• Anonym (Anonym123)

Min man har gått över gränsen!!!

Hej!

Vet inte var jag ska börja men för att ni ska orka läsa så kommer jag skriva så kort som möjligt.

Varit tillsammans med min sambo i 6år.

Jag fick ganska snabbt reda på att han missbrukar marijuana.

Gjorde ALLT för att få honom ajtt sluta verkligen allt. Han har "slutat" några gånger och då verkligen varit en helt annan människa(hans riktiga jag).

För 1,5 år sedan så blev jag gravid, han lovade och svor att han skulle sluta röka vilket han gjorde ungefär ett halvår.

Han började sedan röka med "måtta" alltså kanske 2ggr/månaden och då berättade han det för mig.

I februari i år så började det gå överstyr och vardagen nu är så hemsk!

Vår son är 8månader, min man har varit hemma med honom i 4månader då jag blev erbjuden ett drömjobb.

Vardagen ser ut som så att jag jobbar till 16, kommer hem och tar över sonen och då drar min man ut och kommer hem kanske vid 22-00 då jag i stort sätt lägger mig.

Vi har haft sex 1gång sen jag födde, han tillfredsställer sig själv men är 150%säker på att han inte är otrogen.

Vi bråkar hela jäkla tiden om att han aldrig är hemma, han aldrig är med mig osv osv...

Senaste månaden så har han vid 2 tillfällen tappt kontrollen när vi bråkat. 1gång hade vi båda panik då sonen gallskrek och vi förstod inte varför så började vi bråka av någon anledning och när jag försökte ta vår son så slog han bort min hand(ja jag fick ont) sen i morse satt vår son bredvid sängen på golvet och grät och jag satte mig vid honom och kollade argt på min man för att han inte gick upp ur sängen och då hände något i hans hjärna så han skrek "varför kollar du sådär på mig!!!!???" Och sparkade till mig, gjorde absolut inte ont och det var inte hårt det var med en 'flytta på dig knuffspark' men det var såååååå över min gräns!

Vet inte vad jag ska göra nu, måste sätta en gräns. Helst vill jag säga "ut härifrån!" Men det är inte så lätt då han är pappaledig och jag jobbar...

• Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!
  • klyban

Vilket är det som är gått över gränsen, att det före konsumtion av cannabis eller att det förekommit otillbörlig fysisk kontakt eller bägge?
    Hur ofta röker han nu?

Sen när man börjar bråka, så får man hålla sig ifrån fysisk kontakt.
    Då en sådan är sällan positiv under bråk.

Sen vad ligger grunden till din ilska emot din sambo?
    Lägger inget på dig på det inträffade, men om man har en sur sambo hela tiden.
    Så tär det en hel del, och denna surhet smittar garanterat av sig.
    Så hamnar man i en ond spiral.

I vad du skrivit, så låter det som ett relationsproblem mer än nått annat.

• Anonym (Nä inte ok)

Han är våldsam ,ni bråkar,.Du kan inte fortsätta med en sån man,eller hur.Och tänk på barnet,du måste skydda ditt barn.Han kommer att fortsätta med våldet,du och barnet ska inte leva i sånt hemma.Han är väl inte pappaledig lång tid.

• Anonym (Anonym123)
    klyban skrev 2016-06-01 21:26:05 följande:

Vilket är det som är gått över gränsen, att det före konsumtion av cannabis eller att det förekommit otillbörlig fysisk kontakt eller bägge?

Hur ofta röker han nu?

Sen när man börjar bråka, så får man hålla sig ifrån fysisk kontakt.

Då en sådan är sällan positiv under bråk.

Sen vad ligger grunden till din ilska emot din sambo?

Lägger inget på dig på det inträffade, men om man har en sur sambo hela tiden.

Så tär det en hel del, och denna surhet smittar garanterat av sig.

Så hamnar man i en ond spiral.

I vad du skrivit, så låter det som ett relationsproblem mer än nått annat.

