copycat skrev 2016-06-09 20:38:18 följande:
Förstår dina förhoppningar. Denna månad när jag började blöda blev jag nästan inte ens ledsen först, för att jag levde på hoppet att det KANSKE plötsligt skulle sluta och jag istället skulle vara gravid. Det har hänt min kompis under båda hennes graviditeter. Att hon börjat blöda, trott det varit mens, och dagen efter var den borta. Gravtest - positivt. Var ju dock inte så i mitt fall :/ hm, men då måste det vara så att kroppen spelar dig ett spratt?!
Vad är det som gör att han har svårt? Den stora tanken på att det faktiskt kan bli ett barn, svag känsel, nåt annat? Min sambo kan ha svårt att känna tillräckligt mycket, om han inte är tillräckligt sugen, vilket ju lätt blir när det blir "verkstad". Så vi försöker jobba med att faktiskt bli riktigt sugna på riktigt, med ordentligt förspel osv och inte bara pang på nu ska vi göra barn. Men jag vet inte hur det är för er? Kanske ni kan inkludera nån spännande sexleksak som ni går igång på?:)
Förstår din besvikelse till fullo! Jag accepterade först att jag fått mens, men byggde sedan upp hoppet då den här mensen har varit mer som brunaktiga flytningar och dessutom höll den bara på ett par dagar :/ men ja, kroppen spelade mig ett spratt den här gången helt enkelt.
Han har också lite svårt med att känna ibland, samt att han kan stressa upp sig själv och tänka för mycket på att komma - så att han sen inte kan koppla av tillräckligt utan tankarna på att komma blir en spärr. Det har gått bättre på senare tid, men jag vågar knappt ens nämna när jag har äl då jag är rädd att han känner ännu mer press och tänker ändå mer på att han -måste- komma och sen kanske inte lyckas bara för det. Så ja, svårt att göra något åt att han blir stressad och tänker för mycket på att komma.
Nu tänker jag om jag kan göra något mer för att öka chansen att bli gravid? Jag äter sedan veckor tillbaka folsyra, järntabletter och c-vitamin. Finns det mer jag kan tänka på? Röra på mig? Undvika något speciellt (förutom alkohol då)? Tänka på något med kosten? Åhh, jag vill verkligen skapa en trivsam plats för en bebis att vilja stanna och växa i <3