• Anonym (?)

Anmäla barnens far för vårdslöshet i trafik?

TS, vad har han mer gjort än orsakat denna olycka, som så uppenbart gör honom olämplig att ta hand om sina barn? Det kan väl knappast vara fler lika allvarliga händelser? Kanske han trots allt inte är så farlig för dem egentligen?

• Anonym (?)
    Anonym (Lever farligt!) skrev 2016-06-07 00:09:48 följande:
    Det står i ts!: "Dålig uppsikt." Tycker jag, alltså. Det är min uppfattning.

Att framföra fordon när man är uttröttad är ett trafikbrott, inte ett personligt tyckande, så därav min fundering på FL om jag bör berätta om det för Familjerätten och/eller Polisen. Det skulle kunna styrka min berättelse och vara ett "bevis" om hans dåliga uppsikt/dåliga omdöme. Om jag blev trodd då så skulle barnen kunna växa upp tryggare i och med att man tar hänsyn till det i Familjerätten. Men de kanske tycker att han "inte är så farlig egentligen". 

Nu blev det ju inga personskador av bilolyckan men var detta den allvarligaste händelsen av dålig uppsikt eftersom den kunde ha lett till skada/död för både passagerarna och medtrafikanterna (Grattis till er som slapp krocka med oss!). Trafikbrottet har straffvärde även om inget och ingen blir skadad.
    Nej det står inte om fler händelser i TS.
    Du skriver "han är inte tillräckligt riskmedveten. Det har hänt - och varit på väg att hända -  flera mindre olyckor när han varit ensam med barnen."

Vad är detta för mindre olyckor? Att ett glas mjölk välter? Att barnet lämnas ensamt i en pool? Att det äter upp en sten? Ramlar nerför trappan? Stampar i en vattenpöl?
    Vad gör honom så farlig att han är olämplig att ha hand om barn själv?

Eller har han vad du tror är "dålig uppsikt" men i själva verket har han koll, och det händer aldrig någonting allvarligt?
Svar på tråden Anmäla barnens far för vårdslöshet i trafik?