Röd-grön-bruna sörjan
Haha ja om du anser att kommentarer till politiska företeelser och att beskriva faktiska omständigheter är avundsjuka så får du tro det. Jag skulle tippa på att jag ändå tjänar mer än dig. Min genomsnittliga lön efter skatt ligger på 54000/månad . Skattar inte i Sverige då.
Istället för att avfärda en reell diskussion som avundsjuka kan du ju ta och läsa på lite om vad som faktiskt sker i verkligheten. Om man anser att bidragstagare snyltar och får orättmätiga fördelar men att redan rika ska få än större summor skattemedel rakt ner i fickorna så är nog DET ett mer tydligt tecken på avundsjuka. Eller kognitiv störning möjligtvis. För den logiken kan inte jag med många andra följa. Men du får gärna förklara för mig hur att nämna faktiska omständigheter skulle vara avundsjuka.
Ja, jag tycker absolut att bidragstagare som utnyttjar systemet är snyltare.
What?!?!! Här är mer du får förklara:
Om man anser att bidragstagare snyltar och får orättmätiga fördelar men att redan rika ska få än större summor skattemedel rakt ner i fickorna så är nog DET ett mer tydligt tecken på avundsjuka. ?!?
Vem är avundsjuk på vem i denna sörja av ord? Förklara gärna!
Min summering av dina rader är att det enda du vill få fram är att rika människor som blir rikare på ( som du vill påstå) skattebetalarnas bekostnad är sämre än bidragstagare som snyltar på systemet år efter år. Är det inte lika illa?