• MeEmmA

Får boendeföräldern styra barnets aktiviteter på umgängesförälderns helg?

Vi har fyra barn och trots att många aktiviteter innebär att helger blir "förstörda" eller att jag blir själv med småttingarna så prioriterar vi de storas aktiviteter och anpassar det mesta efter dom. Dels för att mycket är obligatoriskt men också för att barnen ska lära sig att det är viktigt att ta sitt ansvar och vara med på träningar/matcher/föreställningar osv. Tyvärr så informeras mycket medkort varsel.

• MeEmmA
    Ego Lovers skrev 2016-06-07 14:00:01 följande:
    Och deras aktiviteter skulle gå före syskonens släktkalas också eller?
    Nej det skulle jag inte, för att jag skulle hålla koll så att kalas inte skulle krocka med någon aktivitet vilket pappan med större engagemang också skulle kunna ha koll på.
  • MeEmmA

Jag har inte en aning om hur man gör med en bonusfamilj rent praktiskt och alla familjer fungerar ju olika dvs alla har olika prioriteringar. Om ni känner att övriga barn kommer att få avstå aktiviteter pga kalas mm så ska samma regler gälla bonus när hon är hos er.
    Men bonus är ju inte direkt liten längre, vad säger hon själv om det hela? Är konserten eller kalaset viktigast för henne?

Svar på tråden Får boendeföräldern styra barnets aktiviteter på umgängesförälderns helg?