Skulle han inte röka så skulle det inte finnas någon irritation från min sida och då skulle vi aldrig tjafsa. ALLA våra tjafs handlar om det!

Vem fan är glad när man är i ett förhållande och känner sig mer ensam än när man var singel?

Han röker varje dag!
  • Anonym (Anonym123)
    Anonym (Nä inte ok) skrev 2016-06-01 21:27:06 följande:

Han är våldsam ,ni bråkar,.Du kan inte fortsätta med en sån man,eller hur.Och tänk på barnet,du måste skydda ditt barn.Han kommer att fortsätta med våldet,du och barnet ska inte leva i sånt hemma.Han är väl inte pappaledig lång tid.

Men jag kan inte leva utan mitt barn, skulle aldrig klara av att han är hos mig en vecka och hos pappa en vecka. Finns inte på världskartan!
  • Anonym (Anonym123)

Han har ett arbete som kräver körkort.

Om han nu skulle gå mer på att sök hjälp mot sitt missbruk, skulle dom då ta ifrån honom körkortet? Skulle det liksom bli en anmälan till polisen? Hur funkar allt sånt? Vem kan man ringa och fråga?

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:29:14 följande:
    Skulle han inte röka så skulle det inte finnas någon irritation från min sida och då skulle vi aldrig tjafsa. ALLA våra tjafs handlar om det!
    Vem fan är glad när man är i ett förhållande och känner sig mer ensam än när man var singel?
    Han röker varje dag!

En sak jag kan nästan lova dig, han kommer inte sluta röka cannabis.
    Men vill du vara med din sambo, så finns alltid kompromiss.
    Kan du inte acceptera kompromiss, så finns det ingen anledning att du är kvar i förhållandet.
    Då du redan stakat ut vägen som det är nu.

Varför röker han?
    Lider han av någon psykisk ohälsa, som ADHD tex?

• Anonym (Nä inte ok)
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:30:33 följande:

Men jag kan inte leva utan mitt barn, skulle aldrig klara av att han är hos mig en vecka och hos pappa en vecka. Finns inte på världskartan!

Finns inget som säger att man måste ha varannan vecka,särskilt när barnet är så liten,det går inte.Om/när han fortsätter sånt beteende,är det din och barnets bästa att inte leva med en sån man.
  • Lord Hans

Alltså, vad har det där med att han röker marijuana att göra? Först skriver du att han missbrukar marijuana, sen drar du upp en massa situationer som inte har ett dugg med marijuana att göra? Ni verkar ha andra problem.

• klyban
    Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:30:33 följande:

Har ni inte speciellt skrivit in att du har ensam vårdnad, så är det som du är.
    Och vid en viss ålder(3år tror jag), så är det varannan vecka som gäller.

Anonym (Anonym123) skrev 2016-06-01 21:33:37 följande:
    Han har ett arbete som kräver körkort.
    Om han nu skulle gå mer på att sök hjälp mot sitt missbruk, skulle dom då ta ifrån honom körkortet? Skulle det liksom bli en anmälan till polisen? Hur funkar allt sånt? Vem kan man ringa och fråga?

Att anmäla till polisen låter som en utmärkt dum idé.
    Då det inte leder till nått bättre ställe.
    Jag bara antar han inte röker när han kör bil, så inte onykter vid framförande av fordon.
    Om nu inte han röker med mindre än 8-10h före, som är den tiden för THC att försvinna ur blodet och anses nykter enligt lagen.

• Anonym (Anonym123)
    Lord Hans skrev 2016-06-01 21:37:09 följande:

Alltså, vad har det där med att han röker marijuana att göra? Först skriver du att han missbrukar marijuana, sen drar du upp en massa situationer som inte har ett dugg med marijuana att göra? Ni verkar ha andra problem.

Well jo det har med hans missbruk att göra då det är stor skillnad på bruka och missbruka!
Svar på tråden Min man har gått över gränsen!!!