Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Röd-grön-bruna sörjan

Jag tycker att det är bra att SD ibland får möjlighet att rösta på bra saker!

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-06-15 00:31:37 följande:

I Halmstads kommunfullmäktige har nu både SD och V gjort på samma sätt som SD gjorde när Löfvens första budget inte gick igenom i riksdagen, dvs de röstade på den övriga oppositionens budget efter att deras egna budgetalternativ fallit istället för att lägga ner sina röster. Detta ledde då som nu till att oppositionens budget antogs:

www.hallandsposten.se/nyheter/halmstad/s-budgeten-vann-med-sd-r%C3%B6ster-1.2762895

S-budgeten vann med SD-röster

SD:s sex röster fällde till sist Femklöverns budget. Nu väntar maktskifte i Halmstads kommun. Men hur det ska gå till i detalj är oklart.

Jag förväntar mig ett kraftfullt fördömande från bl.a. Kill Bill.

Jag förstår inte, att V är stödparti till S är inget märkligt. Vill du att jag ska fördöma SD?
  • KillBill
    Kung Markatta skrev 2016-06-15 00:54:58 följande:
    V hade ett eget budgetförslag som blev nedröstat. De gjorde sedan som SD i riksdagen, dvs de la inte ner sina röster i huvudomröstningen som praxis är utan de röstade på oppositionens budget. Samma som SD gjorde i budgetomröstningen i riksdagen 2014. SD gjorde även de på samma sätt nu i kommunfullmäktige.

Du bör alltså, om du är konsekvent, fördöma både V och SD.
    Jag har inga problem med att fördöma V, jag är inte vänsterpartist.
Svar på tråden Röd-grön-bruna sörjan