• Cfmilla

Bim Juli 2016

Blööööööh... Mens här då.

Hoppas på juli, bim 10/7 10 försöket första barnet! Nu får det fan vara min tur! Haha

Kommer inte vara så aktiv i tråden då jag mest tänkte ta en paus. Ska inte tempa denna månaden heller, utan ha semester och njuta!

Lycka till

• Cfmilla

Åh denna väntan... Just nu, vänta på äl det är så långt kvar. 2v... sedan... Vänta på bim... Haha! Men snart semester och då kommer jag förhoppningsvis att ha annat att tänka på eftersom vi ska segla.

• Cfmilla
    Anonym (EL) skrev 2016-06-18 14:37:12 följande:

Alltså min kropp är knäpp. Jag hade en konstig mens (väldigt lite och kort) och magen slutade inte vara svullen efter, det känns som jag har ägglossning hela tiden (ont i ryggslutet, livmodern och äggstockarna) (men har äl nästa vecka) och brösten är ömma. Är precis som den VET att man försöker få till ett barn och går crazy loco typ. Någon annan som känner igen sig?

Japp! Super mycket vattniga flytningar och äl om en vecka... Så brukar det inte vara!? Wtf! Haha dumma kropp!
  • Cfmilla

Hmmm lite jobbigt att inte tempa ändå. Funderar på om jag kunde haft äl igår. Tyckte att det krampade lite och så fick jag en jättevattnig flytning strax där efter. Det är fortfarande lite tidigt i cykeln för mig (13) brukar ha äl vid cd 20-21 så vem vet. Men vi ligger på som det inte finns en morgondag! Haha!!

Hur går det för alla andra?

• Cfmilla

Äl kom tidigare än vad den gjort innan! Runt cd 16 istället för vid cd 20, vet inte va det beror på. Inte tempar eller så denna månaden heller men har superduper ömma bröstvårtor som jag brukar efter äl. Fast nu är dom nog mer ömma! Och av att drömma på graden av vattninga flytningar i torsdags så gissar jag på att det var då. Spännande! Undrar vad det innebär! Ligger gör vi mer eller mindre jämt så är inte så nervös att missa äl, oavsett när den kommer. Hoppas hoppas nu mensen håller sig borta!

• Cfmilla

Tror minsann att äl kom tidigare än vanligt, så äl+6 idag och nått jävulskt ont i bröstvårtorna och inbillar mig nån växtvärk i tjejmagen... Bim borde vara runt 7/7 :... Hoppas hoppas!

• Cfmilla

Äl+8 (ungefär)

Superhög temp igår, vrålont i brösten, hungrig och trött. Idag: lågtemp, inte alls lika ont. Och inte lila trött eller hungrig. Wtf!

Har en teori:

Att ett ägg blev befruktat, men inte fäste? Typ kemiskgrav. Vad tror ni?

• Cfmilla
    DevilsDaughter skrev 2016-07-01 14:49:58 följande:

corran: Samma här, känner lite aktivitet från livmodern.. Tiden går extremt sakta när man väntar på att bli gravid, och när man väntar på att föda, haha

cfmilla: Sett flera här som fått tempdip och sen har den vänt uppåt igen. Så behöver inte alls vara så. Brukar du få mens på ÄL+14? hur myckt dippade tempen. Jag ligger ganska stadigt på 36,9, precis börjat med å tempa.

mammaresan: Efter att ha haft koll på älsekretet en del har jag märkt att det kan skilja sig väldigt mycket från månad till månad.. Men det kan nog variera lite från dag till dag innan ÄL hur pass trådigt det är.

Jag har tempat rätt länge, och så hög som den var igår 37 är den aldrig. Runt äl ca 35.8 efter äl ca 36.4. Japp dippande är jag van vid, det är mer den höga tempen som gör mig förvirrad! nåväl, får se om jag får mens nästa vecka eller ej!
  • Cfmilla
    copycat skrev 2016-07-02 08:13:56 följande:

ÄL+8.....kan tiden gå saktare?! Är helt otroligt. Man skulle ju hinna lösa världsproblem alltid mellan ÄL-BIM????

Ligger här i sängen och känner mig lite svullen på höger sida rätt långt ner mot höftbenet..men det är väl bara nåt trams. Tyckte jag hade metallsmak i munnen igår också men alltså...ja...jag kände ju verkligen ingenting när jag plussade med dottern 2014. Plussade ÄL+14 (hade inte tagit nåt test innan det) och hade inte märkt nåt under de 14 dagarna..

Hur känner ni andra som är runt äl+8?

Lite ömma bröstvårtor( inget ovanligt efter äl) lipade massor !? Annars inget!
  • Cfmilla
    Rosenblad skrev 2016-07-02 19:22:20 följande:

Mitt spökstreck.. Tror dock inte jag är gravid men inte lika blankt som det brukar va men som sagt..är nog inte gravid. Men återstår att se med kommande test :) Svårt att få på bild dock, ser ni?

Anar något, men litar inte på cb alls! :-/
  • Cfmilla

Äl+10 ungefär och massor med molvärk, känt av det lite diffust innan men nu är det rätt så mycket. Bim ca 7/7 så lite tidigt för mensvärk, det får jag oftast samma dag. Men har inte alls lika ont i brösten längre. Denna förbannade väntan. Blir ju inte lättare ju längre det går.

• Cfmilla
    Anonym (EL) skrev 2016-07-03 11:28:47 följande:

Har också BIM 7/7. Kände molvärk imorse men sen gick det över. Den eviga väntan.

Jag har rätt mycket nu, spänner bak i ryggen och ner i ljumskarna. Tror jag känner igen det från sist jag var gravid (slutade i mf) men vågar inte alls hoppas. Det vore för bra för att vara sant! Nästan så jag tror att mensen är på g
  • Cfmilla
    DevilsDaughter skrev 2016-07-03 11:42:49 följande:

cfmilla: Håller tummarna!

Tack det samma!
  • Cfmilla

Cd29 vet inte om jag passerat bim, brukar ha äl vid cd20 men denna månaden fick jag för mig att det var tidigare. Tempande inte förens senare och då var tempen mycket högre än vanligt.

Nåväl det mest spännande är att jag är på båten och kommer inte kunna testa förens om någon vecka spännande!!!!

• Cfmilla

Jaha... Så kom mensen. Då hade jag äl tidigare än vanligt precis som jag trodde och jag är nere på en normal längd på cykel!

Lycka till alla!

Svar på tråden Bim Juli 2016