hos gyn på sjukhuset pga av en annan sak och då frågade jag om hon kunde titta att allt såg bra ut efter missfallet och att allt hade kommit ut.. Allt såg bra ut, dock så visade ultraljudet att jag har ägglossning idag och det känns helt knäppt med tanke på att det bara är 11 dagar sedan jag började blöda ut mitt missfall.. Men kul såklart att jag har ägglossning, synd bara att vi inte har haft sex..

• Marängen
    josnos skrev 2016-07-04 12:56:08 följande:

BIM idag :D 11 månader sen vi började försöka, har haft 2 tidiga missfall innan så nu håller vi tummarna att detta lilla frö vill stanna kvar <3

Stort grattis!!
  • Marängen

Vad händer?? Nu är kroppen knäpp! Var hos gyn för en vecka sen som med ultraljud konstaterade att jag precis haft ägglossning, 11 dagar efter missfallet i vecka 5. Ja det var ju bara hem och ligga. Kontrollfrek som man är så har jag ändå fortsatt med äl-tester. Idag på äl+7 (cd 18) har testen börjat öka, absolut inte positivt äl-test men helt klar förändring bara mellan 10 imorse och klockan 15. En vanlig cykel skulle jag haft äl imorgon. Men, så kollade jag efter äl-flytningar, och det var massa flytningar fast med rosa/brunt i... Alltså va? Jag fattar noll!

• Marängen

Okej, jag tror att äl är på g. Det såg gyn också på ul idag. Men jag har bara ett test kvar, vad tror ni? Ska jag ta sista testet ikväll eller imorgon?

Och ett stort fett grattis till er alla som plussat! :D

• Marängen
    pojkmorsan skrev 2016-07-11 19:45:36 följande:

Detta e så konstigt :/ enligt tidigare månad och mina beräkningar skulle jag fått glad gubbe på äl testet igår vilket jag inte fick. Idag har jag värk i äggstockarna tydlig äl inget o tveka på tog test nu och ingen glad gubbe? Den man stoppar i Stickan är ju inte ny, kan den pajjat eller vad? Blir ju utslag på pinnen vad är de för fel?

Jag tror att du får utslag imorgon! Det ser så ut på testen. Även på dom digitala så ska strecken vara lika starka eller test-strecket starkare :)
    Var det första test-stickan i den "hållaren"? :)
  • Marängen

Jag tror inte jag har haft nån äl den här månaden. Som jag skrev förut, första ultraljudet jag gjorde efter missfallet vad 11 dagar ifrån första blödningsdagen, det visade att jag precis haft ägglossning.. Sen 8 dagar senare var jag igen på ultraljud och då visade det att jag snart ska ha ägglossning (på samma sida båda gångerna). Men jag har inte haft nått äl-sekret men kände av höger äggstock efter det första ultraljudet.
    Jag fick relativt starkt äl-test i fredags men tog inget mer den dagen utan tog på lördagen och då var det mycket svagare igen. Aaah!!!! Blir galen!
    Jag tror jag fortsätter ta både äl-tester och gravtest så få jag se när mensen kommer. Jag vill ju börja med progesteronet direkt efter äl men jag vet ju inte ens om eller när det var :(

• Marängen
    livias skrev 2016-07-13 22:29:27 följande:

Så kul att följas åt på fl igen efter lite uppehåll! Man blir så glad när någon får sitt plus:) Grattis ni som plussat nu^^ Ville hålla mig till bim men kommer nog inte att gå haha. En fråga - nån som haft som typ växtvärk/kramp ner mot låren och rumpan typ när man ligger ner? Har ju haft en väldig molvärk sen äl typ och nu denna värk.. En vecka kvar till bim!

Så hade jag när jag väntade min dotter! Eller faktiskt alla graviditeter, även missfallen. Det var en av dom första symtomen jag hade! Jag hade typ som störd myrkryp, ibland hoppade tillochmed mina ben och armar. Men det var först framåt vecka 6. Så kanske det är något på g? ;)
  • Marängen
    finder skrev 2016-07-13 19:18:35 följande:

svindålig bild men eftermiddah äl +11

Bättre bild och morgon äl+12
    syns dock tydligare i verkligheten

Grattis!!!
  • Marängen

Började blöda igår på äl+6, om jag nu hade någon äl efter missfallet. Så jag hoppar över till aug tråden. Ett stort lycka till alla er som väntar på bim. Önskar att alla kunde få plussa!!

Svar på tråden Bim Juli 2016