• Preggo87

Bim Juli 2016

Jag har också BIM 1 Juli! :)

(Beräknad ÄL 17/6).

Jag kan inte sluta tänka på att min mens var jättekonstig denna gång. Fick en liten brunaktig flytning/blödning i lördags kväll, sedan en röd blödning under natten. Sedan bara en liten blödning som en 5-krona och då väldigt ljust röd. Hade tampong dessa dagar - när jag tog ur den sista på em i måndags så var den så torr att jag fick dra ordentligt hårt i snöret för att få ut den. Mycket genomskinliga flytningar och sedan igår fm har det varit helt torrt i bindan och inte minsta tecken på mer blödning.

Min mens brukar alltid vara väldigt inrutad och hålla på i 6 dagar - då jag kan blöda mindre dag 5-6. Men den har aldrig varit så kort som 2 dagar.

Hur kommer det sig att min mens helt plötsligt blev såhär? Var det ett väldigt tidigt MF eller vad händer i/med min kropp?!

• Preggo87
    copycat skrev 2016-06-08 12:48:48 följande:

Kul!:)

Hm, nu har jag inte helt koll på din resa, men antar att du tagit graviditetstest? Tänker om det kan ha varit en genombrottsblödning? När den skiljer sig så pass mycket från din vanliga tänker jag? Eller så spelar kroppen dig ett spratt. Så svårt att veta! Hur många dagar sen ÄL är du?

Jag tog faktiskt ett gravtest imorse - bara för att få det svart på vitt. Det var tokblankt! :( väntat men ändå hade mina tankar (och förhoppningar) börjat tänkt så mycket i -genombrottsblödning- tankar.

Är på äl+18 idag.

Nästa äl är beräknad 17/6 (nästa bim 1/7).

Min pojkvän har ju som sagt lite svårt att komma i mig - så jag funderar mycket när jag bör försöka att vi får till det i nästa vecka samt om jag kan hjälpa naturen på vägen på något mer sätt? <3
  • Preggo87
    Loncelot skrev 2016-06-09 13:42:50 följande:
    Lägg till om ni sitter vid data annars gör ett inlägg så fixar vi :)

(Lägg ej till via mobil) F=Antal försök B=Försök till Barn nr...

1/7 Copycat, 29år F2 B2

1/7 Fluffan86, 30år, F3 B1

1/7 Kynisen,

1/7 Loncelot, 32år, F6 B4

1/7 Preggo87, 29 år F4 B1

4/7 Hoppfullsnart40, 39år, F12 (2+1)

4/7 Loppalisa, 25år, F2, 1B1

6/7 5blir6 39 år, F2, B4

7/7 Karitziana, 26år, F1,

Ungmamma16, 18år, F3, B2
    Gravida :)
    Jag la till min ålder (29) + försök (4) + barn nr (1)
  • Preggo87
    copycat skrev 2016-06-09 20:38:18 följande:

Förstår dina förhoppningar. Denna månad när jag började blöda blev jag nästan inte ens ledsen först, för att jag levde på hoppet att det KANSKE plötsligt skulle sluta och jag istället skulle vara gravid. Det har hänt min kompis under båda hennes graviditeter. Att hon börjat blöda, trott det varit mens, och dagen efter var den borta. Gravtest - positivt. Var ju dock inte så i mitt fall :/ hm, men då måste det vara så att kroppen spelar dig ett spratt?!

Vad är det som gör att han har svårt? Den stora tanken på att det faktiskt kan bli ett barn, svag känsel, nåt annat? Min sambo kan ha svårt att känna tillräckligt mycket, om han inte är tillräckligt sugen, vilket ju lätt blir när det blir "verkstad". Så vi försöker jobba med att faktiskt bli riktigt sugna på riktigt, med ordentligt förspel osv och inte bara pang på nu ska vi göra barn. Men jag vet inte hur det är för er? Kanske ni kan inkludera nån spännande sexleksak som ni går igång på?:)

Förstår din besvikelse till fullo! Jag accepterade först att jag fått mens, men byggde sedan upp hoppet då den här mensen har varit mer som brunaktiga flytningar och dessutom höll den bara på ett par dagar :/ men ja, kroppen spelade mig ett spratt den här gången helt enkelt.

Han har också lite svårt med att känna ibland, samt att han kan stressa upp sig själv och tänka för mycket på att komma - så att han sen inte kan koppla av tillräckligt utan tankarna på att komma blir en spärr. Det har gått bättre på senare tid, men jag vågar knappt ens nämna när jag har äl då jag är rädd att han känner ännu mer press och tänker ändå mer på att han -måste- komma och sen kanske inte lyckas bara för det. Så ja, svårt att göra något åt att han blir stressad och tänker för mycket på att komma.

Nu tänker jag om jag kan göra något mer för att öka chansen att bli gravid? Jag äter sedan veckor tillbaka folsyra, järntabletter och c-vitamin. Finns det mer jag kan tänka på? Röra på mig? Undvika något speciellt (förutom alkohol då)? Tänka på något med kosten? Åhh, jag vill verkligen skapa en trivsam plats för en bebis att vilja stanna och växa i <3
  • Preggo87

Åhh! Denna väntan. Enligt min app WomanLog så börjar mina fertila dagar på måndag (beräknad äl på torsdag) så alltså är väl tis-fre störst chans att bli gravid om appens beräkningar stämmer :)

Min pojkvän är borta i helgen och kommer hem på måndag tror jag - nästa helg så jobbar han. Meckit det här att få ihop med med bebisplanerandet.

Träffade två vänner idag och deras barn - ena har ett barn på ett drygt år och den andra har en bebis på drygt 4 månader. Alltsåååå! Som jag längtar efter att JAG ska få bli mamma <3

• Preggo87

Mest fertila dagarna nu. Idag kommer min pojkvän och jag inte ses och inte imorgon heller. Enligt appen har jag ÄL på torsdag. Hoppas att vi hinner ses och få till det på torsdag. Sen kommer han åka bort i jobb lördag-söndag (eller om han åker redan efter jobb på fredag) :( ska inte tänka för mycket men NÄÄÄR ska det bli min tur att få chans att plussa?! :/

Svar på tråden Bim Juli 2016